بهزی

جست و جو در بهزی...

میکروبلیدینگ چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

میکروبلیدینگ چیست؟
یک متخصص زیبایی از ابزار میکروبلید برای اعمال رنگدانه های رنگی که شبیه موهای واقعی هستند استفاده می کند. در واقع با ابزار و قلم دستی رنگدانه ها بصورت خاص و ترکیبی به زیر پوست ابروها منتقل می شوند و گفته می‌شود که میکروبلیدینگ ابروهایی با ظاهری طبیعی و مشخص ارائه می‌دهد، اما این فرآیند معمولاً زمان می‌برد تا کامل شود. عمل اولیه ممکن است تا چند ساعت طول بکشد و ابروها بلافاصله پس از میکروبلیدینگ تیره تر به نظر می رسند.این امکان وجود دارد که رنگ پس از چند هفته محو شود و نیاز به اصلاح و ترمیم باشد.

عوارض احتمالی میکرو ابرو

🔴 واکنش آلرژیک در حالی که واکنش های آلرژیک به رنگدانه های آلی مورد استفاده برای این روش نادر است، ممکن است رخ دهد. بنابراین، مهم است که از متخصص زیبایی بپرسید که از چه نوع رنگدانه ای استفاده می کند و چگونه آلرژی را تأیید می کند. 🔴 عفونت از آنجایی که میکروبلیدینگ پوست را می شکند، خطر جدی برای انتقال بیماری های عفونی از جمله HIV و عفونت های پوستی باکتریایی وجود دارد. ابزار غیراستریل و سایر تجهیزات از جمله خطرات اصلی برای انتقال عفونت هستند. ضروری است که تمام تجهیزات قبل از شروع عمل استریل شوند تا از هرگونه عارضه عفونی جلوگیری شود. 🔴 نیمه دائمی اگر میکروبلیدینگ اشتباه انجام شود، نمی توان به راحتی آن را پوشاند. اگر این اتفاق بیفتد، فرد احتمالاً هزینه های اضافی را برای پاک کردن میکرو ابرو و اصلاح روش متحمل خواهد شد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه عمل به درستی انجام شده است، معاینه متخصص زیبایی و موسسه ای است که فرد در نظر دارد میکروبلیدینگ را انجام دهد.

مراقبت های قبل از میکرو ابرو

♦️ در روز انجام میکرو ابرو از مصرف نوشیدنی های کافئین دار یا الکل خودداری کنید. ♦️ 3 روز قبل از نوبت از برنزه کردن و آفتاب گرفتن خودداری کنید. ♦️ از اپیلاسیون یا کندن ابرو تا 2 روز قبل خودداری کنید. ♦️ حداقل 2 تا 3 هفته قبل از عمل از لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های شدید صورت خودداری کنید. ♦️ قبل از عمل موهای خود را بشویید و حالت دهید، زیرا ابروها نباید حداقل به مدت 7 روز با آب تماس داشته باشند. ♦️ قطع مصرف ویتامین A (رتینول) و بوتاکس حداقل یک ماه قبل. ♦️ حداقل 1 هفته قبل از عمل، مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E را متوقف کنید. ♦️ از مصرف آسپرین یا ایبوپروفن برای تسکین درد خودداری کنید (زیرا این نوع داروها رقیق کننده خون هستند). ♦️ کار نکردن در روز قرار.

مراقبتهای بعد از میکرو ابرو

پیگمتر و میکروبلیدینگ کار به مشتریان خود دستورالعمل های مراقبت های بعدی را ارائه می دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد: ♦️ ابروها را به آرامی با نوک انگشت بشویید، با آب و صابون آنتی باکتریال به مدت حدود 10 ثانیه بشویید و سپس خشک کنید. ♦️ استفاده از حداقل مقدار پماد مرطوب کننده. ♦️ دور نگه داشتن ابروها از آب به مدت 7 تا 10 روز، که شامل دوش گرفتن یا شنا نکردن طولانی است. ♦️ از آرایش کردن روی ناحیه ابرو در حالی که به طور فعال در حال بهبود است خودداری کنید تا این ناحیه تا حد ممکن تمیز بماند. ♦️ عدم چیدن دلمه ها ♦️ حداقل تا 4 هفته پس از عمل از نور مستقیم خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید. ♦️ حداقل تا 4 هفته بعد از عمل از اسکراب یا لایه بردار صورت استفاده نکنید. ♦️ حداقل 10 روز پس از عمل روی صورت نخوابید
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.