بهزی

جست و جو در بهزی...

بافت ژورنالی چیست؟

خدمات آرایشی بهداشتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

بافت ژورنالی چیست؟
بافت مو یکی از بهترین گزینه‌های تزئین و پیرایش مو است که از گذشته تا کنون استفاده می‌شود. با کمک بافت مو شما می‌توانید خیلی راحت و بدون نیاز به وسیله‌ای دیگر، موهای خود را به زیباترین شکل ممکن بیارایید. بافت مو از گذشته به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مو بوده است. همچنان نیز بافت مو طرفداران بسیار زیادی دارد و هرساله یکی از بافت‌ها به عنوان مد سال معرفی می‌شود. تنوع مدل‌های بافت ژورنالی بسیار زیاد است. از بافت ساده گرفته تا بافت‌ آفریقایی که فرصت زیادی لازم است.
بافت مو را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف استفاده کنید. از یک پیاده روی روزانه گرفته تا مهمانی و حتی بافت مو برای روز عروسی. هیچ مدل مویی به اندازه بافت مو تنوع ندارد و با کمی خلاقیت می‌توانید بافت‌های زیبایی روی مو بزنید و موهای خود را برای مناسبت‌های مختلف بیارایید. اگرچه اغلب موارد بافت مو برای موهای بلند به کار گرفته می‌شود، اما شما می‌توانید بافت ژورنالی مناسب برای موهای کوتاه نیز پیدا کنید. اگر قصد تنوع دادن به موهایتان را دارید، بافت ژورنالی می‌تواندن گزینه مناسبی باشد. اغلب خانم‌ها بافت ساده مو را بلدند و به‌راحتی می‌توانند در خانه برای خود این بافت را انجام دهید؛ اما برخی از بافت ژورنالی پیچیده‌تر، نیاز به تمرین و مهارت بالایی دارد. در چنین شرایطی بهتر است که بافت موهای خود را به یک متخصص بسپارید.

انواع بافت ژورنالی

بافت ساده

تا صحبت از بافت مو به میان می‌آید، قطعا ذهن شما به سمت بافت ساده می‌رود. بافت ساده جزو اولین بافت‌هایی است که هر کسی یاد می‌گیرد و می‌توانید به راحتی این مدل بافت ژورنالی را روی موهای خود اجرا کنید. برای بافت ساده باید موها را به سه قسمت تقسیم کنید و هر بار قسمت‌های کناری را روی قسمت وسط قرار دهید تا به انتهای مو برسید.

بافت فرانسوی

بافت ژورنالی فرانسوی یکی از انواع بافت‌های زیبا و محبوب بین خانم‌های جوان است. این بافت روی موهای روشن و هایلایت جلوه‌ی ویژه‌ای دارد و خیلی بهتر دیده می‌شود؛ با این حال برای موهای مشکی و تیره نیز به‌خوبی می‌توانید از این نوع بافت استفاده کنید. بافت موی فرانسوی از قسمت جلوی سر شروع می‌شود و هربار قسمتی از مو به بافت اضافه می‌شود. در نهایت نیز می‌توانید آن را با بافت ساده ترکیب کنید و انتهای موها را بافت سه تایی ساده بزنید. بافت فرانسوی را می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها امتحان کنید؛ بافت فرانسوی بافتی بسیار زیبا و در عین حال ساده است.

بافت آفریقایی

بافت آفریقایی نیز دسته خاصی از بافت است که طرفداران بسیار زیادی دارد. امروز تنوع مدل‌های بافت آفریقایی بسیار زیاد است. بافت آفریقایی از بافت دسته‌های کوچک مو آغاز می‌شود و از کف سر بافته می‌شود و کل موها به این طریق بافته می‌شود. بافت آفریقایی برای آن دسته از افرادی که موهای حجیم و وز دارند بسیار مناسب است. بافت آفریقایی دوام خوبی دارد و می‌توانید تا مدت‌ها آن را حفظ کنید. بافت آفریقایی اگر خوب و حرفه‌ای اجرا شود، در صورت شستشو و حمام نیز به‌راحتی باز نخواهد شد.

بافت مو هلندی

بافت هلندی نیز یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بافت ژورنالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. نحوه بافت هلندی تا حد زیادی شباهت به بافت فرانسوی دارد ولی در نهایت نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود. برای آن که بافت هلندی قشنگ‌تر روی مو بنشیند، آن را کمی شل‌تر از حالت معمول می‌بافند و در انتهای بافت، موها را به سمت خارج می‌کشند. بافت هلندی را می‌توانید به صورت تکی و دوتایی روی موهای خود اجرا کنید.

بافت مو تیغ ماهی

تیغ ماهی یکی از بافت موهای ساده و زیبا است که می‌توانید آن را برای استفاده روزمره و ایجاد تنوع در مدل مو استفاده کنید. بافت تیغ ماهی بسیار ساده است؛ اما هنگام بافت باید دقت داشته باشید تا این کار را تمیز انجام دهید و اندازه‌ها یکسان باشند. برای بافت تیغ ماهی ابتدا موها را به دو دسته تقسیم کنید. سپس از سمت چپ یک قسمت نسبتا کوچک انتخاب کنید و به سمت راست بدهید و از سمت راست جدا کنید و به سمت چپ اضافه کنید. این کار را تا پایان مو انجام دهید و در نهایت با یک کش یا روبان ببندید.

بافت مو تل

این مدل از بافت مو یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های بافت مو‌ می‌باشد. در این روش، موها از یک طرف سر بافته می‌شود و به سمت دیگر سر می‌رود. می‌توانید از بافت ساده، فرانسوی یا بافت هلندی برای بافت مو تل استفاده کنید. بافت مو تل برای زیر شال و روسری نیز بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به موهای شما می‌دهد. همچنین برخی از مدل‌های بافت مو تل در کنار شینیون‌های ساده را می‌توانید برای مدل موی عروس هم استفاده کنید.

بافت مو آبشاری

بافت مو آبشاری نیز یک بافت ژورنالی است که می‌توانید برای مهمانی‌ها و حتی عروسی‌ها به کار ببرید. این مدل بافت مو حالت نسبتا بازی دارد و روی موهای بلند خیلی زیبا می‌شود و جلوه زیبایی دارد. لابه‌بای بافت مو آبشاری نیز می‌توانید از لمه‌های رنگی یا هر تزئین مو دیگری نیز استفاده کنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.