بهزی

جست و جو در بهزی...

تفاوت کفش و کتانی

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت کفش و کتانی

کفش چیست؟

کفش در جایگاه رایج ترین انواع لوازم جانبی قرار می‌گیرد که در همه عرصه‌های تاریخ در انواع مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است و در حال حاضر در تنوع بیشتری تولید می‌شود. سن، جنسیت، قومیت استفاده از این محصول را منحصر نخواهد ساخت و همه افراد هر روز و در طول چند ساعت در هر جای دنیا آن را با ظاهر و کاربری متعدد مورد استفاده قرار می‌دهند. این محصول جانبی از زمان گام برداشتن تا لحظه فوت هرکسی همراه اوست و با هدف حفاظت از پاها در برابر گرما و سرما و عدم آسیب‌پذیری از سوی سنگ، شیشه، خاک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که در حال حاضر در کنار راحتی پاها، شیک شدن و مد روز شدن هم برای به پا کردن کفش‌ها مهمترین دلایل خرید به حساب می‌آیند. در روند تولید کفش‌ها چرم، انواع مختلف پارچه‌ مصنوعی، نایلون و پلی اورتان ۴ متریال ثابت هستند. کاملا صحیح است که بکارگیری متریال مرغوب، بر عمر یک محصول می‌افزاید اما اینکه شما با عدم استفاده صحیح از کفش موجب ایجاد آسیب در آن ‌می‌گردید؛ ریشه در روند تولیدی آن ندارد. زیره اغلب کفش‌ها از ماده انعطاف پذیری به نام پلی اورتان است که در هر شرایط جاده‌‌ای و وابسته به هر نوع کاربری، مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. البته کفش‌هایی با زیره سخت تنها برای گروهی از افراد مناسب است که در زمین های سخت، فعالیت و تمرین ورزشی دارند اما کفش هایی با زیره کفی نرم، مخصوص استفاده معمول در طول روز است چراکه؛ فرد باید راحتی لازم را از آن دریافت نماند.

کفش کتونی چیست؟

کفش کتونی این روزها در میان مردم بیش از کفش‌های لوکس رایج یافته است زیرا؛ با هدف مورد استفاده قرار گرفتن در فعالیت‌هایی طراحی می‌شوند که نیازمند جنب‌وجوش بیشتر بدن است پس مطمئنا در همه حال می‌تواند بهترین همراه باشد. عموما افراد هر نوع کفشی را که دارای کف لاستیکی باشد در گروه کفش‌های ورزشی قرار می‌دهند، اما به اطمینان این نظریه صحیح نیست. این نوع کفش‌ها به سبب دارا بودن کفی لاستیکی، در زمان گام برداشتن صدای خفیفی را ایجاد می‌سازد به گونه‌ای که کسی متوجه قدم زدن شما نخواهد گشت. شاید در گذشته کتانی‌ها فقط در یک رنج ساده طراحی می‌گشتند اما در حال حاضر تنوع آن از کفش‌ها پیشی گرفته است. به گونه‌ای که علاوه‌بر مورد استفاده قرار گرفتن در سالن‌های ورزشی، در محیط شغلی و حتی میهمانی‌ها بکار گرفته می‌شوند.

تفاوت کفش های اسپرت و کتونی

فرق بین کتانی و اسپرت در حالت کلی این است که کتانی از رویه پارچه ای ساخته شده است، اما اسپرت از رویه پلاستیک و پارچه ولی هر دو نوع کفش را می توانیم برای استفاده های روزه در نظر بگیریم. همچنین هر کفشی که که در گروه رسمی و ورزشی نباشد اسپرت یا کتانی است. این نوع کفش ها را بعضی ها کفش های روزمره و یا کفش های راحتی نیز می نامند. بعضی ها هم به کفش های ورزشی کفش های اسپرت یا کتانی نیز می گویند، که این اشتباه است. همانطور که اشاره شد کفش های ورزشی مخصوص ورزش ساخته شده اند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.