وظایف اصلی رستوراندار چیست؟
صنعت رستوران به طور مداوم در حال تغییر است و مدیریت رستوران را امری بسیار چالش برانگیزتر میکند. چه یک رستوران بزرگ را مدیریت کنید یا یک فستوفود، مدیریت هریک از اینها معیارهای خاصی دارد. صاحبان رستورانها باید مهارتهای مختلفی داشته باشند. در ادامه 4 مورد از مهمترین وظایف رستورانداران را برمیشمریم.
1- شناخت بازار
مشخص کردن اهداف رستورانتان قبل از راه اندازی رستوران، به تمایز شما با رقبا کمک میکند. تجزیهوتحلیل بازار به شما کمک میکند سود خود را حفظ کنید اینکه برای چند مشتری در روز باید غذا آماده کنید، هزینه روزانه شما چقدر است؟ آیا میدانید چه اقلامی سفارشات بالایی دارند؟ همچنین اینکه غذاهایی با کمترین میزان سفارش را از منوی خود کم کنید به مدیریت هزینۀ شما کمک خواهد کرد.
2- پیگیری سطح موجودی
شمارش هفتگی موجودی، همراه با پیشبینی فروش، به مدیریت موجودی و جلوگیری از سفارشدهی بیش از حد (مخصوصاً برای اقلام فاسد شدنی) کمک میکند.
3- آموزش کارکنان و مدیریت آنها
مدیر شغل رستوران داری باید شامل استراتژیهایی برای استخدام و حفظ کارمندان باشد. این موضوع فراتر از آموزش کارکنان در استفاده از سیستم فروشگاهی است. یک برنامه آموزشی جامع، برنامهریزی شیفتهای انعطافپذیر، همگی به مدیریت مؤثر کارکنان رستوران کمک میکنند.
4- ارائه تجربه لذتبخش برای مشتری
اگر مشتری تجربه غذاخوری لذتبخشی نداشته باشد، مطمئن باشید که اطرافیانش را از این موضوع مطلع خواهند کرد. با این حال، اگر تجربه خوب و به یادماندنی داشته باشد، دوستانش را نیز به رستوران شما میآورد. برای گوش دادن به شکایت مشتریان وقت بگذارید و هر کاری را که برای رفع آن لازم است انجام دهید.
مزایای شغل رستوران داری
1- رئیس خود بودن
گرچه رئیس خود بودن مزایای بسیاری دارد اما شما باید در مورد همه چیز تصمیم بگیرید: از منو گرفته تا دکوراسیون. همچنین باید مسئولیت عواقب کارهایتان را بپذیرید.
2- بازار مشتریان گسترده
همه مردم سه بار در روز غذا میخورند و از سال 2017 میزان صرف غذا در بیرون از خانه افزایش یافته است.
3- هیچ روزی کسل کننده نیست
در صنعت رستوران هر روز متفاوت است، چالشهای جدیدی را با مشتریان جدید خواهید داشت. اگر کارهای پشت میزی را دوست ندارید پس صنعت رستوران مناسب شما است.