بهزی

جست و جو در بهزی...

اجزای کمپرسور اسکرو

زمان مطالعه 1 دقیقه

اجزای کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از جمله ماشین آلات پیشرفته بوده که در صنعت بسیار کاربردی می باشد. این دستگاه کارکرد خاصی داشته و از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. کمپرسورها انواع مختلفی داشته که کارکرد هر کدام با دیگری متفاوت می باشد که تمامی آن ها در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. در لغت اسکرو به معنای پیچ بوده و کمپرسورهای اسکرو از سری کمپرسورهایی است که کار فشرده سازی را با استفاده از تجهیزات مارپیچی خود انجام می دهد. از این کمپرسور تحت عنوان یک ابزار مهم و بسیار کاربردی در قطعات تشکیل دهنده کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از اجزایی نظیر هواساز، الکتوموتور، آنلودر، فن خنک کننده، فیلتر روغن، فیلتر سیلاتور و ... تشکیل شده ان

نحوه کارکرد کمپرسور اسکرو

با چرخش روتورها دندانه ها با یکدیگر درگیر شده و بین کمپرسور و روتورها محفظه ای را به وجود می آورد. این چرخش حلزونی در محفظه سبب می گردد گاز از سوی ورودی و یا ساکشن وارد شده و به سوی فشرده سازی حرکت نماید. این محفظه ها متصل به دهانه ساکشن بوده و به وسیله بورت هایی به محفظه وسیع تر متصل می گردند و باعث عبور جریان گاز از دهانه می شوند.

انواع کمپرسو اسکرو

کمپرسورهای اسکرو در دونوع خشک و روغنی موجود می باشد.

کمپرسور اسکرو خشک

کمپرسورهای خشک همان گونه که از نام آن مشخص است به صورت خشک کار کرده و فاقد هر گونه روغنی است. عدم وجود روغن در این کمپرسورها باعث کاربردی شدن آن در صنایع غذایی و دارویی شده ولی لازم به ذکر است که این دستگاه نمی تواند در دماهای بالا کار کند.

کمپرسور اسکرو روغنی

این کمپروسرها برای روانکاری و کارکرد مداوم و پیوسته به آن روغن تزریق می کنند. روغن موجود در این کمپرسورها باعث کاهش استهلاک این دستگاه شده و درجه حرارت کمپرسور را کاهش می دهد.

تعمیر کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو از قطعاتی با کیفیت و مرغوبی تشکیل شده و به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شود ولی چنانچه این دستگاه به هر دلیلی مشکل پیدا کند، باید تعمیر آن را به دست تعمیرکاران ماهر و باتجربه بسپارید تا با تعمیر صحیح و اصولی باعث کاهش هزینه های تعمیر شما شوند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.