بهزی

جست و جو در بهزی...

مدیریت کارواش موفق | چگونه کارواش را مدیریت کنیم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

مدیریت کارواش موفق | چگونه کارواش را مدیریت کنیم؟

چگونه یک کارواش موفق داشته باشیم؟

اگر مدیریت کارواش بدرستی انجام گیرد می تواند باعث افزایش در آمد و تبدیل به کارواش موفق شود. صنعت کارواش دارای عناصر مختلفی همچون ارائه خدمات گوناگون، فروش تجهیزات جانبی مربوط به ماشین اعم از اسپری های تمیزکننده می باشد. کار نهایی هر کارواش تمیز نمودن ماشین است. اما همین تمیز کردن ماشین را نباید دست کم گرفت و باید با برنامه ریزی دقیق مدیریت کارواش را انجام داد. صرفا گذاشتن چند کارواش کننده و تجهیزات مربوط به کارواش و دستور دادن به کارواش کنندگان مدیریت بحساب نمی آید. قبل از مدیریت و راه اندازی کارواش باید دقت داشته باشید که آیا این شغل با ویژگی های رفتاری شما همخوانی دارد؟ بدلیل اینکه هرچه شغل فرد با ویژگی های رفتاری او همخوانی داشته باشد در آن شغل موفق تر است. بنابراین قبل از تاسیس کارواش و مدیریت کارواش این سوال را از خود بپرسید که آیا این شغل با ویژگی های رفتاری و اخلاقیتان همخوانی دارد آیا علاقه ای به این شغل دارید؟ سپس اقدام به راه اندازی کنید. یکی از الزمات مدیریت صحیح کارواش علاقمندی به این شغل است. افرادی نیز هستند که بعد از مدتی فعالیت در این شغل به آن علاقمند می شوند. نتیجه می گیریم که برای مدیریت بهتر کارواش باید علاقمندی وجود داشته باشد. برای بهتر شدن مدیریت کارواش باید رفتار مناسبی با کارمندان خود داشته باشید بدلیل اینکه موفقیت و قدرت یک کسب و کار بر نیروی کاری آن بستگی دارد. در ادامه نحوه صحیح مدیریت کارکنان کارواش را بررسی می کنیم. از سوی دیگر داشتن یک کارواش موفق از دغدغه های همه ای کارواش دارن است اما کارواش موفق بستگی به برداشت شما از موفقیت دارد. کسانی هستند که موفقیت را در سود بسیار زیاد می ببینند کسانی نیز هستند که اولویت انها سود زیاد نیست موفقیت را در مشتری مداری و کاسب خوب بودن میبیند و سود بسیار تاثیر کمتری برایشان دارد. اما هر دو مورد به سود کارواش اهمیت میدهند. دلیل آن هم بسیار ساده است که اگر شغلی سوده دهی نداشته باشد. کارواش کننده و یا هر شغل دیگر آن را تغییر میدهند تا سودی که توقع دارند حاصل شود. در این مقاله ما قصد داریم کارواش موفق را از لحاظ درآمد و سود هی و همچنین نوع کیفیت کارواش موفق و در مورد روش های بالا بردن کیفیت کارواش و کسب موفقیت در این شغل را بررسی کنیم.

نحوه مدیریت کارکنان کارواش

مدیریت کارکنان عامل مهمی در دستیابی به موفقیت است. این یک مهارت آموخته شده است که هر صاحب مشاغل مانند شما باید از آن آگاه باشد. مدیریت خوب کارکنان کارواش باعث عملکرد بهتر آنها می شود. می توانند با نهایت فداکاری برای سالهای آینده بمانند. صاحبان موفق کارواش اتومبیل می دانند که مدیریت کارمندان فراتر از پر کردن وقت آزاد آنها و جهت گیری کارمندان جدید یا هرازگاهی چک کردن آنها است. حال سوال اینجاست که برای مدیریت کارواش چگونه یک رئیس بهتر باشیم؟ شستن ماشین و جزئیات خودرو به هیچ وجه کار آسانی نیست. کارگران مجبورند در سرما یا گرما بسته به نوع کارواش با آب یا بخار سرکار داشته باشند و مدام در معرض مواد شیمیایی هستند، هنگامی که کارواش شلوغ است ، بعضی اوقات مجبورند از ناهار خوردن خودداری کنند یا اضافه کاری کنند. اینجاست که مدیریت کارواش و مدیریت صحیح کارمندان به موثر واقع شود. شما باید به آنها انگیزه دهید تا این شغل را دوست داشته باشند و به آنچه انجام می دهند افتخار کنند. پس از انجام این کار ، شما می توانید انتظار داشته باشید که کارگران اوقات خوشی در این شغل دارند. این یک امتیاز عالی برای مدیریت کارواش شما است. چگونه می توانید اینکار را عملی کنید؟ پنج روش برای اینکار وجود دارد که عبارتند از : آموزش صحیح کارکنان، سازماندهی رویدادهای ، آموزش ایمنی و سلامت، ارائه جوایز متنوع، فراهم نمودن محیط کار مساعد تمامی این موارد روی مدیریت کارواش تاثیر گذار می باشد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.
کارواش

