بهزی

فرآیند ثبت شرکت حمل و نقل درون‌شهری چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

فرآیند ثبت شرکت حمل و نقل درون‌شهری چگونه انجام می‌شود؟
به این معنا که متقاضیان ثبت شرکت، از هر نوع و با هر موضوعی، باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، مسیر قانونی ثبت شرکت خود را آغاز کنند. مرحله اول متقاضی ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها شده و اطلاعات فرم اولیه که شامل اطلاعات هویتی متقاضی (نام و نشانی و کد ملی و…) است را تکمیل کند. در مرحله بعد، کاربر باید ۵ نام پیشنهادی خود را برای اسم و عنوان شرکت به ترتیب اولویت‌های مورد نظر، در فرم وارد کند. انتخاب نام‌ها باید با لحاظ مقررات و نکات انتخاب نام شرکت صورت بگیرد تا از عدم تایید احتمالی نام و اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود. پس از این مرحله، متقاضی باید اطلاعات مربوط به شرکت حمل و نقل درون شهری را وارد کند. موضوعاتی مانند تعیین موضوع فعالیت شرکت (حمل و نقل درون شهری برای کالا یا مسافر با وسایل نقلیه خاص) مدت فعالیت (محدود یا نامحدود)، مقدار سرمایه (بنا به نوع قالب شرکت تجاری)، تعداد و ارزش هر سهم (در صورت لزوم)، نشانی، کد پستی و شماره تلفن شرکت از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید در فرم‌های سامانه در این بخش وارد شوند. در مرحله بعد ضروری است تا اطلاعات هویتی اعضای شرکت (سایر شرکا و موسسان و هیات مدیره و…) هم در این سامانه به ثبت برسد. اطلاعاتی مانند نام و نشانی و شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت مذکور و… اهمیتی اساسی دارند. همچنین در صورتی که متقاضی نیاز به داشتن شعبه یا شعباتی برای شرکت خود داشته باشد باید در سامانه اطلاعات پیشنهادی شعب را نیز ثبت و ضبط کند. در مرحله آخر، کاربر بایستی اسنادی مانند اظهارنامه شرکت، اساسنامه مصوب شرکت و… سایر اسناد مرتبط را در سامانه بارگذاری و ثبت کرده تا کد رهگیری ثبت نام اینترنتی را دریافت کند. پس از تایید این اسناد توسط سامانه، لازم است متقاضی ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری، نسخه فیزیکی اسناد آپلود شده را از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کند و در گام پایانی، متقاضی باید آگهی ثبت شرکت حمل و نقل درون‌شهری را به همراه اطلاعات اساسی مانند متن شرکت‌نامه و مشخصات اعضا، در روزنامه رسمی به چاپ برساند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.