بهزی

جست و جو در بهزی...

تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟
تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟
خیلی ها به اشتباه این دو سنگ را یکی در نظر می گیرند و تفاوتی بین آن ها قائل نمی شوند. با اینکه تفاوتی که بین این سنگ ها وجود دارد بسیار زیاد نیست اما نباید این دو سنگ را یک سنگ در نظر بگیریم در ادامه به برخی از تفاوت های سنگ لاشه و سنگ مالون می پردازیم:

سنگ لاشه بصورت کاملا طبیعی و دست نخورده مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که سنگ مالون پس از تراش و چکش کاری استفاده می شود.

سنگ لاشه ابعاد منظم و مشخصی ندارد اما سنگ مالون را می توانید در اندازه های دلخواه مکعب مستطیلی سفارش دهید.

سنگ مالون به علت اینکه در ابعاد مشخصی تولید می شود جنبه تزئینی دارد که این امر برای سنگ لاشه صادق نیست.

از سنگ مالون در نمای ساختمان، پارک و سنگ فرش پیاده رو می توان بهره برد، در صورتی که سنگ لاشه بیشتر برای راه سازی و محوطه سازی فضا های خارجی کاربرد دارد.

تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟
مزایای سنگ لاشه
مقاوم بالا در برابر شرایط جوی مختلف و عدم لایه لایه شدن

کاربری های متنوع

تنوع طراحی و سهولت نصب

تلورانس رنگ طبیعی اخرایی و پاییز گونه در سه رنگ

قیمت مقرون به صرفه

مقاومت و استحکام بسیار بالا

اصطکاک مناسب و جلوگیری از لغزندگی

جنس آذرین لاشه سنگ، باعث شده در مرور زمان بر اثر یخبندان، برف، سرما، باران و آفتاب دچار هوازدگی نشود و به صورت خاک، پوسته خاک و پوسته پوسته شدن از هم جدا نگردد.

چرا از سنگ لاشه استفاده کنیم؟

تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟
سنگ های نامنظم مالون یا لاشه سنگ با سطح طبیعی به دلیل داشتن بافت لایه ای نازک با کمترین مصرف انرژی های فسیلی و آسیب های محیط زیستی قابل استخراج و استفاده است. سنگ لاشه به دلیل ترکیب دانه ای خود که باعث سختی، فشردگی و مقاومت بالای این سنگ و همچنین جذب آب کم برای استفاده در محیط های بیرونی بهترین گزینه است. و از سوی دیگر با توجه به ارزش منحصر به فرد نحوه تشکیل آن طی میلیون ها سال و عدم حضور انسان در روند تشکیل آن، امروزه محبوب ترین و مشهورترین و با ارزش ترین نوع سنگفرش در دنیا نام گرفته است. سنگ لاشه به دلیل زیبایی، عملکرد، دوام، قیمت مناسب و ارزش های فراوان آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است و زیبایی بی نظیری به یک مکان می بخشد و اهمیت آن مکان را تعریف می کند.
تفاوت سنگ لاشه با مالون چیست؟

تفاوت سنگ مالون و سنگ ورقه ای چیست؟

سنگ های ورقه ای سنگ هایی هستند که دستخوش تغییر نمی شوند و به صورت طبیعی روانه بازار می شوند. این سنگ ها در صورتی که برش خورده و تغییراتی چون تراشکاری یا شکستن روی آن ها انجام شود، تحت عنوان سنگ مالون به بازار عرضه می شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.