آموزش صحیح شستشو ماشین

در نگاه اول مدیریت کارواش و آموزش شستشو ماشین کاری بسیار ساده است. اما این فکر یک اشتباه می باشد، بدلیل اینکه باید تمامی چالش های شستشو را به کارکنان کارواش توضیح داد. آموزش کارمندان گران و غیر عملی است. دلیل گران بودن آموزش کارواش کننده این موضوع می باشد که باید هزینه های سخنرانان یا مربیان ، مواد و سایر هزینه های مرتبط را بپردازید. در بعضی از مواقع ممکن است در حال آموزش افرادی باشید که بعداً می توانند با رقبای شغلی شما به دنبال اشتغال باشند یا به تنهایی کار خود را راه اندازی کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که برای بهتر شدن مدیریت کارواش آموزش کارمندان مهم است و بعضا باعث ماند آنها در این شغل می شود. و از همه مهمتر آموزش صحیح شستشو ماشین رضایت مشتری را بهبود می بخشد و کیفیت شستشو را افزایش می دهد. رضایت مشتری یکی از الزمات مدیریت کارواش می باشد. که با آموزش صحیح کارکنان می توان به آن دست یافت.

سازماندهی رویدادهای

سعی کننده در مدیریت کارواش خود زمان های را به رویده های هفتگی ماهانه اختصاص دهید رویدادها برای کارکنان کارواش که بیشتر ساعات کاری خود را برای تمیز کردن ماشین و یا سطوح مختلف آن وقت می گذارند بسیار می کنند، سرگرم کننده و جذاب می کند. مدیریت کارواش باید به کارکنان خود چیزی بدهید تا هر سه ماهه منتظر باشند. به فرض مثال در هر دو ماه و یا سه ماه یکبار چند روز تعطیلی را بصورت دوره ای برای کارکنان در نظر بگیرید. یا خانواده کارکنان کارواش را هرچند مدت یکبار دعوت به شام کنید. مدیریت کارواش باید سعی کند صمیمیت را بین خود و کارکنان برقرار کند. اینها فقط بعضی از تکنیک های مدیریت کارمندان است که باعث ایجاد رفاقت می شود نه تنها در بین کارگران شما بلکه خانواده های آنها.
کارواش

آموزش ایمنی و سلامت

به منظور جلوگیری از برخی اشتباهات ایمنی که صاحبان مشاغل هنگام کار در کار شستشوی اتومبیل مرتکب می شوند ، ابتدا فرهنگ ایمنی را تقویت کنید. مدیریت کارواش باید تمامی اقدامات ایمنی را به کارکنان خود گوش زد کند تا از بروز مشکلات جلوگیری بعمل آید. به کارواش کننده یادآوری کنید که از تجهیزات محافظت شخصی که برای ایمنی و بهداشت استفاده کنند. این تجهیزات عبارتند از: عینک ایمنی چشم ، دستکش و کفشهای مخصوص استفاده از این تجهیزات آنها را از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و مواد قابل احتراق مصون نگه می دارد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارگرانی که مجبور به بلند کردن تجهیزات سنگین هستند از کمربنده های مخصوص و وسایل مخصوص استفاده کنند تا از ستون فقرات و عضلات کمر خود در برابر صدمه محافظت کنند.

