بهزی

جست و جو در بهزی...

همه چیز درباره فلش مموری ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز درباره فلش مموری ها

تاریخچه فلش مموری‌ها

زمانی بود که جهت جابه جایی اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر می بایست از فلاپی استفاده می کردیم . فلاپی‌ها دارای میزان حافظه کمی بودند و بیشترین کاری که می توانستیم با فلاپی انجام دهیم جا به جایی فایل‌های کمتر از ۲ مگابایت بود. پس از فلاپی‌ها، سی دی‌‌ها وارد بازار ذخیره سازی اطلاعات شدند؛ در یک عدد سی دی تقریبا تا حجم 700 مگابایت می‌توان اطلاعات را ذخیره و نگهداری کرد. بعد از سی‌دی‌ها، دی وی دی‌ها (DVD) به روی کار آمدند.

انواع فلش مموری

شاید در هنگام خرید فلش به این نکته توجه نکنید اما باید بدانید که نوع USB موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است. به عنوان مثال با داشتن یک فلش با قابلیت اتصال OTG می توانید فلش مموری خود را به موبایل وصل کنید و دیگر نیازی به استفاده از تبدیل های OTG نخواهید داشت. در ادامه به ۴ نوع از انواع USBها خواهیم پرداخت:

فلش مموری USB.2

این مدل از فلش مموری در سال ۲۰۰۰ میلادی معرفی شد؛ اغلب سیستم‌ های موجود در جهان که قبل از سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار شده‌ اند، از نسخه USB 2.0 استفاده می‌ کنند. نسخه دوم USB توانایی انتقال داده با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابیت در ثانیه را دار است که در مقایسه با نسخه اول آن، بسیار سریع‌ تر عمل می‌ کند.

فلش مموری USB.3

این مدل از USB ، آخرین و جدید ترین نسخه ارائه شده از این تکنولوژی می‌ باشد که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌ های قبلی، برتری‌های بیشتری دارد. USB 3.0 توانایی انتقال داده، با سرعت ۴.۵ گیگابیت در ثانیه را دارد این مقدار، تقریبا 10 برابر سرعت انتقال داده در USB 2.0 می‌باشد. در این نسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که 2 عدد از آن‌ها برای انتقال داده، 2 عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فلش مموری USB-C

USB تایپ سی استانداردی نو ظهور برای شارژ و انتقال اطلاعات است. در حال حاضر، آن را می توان در دستگاه هایی مانند لپ تاپ، گوشی و تبلت های جدید دید. با گذشت زمان تقریبا همه آن چیزهایی را که در حال حاضر از رابط های قدیمی تر و بزرگتر USB استفاده می‌کنند، به سمت استفاده از USB تایپ سی حرکت می‌‌کنند. USB C دارای یک رابط جدید و کوچکتر است که برخلاف نسخه‌های قبلی USB، قابلیت اتصال از هر دو جهت را دارد و در نتیجه اتصال آن آسان تر است. کابل های USB تایپ سی قابلیت حمل جریان بیشتری را دارند، بنابراین می توان آن ها را برای شارژ دستگاه های بزرگتر مانند لپ تاپ نیز استفاده کرد.

فلش مموری USB OTG

USB OTG یا USB On The Go استانداردی است که به گوشی‌های موبایل اجازه می‌دهد فلش مموری و موبایل به یکدیگر متصل شوند. در گذشته گوشی‌های موبایل از طریق USB تنها به کامپیوترهای شخصی وصل می‌شدند، اما فلش مموری OTG این امکان را فراهم آورده است تا دو گوشی بتوانند توسط کابل USB مستقیما به یکدیگر وصل شوند.
بدون نصب بازی‌ و برنامه اجرا کنید

با فلش مموری کامپیوتر خود را قفل کنید

برای تبدیل شدن فلش مموری به یک کلید برای قفل کردن و باز کردن کامپیوتر می توانید برنامه predator را بر روی سسیستم خود اجرا کنید. به این گونه که در صورت اتصال فلش مموری به کامپیوترتان دستیابی به آن آسان بوده اما اگر فلش مموری را remove کنید و از کامپیوتر جدا کنیدکه به طور خودکار قفل می شود در این حالت اشخاص نمی توانند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند و با پیغام access denied مواجه می شوند .

بدون نصب بازی‌ و برنامه اجرا کنید

درکنار وسایل و گجت هایی که توانایی حمل راحتی دارند مثل، لپ تاپ، تبلت و یا گوشی های همراه بیشتر افراد فلش مموری ها را از یاد برده اند. برنامه های پرتابل مانند chrome ، fire fox ، open office و…. را می توان توسط فلش مموری بر روی رایانه اجرا کنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.