بهزی

جست و جو در بهزی...

اوزون تراپی مو

زمان مطالعه 1 دقیقه

اوزون تراپی مو
جالب است بدانید، اوزون از یک مولکول اکسیژن به همراه یک اتم اکسیژن اضافه تشکیل شده است. در حقیقت وجود همین اتم اضافه باعث می‌شود قدرت اکسیژن افزایش پیدا کند. حتما می دانید که کمبود اکسیژن چه مشکلاتی را به وجود می آورد، که بیشتر این مشکلات مربوط به حوزه پوست و مو است. وقتی کمبود اکسیژن در بدن باعث ایجاد مشکلاتی نظیر ریزش مو می شود. طبیعی است که اگر بتوان میزان سطح اکسیژن را افزایش داد، به دنبال آن همه مشکلات گفته شده حل می شود. با این حساب با اوزون تراپی مو می توان به موهایمان شادابی و سلامتی را هدیه کنیم.

طریقه اوزون تراپی مو به چه شکل است؟

دستگاه مایکرومیست دارای یک محوطه کابینی است که برای شروع اوزون تراپی، موها به کمک یک کاور در آن محوطه قرار می گیرند. در ابتدا بخار آب با دمای 40 درجه در داخل کابین راه پیدا می کند، که به مدت 4 الی 5 دقیقه زمان می برد. این کار برای این انجام می شود که فولیکول های مو تحریک شوند و به کمک آن مواد بتوانند به راحتی به داخل موها وارد شوند. در مرحله بعد امواج مافوق صوت کمک می کنند تا مولکول های آب تجزیه شوند و با مولکول های اکسیژن ترکیب گردند. پس از آن اتم های اکسیژن که دارای خاصیت اکسیداسیون هستند از طریق فولیکول های مو به ساقه و ریشه مو راه پیدا می کنند و با 80 درصد از عناصر مو ترکیب می شوند. این کار باعث می شود تا میکروب های موجود در مو از بین روند و استرلیزه به صورت کامل انجام شود. در آخرین مرحله از اوزون تراپی دستگاه شروع به تولید باد سرد می کند و فولیکول های مو را تحریک می نماید. طی این فرآیند اتم اکسیژن در بافت مو محفوظ می ماند و به کار خود ادامه می دهد. در صورتی که موها به صورت مجدد در معرض گرما قرار نگیرند این روند تا مدتی ادامه پیدا می کند و اکسیداسیون متوقف نخواهد شد.

فواید اوزون تراپی مو چیست؟

◾️ درمان ریزش مو

اولین و مهم ترین فایده ای که اوزون تراپی مو دارد، کمک به درمان و جلوگیری از ریزش موست. در اوزون تراپی مو مولکول‌های محلول در آب O3 تزریق می شود که باعث تحریک تولید سلول‌های مو می گردد و به دنبال آن به درمان ریزش مو کمک می‌کند. این روش درمانی از آن جایی که باعث تقویت رگ‌های خونی ریزی که در اطراف فولیکول مو قرار دارند، می شود، غده های مو را تقویت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی را به فولیکول های مو می‌رساند، به خوبی می تواند، از ریزش مو هم جلوگیری نماید.

◾️ افزایش حجم و تراکم مو

یکی دیگر از فوایدی که اوزون تراپی دارد و باعث شده افراد زیادی رو به استفاده از این روش درمانی بیاورند، قدرت آن در افزایش حجم و تراکم موهاست. اوزون تراپی چون قادر است فولیکول های مو را تغذیه و تقویت کند، بدین ترتیب باعث می شود تار موها قوی تر شوند و بیشتر رشد کنند. به همین خاطر بسیاری از افرادی که از کم حجم بود موهایشان رنج می برند، به کمک این روش درمانی موهایی پر حجم و بلند را برای خود به ارمغان می آورند.

◾️ رطوبت رسانی به مو

رطوبت رسانی به موها دیگر فایده ای است که اوزون تراپی دارد. حتما می دانید که وقتی موها را به صورت مکرر رنگ می کنید، باعث خشک و شکننده شدن ساقه مو می شوید. موهای خشک و شکننده مستعد موخوره دار شدن و نازک شدن هستند. در چنین مواقعی با اوزون تراپی می توان رطوبت را به ساقه مو رساند، آن را تغذیه کرد تا ظاهری نرم و براق به موها بخشید.

◾️ افزایش جریان خون در پوست سر

دیگر فایده ای که اوزون درمانی دارد، این است که می تواند، جریان خون را در پوست سر افزایش دهد. شاید با خود فکر کنید که این افزایش جریان خون چه فایده ای دارد؟ در پاسخ می توان گفت، بهبود جریان خون در پوست سر باعث جوانسازی فولیکول های مو و تقویت رشد مو می شود. افزایش خون رسانی به پوست سر همچنین می تواند به مبارزه با عفونت های میکروبی پوست کمک کند.

◾️مبارزه با شوره سر

شوره سر که یکی از مشکلات آزاردهنده موهاست و وجهه نازیبایی برای موها دارد، به وسیله اوزون درمانی نابود می شود. به این خاطر اوزون تراپی در درمان سریع شوره سر موثر است که اوزون خواص ضد میکروبی قوی دارد و به کمک آن می تواند، پوست سر را تثبیت کند. اوزون تراپی مو همچنین باعث از بین رفتن باکتری ها و قارچ ها می شود بدون اینکه به پوست سر و مو آسیب برساند.

◾️ جلوگیری از سفید شدن زودرس موها

جلوگیری از سفید شدن زودرس موها بی شک می تواند، افراد زیادی را به سمت استفاده از اوزون تراپی بیاورد. حتما می دانید که موها به خاطر عدم تامین مواد مغذی به اندازه کافی به فولیکول های مو ممکن است، دچار سفیدی زودرس شوند. اوزون تراپی به خوبی قادر است، سرعت جذب مواد مغذی توسط فولیکول مو را افزایش دهد. علاوه بر این، اوزون به نوبه خود به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند و از سفید شدن مو در سنین جوانی جلوگیری می کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.