بهزی

جست و جو در بهزی...

همه چیز درباره کفشک آسانسور

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز درباره کفشک آسانسور
یکی از قطعات مهم آسانسور، کفشک آسانسور است که در بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل آسانسور نصب می‌شود؛ کفشک آسانسور باعث ایجاد حرکت نرم، روان و کم صدای آسانسور بر روی ریل آسانسور است. کفشک آسانسور که بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می گردند، با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده را ایفا می کند. کفشک آسانسور انواع مختلفی دارد که دارای قیمت و کیفیت‌های متفاوتی می‌باشند

کاربرد کفشک آسانسور

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد کاربرد اصلی کفشک آسانسور هدایت و کمک به لغزش کابین آسانسور و وزنه تعادل آسانسور است؛ اما کفشک آسانسور علاوه بر این موارد کاربرد دیگری نیز دارد، همانگونه که در مقالات پیشین نیز اشاره شد ریل‌های آسانسور با طول مشخصی تولید می‌شوند و ما برای استفاده از آن‌ها ملزم به متصل کردن ریل‌های آسانسور به یکدیگر در طول مسیر می‌شویم؛ در زمان عبور کابین آسانسور و وزنه تعادل آسانسور از این اتصالات، لرزش و ارتعاشاتی ایجاد می‌شود که کفشک آسانسور این ارتعاشات را خنثی می‌کند و باعت حرکت نرم و یکنواخت کابین و کادر وزنه آسانسور می‌شود.

انواع کفشک آسانسور

بهترین کفشک آسانسور، کفشکی است که باعث کاهش آلودگی صوتی و هم‌چنین به حداقل رساندن اصطکاک و سایش با ریل آسانسور هنگام حرکت کابین آسانسور و وزنه تعادل شود، هم چنین یک کفشک خوب ارتعاشات و لرزش‌های ناشی از عبور از انحرافات و نا‌هموری‌های موجود بر روی ریل آسانسور را به کابین آسانسور و یا وزنه تعادل آسانسور انتقال نمی‌دهد. کفشک‌ها را در کل می‌توان به دو نوع کفشک لغزشی و کفشک غلطکی تقسیم کرد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.