بهزی

جست و جو در بهزی...

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟
بر اساس استاندارد NFPA 20 کلیه ساختمان هایی که در آن های سیستم های اطفاء حریق نصب شده است می بایست جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، پمپ، کلکتور، نمایشگر درجه و ابزار های کنترل جریان می باشد، به مجموعه ای از این تجهیزات که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند به اصطلاح بوستر پمپ آتش نشانی گفته میشود.
بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟
a. بر اساس استاندارد NFPA 20 کلیه ساختمان هایی که در آن های سیستم های اطفاء حریق نصب شده است میباید جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، پمپ، کلکتور، نمایشگر درجه و ابزار های کنترل جریان می باشد، به مجموعه ای از این تجهیزات که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند به اصطلاح بوستر پمپ آتش نشانی گفته میشود.بوستر پمپ آتش نشانی بطور کلی یک دهانه مکش به عنوان آب ورودی (با فشار پایین ) و یک دهانه دهش به عنوان آب خروجی ( با فشار بالا ) دارد که آب با فشار بالای مورد نیاز جهت تامین آب سیستم اطفاء حریق آتش نشانی را تامین نماید.
بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟
توضیحات تکمیلی
طبیعتا این توضیحات بالا فقط جنبه یک آشنایی ساده با یک بوستر پمپ آتش نشانی را دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات طراحی بوستر پمپ، اجزای تشکلی دهنده یک بوستر پمپ، انواع پمپ ها و... به بخش مقالات مراجعه فرمایید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.