بهزی

جست و جو در بهزی...

چسب کاشی پودری چیست؟ روش استفاده از آن چگونه است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چسب کاشی پودری چیست؟ روش استفاده از آن چگونه است؟
ملاتی که برای چسباندن کاشی ها مورد استفاده قرار می گرفت، ترکیب شن و ماسه و سیمان بود. از آنجایی که کاشی ها در مکان های مختلفی نصب می شوند، همیشه باید برای نصب آنها از بهترین مواد و ابزار ممکن استفاده کنید. چسب کاشی پودری یکی از بهترین و پرکاربردترین مواد موجود در بازار است که بسیاری از کاشی کارها از آن استفاده می کنند و پیمانکاران ساختمانی آن را بهترین ماده موجود برای نصب کاشی ها می دانند. این روزها در اکثر پروژه های ساختمانی برای نصب کاشی و سرامیک ها از چسب های کاشی استفاده می شود و این چسب ها توانسته اند کیفیت اتصال بین کاشی و سطوح را بسیار افزایش دهند. البته آیتم های گوناگونی وجود دارند که بر روی کیفیت نصب کاشی ها تاثیرگذار هستند. به عنوان نمونه این که شما کاشی را بر روی دیوار نصب کنید یا بخواهید آنها را در کف ساختمان مورد استفاده قرار دهید، در نحوه عملکرد چسب های کاشی تاثیرگذار خواهد بود. مورد دیگری که بر روی عملکرد چسب کاشی تاثیر مستقیم دارد، وضعیت سطحی است که قرار است کاشی ها بر روی آن چسبانده شوند. به طور قطع یک سطح صاف که زیرسازی مناسب در آن وجود داشته باشد بسیار بهتر از یک سطح ناهموار است. در بسیاری از مواقع اگر سطح شما مناسب نباشد، باید زیرسازی صورت بگیرد تا بتوانید کاشی ها را نصب کنید.

چسب کاشی پودری

چسب های پودری یکی از انواع رایج چسب های کاشی هستند که علاوه بر کاشی می توان برای چسباندن برخی سنگ ها و سرامیک هم از آنها استفاده کرد. این چسب بر پایه سیمان تقویت شده با پلیمر می باشد. در ادامه به ویژگی های چسب کاشی می پردازیم. - یکی از ویژگی های بسیار مهمی که در چسب کاشی پودری وجود دارد، این است که این مدل چسب ها پس از خشک شدن در برابر رطوبت مقاوم هستند. این مقاومت به دلیل وجود پلیمر خاصی است که در تولید این چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد. - این چسب ها علاوه بر اینکه به خوبی باعث چسبیدن انواع سرامیک و کاشی به سطوح مختلف می شود، به خودی خود باعث آب بندی سطح نیز می شود. - عملیات دوغاب ریزی که پیش از این برای نصب انواع کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گرفت دارای هزینه بسیار بالایی بود. اما با وجود این چسب ها هزینه های نصب تا حد زیادی کاهش یافته است. - شما می توانید برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ، گچ، چوب، آجر و موزاییک روی انواع زیرسازی ها از چسب کاشی پودری استفاده کنید. - به دلیل نوع ترکیباتی که در ساخت این چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد، سعی کنید از این چسب ها بر روی سطوح گچی استفاده نکنید.
چسب کاشی

شرایط استفاده از چسب کاشی پودری

اگر قصد دارید برای نصب کاشی و سرامیک از چسب های پودری استفاده کنید، باید از یک سری اصول و دستورالعمل پیروی کنید که نتیجه کار مطلوب شود: - سطحی که قرار است روی آن کار کنید باید کاملا خشک و بدون هیچ گونه کثیفی باشد. همچنین نباید هیچگونه ذرات چربی و گرد و غبار بر روی سطح وجود داشته باشد. - سطح قدیمی (مثلا کاغذ دیواری) را کاملا جدا کنید و اگر سطح قبلی از آسفالت، قیر، گونی یا موارد خاص این چنینی باشد، باید آن را آماده نصب کاشی، سرامیک و ... کنید. این زیرسازی معمولا به وسیله پرایمر انجام می شود. - اگر سطح مورد نظر شما رطوبت زیادی دارد، باید چسب کاشی پودری را بر روی تمام سطح کاشی بکشید تا اتصال به خوبی انجام شود. البته در چنین شرایطی زمان خشک شدن کمی افزایش می یابد. باید در این وضعیت سعی کنید با اعمال فشار مضاعف بر روی کاشی ها، آنها را به خوبی در جای مناسب قرار دهید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.