بهزی

ویژگی‌های سالن‎ زیبایی مدرن

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی‌های سالن‎ زیبایی مدرن
در سالن زیبایی مدرن معمولا از متدهای روز دنیا جهت خدمات‌رسانی استفاده می‌کنند و از وجود متخصصین حرفه‌ای و با تجربه در رشته‌های مختلف آرایشگری بهره می‌برند. در حالی که در سالن زیبایی معمولی بیشتر کارها توسط یک نفر آرایشگر صورت می‌گیرد و تعداد خدماتی که ارائه می‌دهند بسیار محدود و ابتدایی است. مثلا برای آقایان جهت آرایش مو همیشه دو گزینه وجود دارد. آرایشگاه معمولی مردانه یا همان سلمانی‌های قدیم و یا سالن آرایشگری مدرن و پیشرفته که علاوه بر خدمات مو خدمات دیگری نیز در آن ارائه می‌شود.
در سالن زیبایی‌ مدرن و پیشرفته‌ی زنانه نیز وضع به همین‌گونه است؛ به طوری که در این‌گونه از سالن آرایش‌علاوه بر داشتن متخصص مستقل برای هر رشته، بخش‌هایی مجزا نیز در سالن زیبایی تعبیه شده است مانند بخش اکستنشن، بخش پدیکور و مانیکور، بخش مکاپ و گریم، بخش شنیون، بخش تاتو بدن و بخش‌های مختلف دیگر که هر کدام دارای تجهیزاتی مدرن و پیشرفته برای انجام کار و نیروی متخصص مربوط به همان کار است. سالن آرایشگری خوب باید دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد باشد تا بتواند از سایر سالن آرایشگری و زیبایی‌ها متمایز شود.

توجه به مشتری

مشتری اصولا برای آراسته کردن ظاهر خود و رسیدگی به چهره و پوست و موی خود وارد سالن زیبایی می‌شود. اگر دقت کرده باشید بعضی از افراد از ورود به سالن زیبایی‌ مدرن می‌ترسند؛ چون احساس می‌کنند این نوع از سالن‌ها هزینه بالایی را بابت خدمات دریافت می‌کنند و یا حس می‌کنند برخورد کارکنان این گونه مراکز با افراد ساده‌تر و معمولی‌تر شاید مناسب و دلچسب نباشد. باید بگوییم در واقعیت این‌طور نیست؛ چون در سالن زیبایی‌های حرفه‌ای این موضوع کاملا جا افتاده است که هر مشتری می‌تواند خاص باشد و باید توجه‌ای ویژه و خاصی برای تمام مشتری‌ها قائل شد تا کسی در این نوع از سالن آرایش‌ احساس بد و منزجر کننده‌ای از محیط نداشته باشد.
در واقع یک سالن آرایشگری و زیبایی خوب تنها به رضایت و مشتری خود اهمیت می‌دهد و برای آن ارزش قائل است بر همین اساس پرسنلی را استخدام می‌کند که دارای روابط عمومی بالا، حوصله زیاد و دارای ذوق و سلیقه باشد و نیز از هر گونه کبر و غرور به دور باشند. هزینه‌های این سالن‌ها بر طبق تعرفه و همچنین خدماتی که ارائه می‌شود دریافت می‌گردد. درنتیجه از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با سالن زیبایی معمولی ندارند.

استفاده از تکنولوژی های جدید

تجهیزات و محصولات یک سالن زیبایی می تواند نشان دهنده ی یک آرایشگاه خوب باشد. بدیهی است که یک سالن زیبایی با تجهیزات جدید و وسایل مدرن، خدمات بسیار بهتری از آرایشگاهی ارائه می‌دهد که برای فر کردن مو هنوز از بیگودی‌های صد سال قبل استفاده می‌کند. البته سالن‌های مدرن و باکیفیت معمولا هزینه بیشتری هم دریافت می‌کنند اما قبول کنید که هزینۀ بیشتر برای حفظ سلامت و زیبایی می‌ صرفد. مثلا یک سالن زیبایی عروس که خدمات خوبی ارائه می دهد و از محصولات باکیفیت برای مشتریانش استفاده می کند، هزینه بیشتری هم دریافت خواهد کرد و این یک امر طبیعی است.

