1- بازاریابی
برخی از گامهایی که میتوانید برای بازاریابی رستورانتان انجام دهید: یک برنامه بازاریابی تهیه کنید. از یک برنامۀ کوچک شروع کنید و تا یک برنامه شش ماهه یا یک ساله کار کنید.یک وب سایت راهاندازی کنید که روی دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه عالی به نظر برسد.در رسانههای اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ حضور داشته باشید. (تولید محتوا برای اینستاگرام رستوران).یک پایگاه داده ایمیل راه اندازی کنید.یک برنامه برای افزایش وفاداری مشتری ایجاد کنید.در بازاریابی خود خلاق باشید. بودجه شما هر چه باشد، راه های ارزانی برای بازاریابی رستوران شما وجود دارد.برنامههای خاص و ویژهای برای روز افتتاحیه رستوران خود در نظر داشته باشید.
2- موقعیت و محیط رستوران
موقعیت مکانی رستوران شما نقش مهمی در بهبود کسب و کار شما دارد. مطمئن شوید که مکان رستوران شما حتی در ساعات غیر پرطرفدار شلوغ است همچنین هیچ رستوران محبوبی در نزدیکی فروشگاه شما وجود ندارد.
برای محیط رستوران خود نیز باید عوامل زیر را در نظر بگیرید. چیدمان میزها یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. همه دوست دارند یک فضای بسته برای حفظ حریم خصوصی داشته باشند.به نور و موسیقی در رستوران خود توجه کنید. نورپردازی باید با تم رستوران شما مطابقت داشته باشد.مطمئن شوید که رستوران شما مرتب و تمیز است.کاری کنید که مشتریان اطمینان حاصل کنند غذای سالمی میخورند. برای انجام این کار، آشپزخانه رستوران خود را با یک دیوار شیشهای قابل مشاهده کنید. هنگام انجام این کار، باید اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه مانند سالن رستوران تمیز است. اگر نتوانستید فضای آشپزخانه خود را قابل مشاهده کنید، به مشتریان خود پیشنهاد دهید که از آشپزخانه شما بازدید کنند. این کار را به عنوان یک استراتژی بازاریابی انجام دهید که چگونه رستوران شما با مشتریان خود شفاف باشد.اگر فضا و بودجه کافی دارید، یک فضای بازی کوچک برای کودکان ایجاد کنید.
3- منوی رستوران
فهرست اقلام نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. منوی دقیقی داشته باشید. این فهرست نباید باعث شود مشتریان در انتخاب غذا گیج شوند. به طور معمول، اکثر مشتریان به دنبال قیمت هستند و بر اساس آن تصمیم میگیرند. بنابراین، ابتدا مواردی را فهرست کنید که برای شما سودآور بوده و برای مشتری شما مقرون به صرفه است.
تجربیات موفق رستوران داری
بسیاری از مردم بر این باورند که افتتاح یک رستوران به سادگی پوشیدن پیشبند و رفتن به آشپزخانه است، اما هر صاحب رستوران موفقی میداند که واقعیت این نیست. پشت هر غذاخوری سودآوری، صاحب رستورانی با یک استراتژی تجاری مستحکم است. تونی استورنیولو، مدرس کسبوکار در دانشگاه جنوبی، میگوید اولین گام برای افتتاح یک رستوران، تدوین یک طرح تجاری است.
به گفتۀ استورنیولو: «مالکان کسبوکار باید بنویسند که چه کاری میخواهند انجام دهند، چگونه سرمایه جمع میکنند، جامعه هدف آنها چه کسانی هستند و با چه مشکلاتی ممکن است روبرو شوند و…»
او همچنین میافزاید هنگام ایجاد یک استراتژی تجاری برای افتتاح یک رستوران، توجه به خواستهها و نیازهای مشتریان مهم است. یکی از رایجترین دلایل شکست رستورانها این است که نمیدانند مشتریان در بازارشان چه میخواهند یا به چه چیزی نیاز دارند. علاوه بر این انتخاب یک مکان خوب برای رستوران نیز بسیار مهم است. اگر چندین رستوران در یک مکان خاص شکست خوردهاند، برای انتخاب آن مکان باید دوباره فکر کنید. گذشته از اینها یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک صاحب رستوران جدید می تواند مرتکب شود، در حوزه مدیریت پول نقد است. اکثر رستوران ها در دو سال اول به دلیل مدیریت و مدیریت ضعیف پول نقد شکست می خورند. بسیار مهم است که وقتی رستوران خود را باز می کنید، دارایی کافی برای پوشش هزینه های ثابت و حقوق و دستمزد خود را داشته باشید تا زمانی که شروع به کسب سود کنید. ممکن است در این 6 ماه بداوضاعترین رستوران جدید شهر باشید، اما تصور نکنید که این وضع برای همیشه ادامه خواهد داشت. به پول خود بچسبید! شما در آینده به آن نیاز خواهید داشت.