بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع ابزار برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع ابزار برقی

🔹 دستگاه جوش 🔹

یکی از انواع ابزار برقی دستگاه جوش یا اینورتر جوشکاری است. این وسیله برای اتصال قطعات فولادی و فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه جوش به واسطه ی جریان الکتریکی و قوس الکتریکی اتصال میان دو قطعه را انجام می دهد. از این ابزار در تولید قطعات فلزی و صنعتی، تجهیزات نفتی و کشتی سازی و تجهیزات نظامی استفاده می شود.

🔹 دریل🔹

برای سوراخ کردن قطعات، متریال های مختلف و باز و بسته کردن پیچ ها از دریل استفاده می شود. منبع تغذیه دریل ها با یکدیگر متفاوت است. این ابزار در انواع شارژی، برقی و بادی تولید می شود. برای کار با انواع پیچ، با استفاده از یک مته متناسب با نوع پیچ، می توانید فعالیت خود را انجام دهید.

🔹 فرز 🔹

فرز یکی دیگر از انواع ابزار برقی است که برای برش و سایش قطعات گوناگون استفاده می شود. با قرارگیری یک صفحه برش یا دیسک فرز به روی دستگاه، انجام فعالیت های مختلف امکان پذیر می شود. این دیسک توسط حرکت موتور با سرعت بالایی به حرکت در می آید و برش قطعات را انجام می دهد. دستگاه فرزها نیز براساس منبع تغذیه در انواع مختلفی تولید می شوند. این ابزار با توجه به نوع کاربرد، در انواع فرز سنگبری، فرز آهنگری، فرز انگشتی و مینیاتوری و دیگر مدل ها به بازار ارائه می شود.

🔹 اره برقی 🔹

اره برقی نوع دیگری از انواع ابزارآلات الکتریکی است. دندانه های این ابزار به صورت زنجیر حول یک محور حرکت می کنند. با حرکت زنجیر این ابزار، امکان برش و قطع کردن متریال های چوبی امکان پذیر می شود. این ابزار بسته به نوع کاربرد و قطعه کار به چند دسته تقسیم می شود. اره برقی به نسبت اره های دستی سرعت و قدرت بالاتری دارد. از این وسیله برای برش چوب، هرس کردن درختان و برش تنه درختان استفاده می شود.

🔹 دستگاه پولیش 🔹

از دیگر انواع ابزار برقی می توان به دستگاه پولیشر اشاره نمود. این ابزار برای درخشندگی و جلا دادن سطحوح مختلف از پولیش استفاده می کنند. دستگاه پولیش از یک برس تکی برخوردار است که به کمک نیروی چرخشی سطوح مختلف را تمیز می کند. این محصول شباهت زیادی به فرز دارد. زیرا در ساختار پولیش، تکنولوژی دستگاه فرز به کار گرفته شده است. استفاده از این ابزار در زمینه پولیش کردن ماشین، سرامیک، کف پوش و دیگر موارد کاربرد دارد.

🔹 دستگاه سنباده زن 🔹

در صنعت چوب، از سنباده زن برای صیقل دادن و صاف کردن سطوح ناهموار چوب استفاده می شود. این ابزار به غیز ار صیقل دادن و صاف کردن سطوح، می توان برای از بین بردن خط و خش و رنگ کردن چوب نیز استفاده کرد. در دستگاه سنباده زن نیروی چرخشی موتور به حرکت لرزشی تبدیل می شود. سنباده زن برای کار های هنری، مشبک کاری و دیگر موارد کاربرد دارد.

🔹 رنده برقی نجاری 🔹

رنده برقی یکی دیگر از انواع ابزار برقی است. این ابزار به گونه ای تولید شده است که فرآیند رنده کردن چوب را انجام می دهد. برش، کم کردن ضخامت چوب، هموارسازی سطوح و ایجاد زاویه ۹۰ درجه بر روی چوب از رایج ترین کاربردهای این ابزار به شمار می آیند.

🔹 جارو برقی صنعتی 🔹

مکنده صنعتی یا جارو برقی صنعتی به منظور انتقال مواد، پاک کردن گرد و غبار، نظافت و جمع آوری زباله ها کاربرد دارد. این محصول با برق سه فاز کار می کند. در ساختار جاروبرقی صنعتی از موتورهای توربینی و پمپ های ساید چنل استفاده شده است. استفاده از این ابزار در کارخانه، کارگاه های صنعتی و مکان های عمومی کاربرد دارد.

🔹 دمنده و مکنده 🔹

دمنده و مکنده یک ابزار الکتریکی است برای تمیز کردن گرد و غبار است. کار اصلی این ابزار دمندگی هوا با فشار بالا است. دمنده توسط حرکت موتور، جریان هوا را ایجاد می کند و به کمک لوله ای که در این محصول وجود دارد، هوا را با فشار زیاد به سمت خروجی هدایت می کند. از این دستگاه برای پاک کردن گرد و غبار کیس ها و رک های سرور استفاده می کنند.

🔹 سشوار صنعتی 🔹

تفنگ حرارتی یا سشوار صنعتی انرژی الکتریکی را به باد گرم تبدیل می کند. شسوار صنعتی از دو بخش المنت و موتور تشکیل شده است. المنت وظیفه تولید گرما و موتور وظیفه خروج گرما را دارد. این محصول عملکردی شبیه به سشوار خانگی دارد. اما باد و درجه حرارت این ابزار، چندین برابر بیشتر از سشوارهای معمولی است. دمای باد این سشوار ها میان ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد است.

🔹 چکش تخریب 🔹

از چکش تخریب یا پیکور برای تخریب انواع سازه های ساختمانی استفاده می شود. این ابزار از قدرت بالایی برخوردار است اما برای تخریب سطوح فلزی مناسب نیست. پیکور در انواع بنزینی، برقی، پنوماتیک و هیدرولیکی تولید می شود. این محصول در صنعت ساختمان سازی و فعالیت های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

🔹 آچار بکس برقی 🔹

برای باز و بسته کردن پیچ و مهره از آچار بکس استفاده می شود. آچار بکس از سری های مختلف متناسب با انواع پیچ ها برخوردار است. آچار بکس از طریق موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند. سپس به واسطه گیربکس، قدرت را به سطح مورد نظر انتقال می دهد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.