ارائه جوایز متنوع

کارمندان کارواش شما با هیچ کارمند دیگری فرقی ندارد. آنها به دنبال کار و ستایش برای یک کار خوب و پاداش برای خدمات کارآمد خود هستند. ستایش و جلب رضایت آنها باعث تقویت نفس و ایجاد انگیزه در کارهای دوشوار می شود. و در هنگام کارواش ماشین توجه بیشتری به ماشین و مشتریان دارند. به اصطلاح مدیریت کارواش باید هوای کارکنان خود را با جوایز متنوع داشته باشد. جوایز و پاداش های مدیریت کارواش همیشه نباید پولی باشند. میتوانید هدایای مختلفی برای کارکنان کارواش و خانوداه های آنها در نظر بگیرید تا انگیزه ای شود که همه کارکنان تلاش خود را بیشتر کنند. همچنین می توانید یک خبرنامه داخلی ایجاد کنید که در آن از بهترین کارواش کننده ماه تقدیر کنید. معیار های مدیریت کارواش خود را نیز میتوانید در این خبرنامه ارائه دهید تا با عمل کردن له آن بتوانند از جوایر متنوع بهرمند شوند.

محیط کار مساعد

همانطور که قبلاً نیز گفتیم ، شستشوی اتومبیل یا جزئیات آن کار آسانی نیست. مدیریت کارواش میتواند محیط کار را برای رفاه حال کارمندان خود تغییر دهید بدین صورت که در هنگام کار در محیط کارواش موسیقی پخش کنید با اینکار هم سرعت عمل کارمندان بالا می رود و عملکرد آنها بهتر می شود. لازم به ذکر است که مشتریان شما نیز از موسیقی لذت خواهند برد. همچنین به شما اطمینان می دهد که کارکنان شما در یک محیط تمیز و سازمان یافته کار می کنند. محلی را تنظیم کنید که تمام وسایل و تجهیزات شستشوی ماشین شما با سهولت در آنجا قرار بگیرد. اطمینان حاصل کنید که براساس آن ، تمام مواد شیمیایی بدرستی دسته بندی شده باشند. برای انجام اینکار نیازی به استخدام فرد جدید نیست. به کارکنان خود آموزش دهید تا هر روز بعد از کار محیط کار را تمیز کنند و چند دقیقه قبل از کار تمام ابزار ، تجهیزات و مواد را در جای خود قرار دهند. تا برای روز بعد آماده باشد.
کارواش

در آمد کارواش موفق به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد کارواش باید سوده باشد تا کارواش کننده بتواند آن را حفظ کند و از تغییر کاربری آن منصرف شود. اما سوال اینجاست داشتن کارواش موفق و با سودهی بالا چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت کارواش موفق جهت افزایش سود باید هزینه های جانبی آن حداقل باشد. هزینه های جانبی کارواش عبارتند از: هزینه تامین آب، هزینه مصرف مواد شوینده، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه کارواش با کاهش این هزینه ها میتوانید سودهی بیشتر داشته باشید پس در راه اندازی کارواش باید دقت بیشتری داشته باشید تا این هزینه ها را کاهش دهید. در انتخاب کارواش باید بتوان تمامی قسمت های ماشین اعم از روشویی صفرشویی (شستشو صندلی، کانال کولر) موتورشویی زیرشویی را انجام و درآمد جداگانه داشت.

روش های بالا بردن کیفیت در کارواش

یکی از راه های داشتن کارواش موفق مشتری مداری و کارواش موفق برای بالا بردن کیفیت در کارواش و داشتن کارواش موفق باید موارد زیر را با دقت مطالعه و عمل کنید. با جدیدترین تجهیزات کارواش آشنایی کامل داشته باشید. اگر میخواهید تازه وارد این شغل شوید ابتدا باید با انواع کارواش نیز آشنایی داشته باشید و بتوانید آنها را باهم مقایسه کنید و یک کارواش تاسیس کنید. 2 پس از آشنایی با تجهیزات کارواش و انواع کارواش نیاز به افزایش اطلاعات در کارواش ها و جدیدترین روش های شستشو ماشین دارید. 3 شناخت رقیب های شما در محل که کارواش شما در آنجا است، 4 مکان کارواش

بالا بردن اطلاعات در زمینه انواع کارواش و شناخت رقبا

احتمالا افرادی هستند که کارواش دارند و از انواع کارواش اطلاعی ندارند و نمی دانند روش های جدید شستشو ماشین به چه صورت است برای داشتن کارواش موفق باید بروز بود و اطلاعات در مورد کارواش ها و جدیدترین روش های شستشو ماشین را بالا برد تا بتوان کیفیت را افزایش داد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.