توجه به تمیز و مرتب بودن محیط

همه افراد دوست دارند که خدمات زیبایی و ارایشی خودشون رو در محیطی کاملا آرام، تمیز و بهداشتی دریافت کنند و اگر در یک سالن زیبایی این موارد رعایت نشه، مطمئنا دوباره به آن مراجعه نخواهند کرد. بنابراین تمیز و درخشان بودن تمام بخش ها و لاین های یک سالن زیبایی و ابزار و وسایلی که مورد استفاده قرار می گیره، به خودی خود نشان دهنده حرفه ای بودن آن سالن هست و هرچه بر روی این امر تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند، مراجعه کنندگان بیشتر و ماندگارتری هم خواهند داشت. علاوه بر این پوشیدن لباس های تمیز، زیبا و جذاب توسط پرسنل هم یکی دیگه از ویژگی ها و خصوصیات بارز یک آرایشگاه حرفه ای هست!

داشتن تیم حرفه ای و متخصص

سالن های زیبایی امروزی معمولا تمام خدمات آرایشی و زیبایی رو به طور یک جا و در لاین های مختلف ارائه می دهند. یک سالن زیبایی حرفه ای معمولا برای هر بخش، دارای پرسنل متخصص بوده و در هر لاین، افراد متخصص و تیم حرفه ای فعالیت می کنند. همین موضوع باعث میشه تا مراجعه کنندگان این اطمینان رو پیدا کنند که خدمات آرایشی و زیبایی مورد نظر خودشون رو با بهترین کیفیت و زیر نظر افراد متخصص دریافت می کنند و از حرفه ای بودن آرایشگاه هم مطمئن خواهند بود!

روش تبلیغاتی مدرن

سالن‌های زیبایی بعد از انتخاب اسم اولین کاری که جهت شناساندن سالن آرایش خود باید انجام دهند طراحی لوگو است. در انتخاب لوگو باید نهایت دقت و درایت را داشته باشید؛ زیرا اولین نماینده سالن زیبایی شما جهت معرفی به مشتری محسوب می‌گردد. برای این کار از متخصصین تبلیغات و گرافیست‌های ماهر کمک بگیرید. در طراحی لوگوی سالن زیبایی خویش وسواس به خرج دهید و از این موضوع سرسری عبور نکنید. شعار تبلیغاتی مناسب و کوتاهی که هدف اصلی مجموعه شما را به مخاطب برساند را همیشه در سرلوحه کار تبلیغاتی خود قرار دهید. تدوین کمپین‌های تبلیغاتی، معرفی و تبلیغات سالن زیبایی از طریق سایت‌های مختلف، روزنامه‎ها، مجله‌ها، فضای مجازی و یا حتی تبلیغات رادیو و تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی از دیگر موارد و راه‌های معرفی یک سالن زیبایی مدرن محسوب می‌شود.

قیمت و هزینه خدمات

به‌دنبال سالنی باشید که با نیازها و بودجه‌تان سازگاری بیشتری دارد. واقعیت این است که این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی و برنامه‌ریزی‌های شخصی‌تان وابسته است. اما ازآنجاکه مراجعه به آرایشگاه برای دریافت خدمات مختلف می‌تواند به یک روتین و برنامه دائمی خوشایند برای‌تان بدل شود، بهتر است که جایی را انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه‌هایش را داشته باشید. مثلا وجود یک برنامه ثابت در ماه برای مرتب‌کردن ابروها و موها، دریافت خدمات ناخن و پوست و…، برنامه‌ای جذاب است و در صورتی ممکن خواهد بود که بتوانید از پس هزینه‌هایش برآیید

خلاقیت

یک آرایشگر ضمن اینکه تکنیک‌های آرایشگری را می‌داند باید ابتکار عمل داشته باشد و بتواند به طرز منحصربه‌فردی ظاهر افراد را جذاب ‌تر کند. استفاده از برخی رنگ‌ها به صورت بعضی افراد زیبایی نمی‌بخشد. جایگزینی رنگ و تکنیک، میزان ابتکارعمل آرایشگر را نشان می‌دهد. عکسی از مدل عروس دلخواه آرایشگر را در ارائه مدلی مناسب با سلیقه عروس کمک می‌کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.