بهزی

جست و جو در بهزی...

تاثیرات مثبت و منفی لیف کشیدن روی صورت

زمان مطالعه 1 دقیقه

تاثیرات مثبت و منفی لیف کشیدن روی صورت
لیف کشیدن روی صورت یکی از کار هایی می باشد که بسیاری از ما آن را انجام می دهیم. یادتان باشد که این کار می تواند عواقب بسیار زیادی در پی داشته باشد بنابراین بهتر است این روش اشتباه برای پاکسازی صورت را کنار بگذارید.

🧽تاثیرات لیف کشیدن روی صورتت

یکی از کار هایی که از گذشته و دوران کودکی به ما یاد داده اند این است که حتما در حمام صورت خود را لیف بزنیم. این کار منجر به ایجاد چین و چروک های پوستی شده و صورت شما را سریع تر از روند عادی پیر می کند زیرا باعث می شود که لایه های رویی پوست از بین برود و در نهایت پوست شما مقاومت اصلی خود را از دست می دهد. در ادامه تاثیرات دیگر لیف زدن صورت را برایتان بررسی می کنیم.

افزایش جوش و آکنه

زمانی که صورت خود را بی مهابا لیف می زنید بعد از مدتی صورت شما پر از جوش و آکنه می شود. اینکار شما پوست را تحریک می کند و در نهایت باعث افزایش آکنه و جوش در ناحیه های مختلفی از صورت خواهد شد. بهتر است برای داشتن پوستی سالم و شاداب این کار اشتباه را کنار بگذارید و از روش های دیگر پاکسازی صورت استفاده کنید. البته لیف زدن صورت بد نیست و تنها باید از لیف های مناسب استفاده کنید.

افزایش چین و چروک

یکی دیگر از مضراتی که لیف زدن روی صورت ایجاد می کند این است که منجر به افزایش چین و چروک می شود. اگر دوست دارید از چین و چروک صورت به خصوص چین و چروک اطراف چشم دور باشید می توانید سبک زندگی خود را تغییر داده و روند چروک شدن پوست خود را تا مدت ها به تاخیر بیندازید.

درمان با لیف

البته لیف زدن در همه شرایط بد نمی باشد و می تواند فواید بسیار زیادی برایتان به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد بر این باور می باشند که ۵ دقیقه لیف زدن اصولی می تواند با نیم ساعت پیاده روی برابری کرده و در نتیجه تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامتی شما داشته باشد. البته لیف زدن اصولی از پاشنه پا شروع می شود و به تدریج به سمت قلب می آید و در این میان باید از لیف های ملایم نیز استفاده کنید زیرا هر چقدر لیف شما سخت تر و زبر تر باشد ممکن است آسیب های دیگری به پوست وارد کرده و اولین سطح دفاعی بدن را آسیب پذیر تر کند. لیف زدن صورت را بهتر است با دقت بسیار بیش تری انجام دهید. برای پوست صورت خود بهتر است از یک لیف جدا استفاده کنید و سعی کنید از اسفنج نیز برای این کار بهره بگیرید و شوینده های مناسب نیز استفاده کنید تا از مضرات این کار دور باشید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.