بهزی

جست و جو در بهزی...

چرا قدرت تراکتورم کم شده؟ 4 دلیل کاهش قدرت تراکتور

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا قدرت تراکتورم کم شده؟ 4 دلیل کاهش قدرت تراکتور
کاهش قدرت تراکتور یکی از مشکلات رایجی است که معمولا کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. خوشبختانه دلایل اصلی کاهش قدرت تراکتور بر ما پوشیده نیست. شما به عنوان مالک تراکتور با شناخت درست از این دلایل می‌توانید برای برطرف کردن مشکل برنامه‌ریزی کنید
دلایل کاهش قدرت تراکتور
گاهی اوقات تراکتور دچار افت قدرت می‌شود. این مشکل به ویژه در مسیرهای سربالایی به وقوع می‌پیوندد. چند دلیل اصلی برای افت قدرت تراکتور می‌توان برشمرد که عبارت‌اند از:
چرا قدرت تراکتورم کم شده؟ 4 دلیل کاهش قدرت تراکتور

1. کمبود سوخت

زمانی که سطح سوخت موجود در تراکتور کاهش پیدا می‌کند، می‌توان این ماشین کشاورزی را در زمین مسطح به حرکت درآورد. با این وجود وقتی در سربالایی قرار می‌گیرید، سوخت به سمت عقب باک حرکت می‌کند و از ورودی شیلنگ سوخت به سمت موتور فاصله می‌گیرد. به این ترتیب انتقال سوخت از باک به موتور تراکتور مختل می‌شود، به همین دلیل توان تراکتور دچار افت می‌شود. به طور کلی هر زمان مشاهده کردید که توان تراکتورتان کاهش یافته است، در قدم اول میزان سوخت را بررسی کنید.

2. گرفتگی فیلتر سوخت

گاهی اوقات سوخت به میزان کافی در باک وجود دارد؛ اما باز هم شاهد کاهش قدرت تراکتور هستیم. در این شرایط امکان دارد که مشکل مربوط به فیلتر سوخت تراکتور باشد. فیلتر سوخت برای جداسازی ناخالصی‌های احتمالی موجود در سوخت استفاده می‌شود. به این ترتیب جلوی انتقال ناخالصی‌ها به سمت موتور گرفته می‌شود. در غیر این صورت موتور در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد. به مرور زمان ممکن است که فیلتر سوخت دچار گرفتگی شود. در نتیجه جریان سوخت از آن به خوبی عبور نکند. لازم است که فیلتر سوخت در بازه‌های زمانی مشخصی تعویض شود تا این مشکل به وجود نیاید.

3. ایجاد خلاء در مخزن سوخت

گاهی اوقات نیز در مخزن سوخت تراکتور خلاء ایجاد می‌شود. این اتفاق هر چند خیلی نادر است؛ اما برای برطرف کردن مشکل صرفا باید درب باک را یکبار باز و بسته کنید. اگر این اقدام مشکل توان تراکتور را حل کرد، یعنی ایراد مربوط به ایجاد خلاء در مخزن سوخت بوده است.
چرا قدرت تراکتورم کم شده؟ 4 دلیل کاهش قدرت تراکتور

4. مسدود شدن فیلتر هوای تراکتور

در محفظه احتراق موتور تراکتور، سوخت و هوا به نسبت مشخصی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا احتراق کامل رخ دهد. هوای ورودی به محفظه احتراق نیز از فیلتر عبور می‌کند تا از ورود ناخالصی‌ها به درون محفظه جلوگیری شود. به مرور زمان ممکن است که فیلتر هوا نیز دچار گرفتگی شود. در نتیجه هوا به میزان کافی وارد محفظه نمی‌شود و احتراق ناقص شکل می‌گیرد. احتراق ناقص نیز باعث افت قدرت تراکتور می‌شود. برای حل این مشکل نیز باید فیلتر هوا تمیز یا تعویض شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.