بهزی

جست و جو در بهزی...

دکو کرم چیست و چه تفاوتی با دکلره دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

دکو کرم چیست و چه تفاوتی با دکلره دارد؟

دکو کرم چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دکوکرم با نام کرم دکلره نیز شناخته می‌شود و مانند پودر دکلره جهت روشن کردن موها استفاده می‌شود. اما مولفه‌ای که باعث تفاوت دکوکرم و پودر دکلره می‌شود، فرمولاسیون آن است. فرمولاسیون دکوکرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌است که روند جداسازی پیگمنت‌های رنگی مو را با سرعت کمتری انجام می‌دهد اما در عوض هنگام روشن شدن، موها آسیب بسیار کمتری خواهند دید. دکو کرم‌ها به لحاظ شکل، بافتی کرمی دارند و برای استفاده همانند پودرهای دکلره، با اکسیدان ترکیب می‌شوند. البته با توجه به نوع و جنس موها، می‌توان دکو کرم را با شماره‌های مختلفی از اکسیدان مخلوط کرد و موها را به پایه‌های مختلف روشن رساند. برای استفاده از دکوکرم معمولا اکسیدان‌های شماره ۳ به کار برده می‌شوند. اما در مواردی که موها نازک باشند، بایستی از اکسیدان شماره ۲ استفاده شود.

اثرات دکوکرم چیست؟

نکته‌ای که متخصصان ماهر به آن اعتقاد دارند این است که در روشن کردن موها به وسیله دکوکرم فرایند جداسازی پیگمنت‌های رنگی، آرام‌تر صورت می‌گیرد و به تبع موها آسیب کمتری می‌بینند. بنابراین با توجه به این مورد می‌توان گفت دکوکرم نسبت به دکلره برتری دارد. علاوه بر این در دکو کرم‌ها مواد مراقبت از مو و روغن‌های گیاهی نظیر روغن آرگان و روغن جوجوبا به کار می‌رود که ضمن روشن کردن موها، باعث حفظ سلامت آن‌ها نیز می‌شوند. در نتیجه با استفاده از این محصولات موهایی خوش حالت، شفاف و نرم خواهید داشت.

دکو کرم بهتر است یا دکلره؟

در پاسخ به این سوال که دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره، بایستی بگوییم هر دو این محصولات شیمیایی هستند که طی استفاده از آن‌ها پیگمنت‌های رنگی یا همان رنگدانه‌های مو جدا می‌شوند؛ بنابراین نمی‌توان به صراحت گفت که این محصولات شیمیایی آسیبی به مو نمی‌زنند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.