بهزی

جست و جو در بهزی...

ترفند کاربردی برای تمیز کردن یخچال

زمان مطالعه 1 دقیقه

ترفند کاربردی برای تمیز کردن یخچال

ترفند کاربردی برای تمیز کردن یخچال

فضای یخچال می‌تواند به مکانی مناسب برای رشد باکتری‌های آلوده و خطرناک تبدیل شود و زنان خانه‌دار هنگام نظافت منزل به تمیز کردن یخچال توجه ویژه‌ای می‌کنند. تمیز کردن یخچال می‌تواند رابطه مستقیمی با سلامت شما داشته باشد؛ زیرا در صورتی که یخچال محیط تمیز و عاری از میکروبی نداشته باشد، می‌تواند بهترین مکان برای تجمع و رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها بیماری‌زا باشد؛ بنابراین خطر ابتلای شما به بیماری‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند. در ضمن بوهای ناخوشایند و لکه‌های کثیف داخل یخچال نیز می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. به همین دلیل یکی از کارهای بسیار مهم در هنگام نظافت منزل، تمیز کردن یخچال است.
لوازم خانگی
۱. بهترین محلول برای تمیز کردن یخچال، ترکیب ۴ لیتر آب گرم با نصف فنجان سرکه و مقداری جوش شیرین به مقدار یک چهارم فنجان است. پس از تهیه این محلول مقداری از آن را در بطری‌های شیشه‌‌شوی ریخته و پس از اسپری کردن مقداری از آن روی محل مورد نظر، می‌توانید با استفاده از یک اسفنج به راحتی هر گونه کثیفی از جمله کپک‌ها و سفیدک‌ها را به راحتی پاک کنید. توصیه می‌کنیم برای پاک کردن قفسه‌ها و کشوهای یخچال نیز از همین ماده استفاده کنید.
۲. برای از بردن لکه‌‌هایی که به راحتی پاک نمی‌شوند، از خمیر دندان استفاده کنید؛ زیرا این ماده دربردارنده یک ترکیب ساینده است. در ضمن می‌توانید برای خوش‌بو کردن یخچال از خمیردندان‌های خوش رایحه نیز استفاده کنید.
۳. یکی دیگر از راه‌های پاک کردن لکه‌های سفت، استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین است. پس از ترکیب آب با جوش شیرین (محلول باید کمی غلیظ باشد)، مقداری از محلول را با استفاده از یک اسفنج مرطوب روی لکه‌های سفت بمالید و در حدود یک ساعت صبر کنید. پس از گذشت این مدت می‌توانید لکه‌های سرسخت را به راحتی پاک کنید؛ زیرا محلول ذکر شده باعث شل شدن لکه‌ها می‌شود.
۴. برای جلوگیری از تجمع چربی و ایجاد بوی نامطبوع در بالای یخچال می‌توانید پس از نظافت آن مقداری روغن جلا روی سطح مورد نظر بمالید.
برای تعطیلات لباسشویی را از برق بکشید
۵. برای پاک کردن گرد و غبار قسمت زیرین یخچال، ابتدا سینی آهنی مشبک زیر یخچال را با احتیاط بردارید، سپس یک جوراب شلواری زنانه را در انتهای یک خط کش بلند ببندید و از خط کش برای زدودن گرد و غبار استفاده کنید.
۶. برای از بین بردن بوی نامطبوع داخل یخچال می‌توانید مقداری از ماده‌ای به نام زغال اکتیو را که در مغازه‌های عرضه‌کننده لوازم آکواریوم موجود است، در یک جوراب کهنه قرار دهید و پس از گره زدن سر جوراب آن را در پشت یخچال قرار دهید. با استفاده از این ترفند می‌توانید پس از یک یا دو ماه (بسته به اندازه یخچال و مقدار زغال اکتیو) بوی نامطبوع یخچال خود را از بین ببرید.
ترفند کاربردی برای تمیز کردن یخچال
۷. برای از بین بردن سریع‌تر بوی یخچال می‌توانید مقداری اسانس وانیل یا اسانس پرتقال را روی چند تکه پنبه بپاشید و پس از آن قرار دادن آن‌ها در ظرفی که کمی گود باشد، ظرف را درون یخچال قرار دهید.
۸. معمولا در بیشتر یخچال‌ها در محفظه‌‌ مختص نگه‌داری سبزیجات، بوی نامطبوعی وجود دارد که برطرف آن دشوار است. برای از بین بردن بوی این قسمت از یخچال می‌توانید یک تکه از کیسه‌های کاغذی قدیمی را جدا کنید و سپس از مچاله کردن کاغذ، آن را تا ۴۸ ساعت در قسمت مورد نظر قرار دهید.
ترفند کاربردی برای تمیز کردن یخچال
۹. یکی دیگر از ترفندهای دیگری که می‌تواند به از بین بردن بوهای نامطبوع یخچال کمک کند، استفاده از جوش شیرین است. برای از بین بردن بو با استفاده از این ماده، ابتدا باید مقداری از آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس کیسه را در پایین یخچال قرار دهید. همچنین قرار دادن یک تکه لیموترش در گوشه‌ای از یخچال نیز می‌تواند باعث جذاب بوهای نامطبوع یخچال شود. یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای حل مشکل بوهای نامطبوع یخچال، قرار دادن مقداری دانه تازه قهوه یا پودر قهوه در آن است. دانه یا پودر قهوه می‌تواند علاوه بر بوی نامطبوع، رطوبت یخچال را نیز جذب کند.
۱۰. برای تمیز کردن بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای چسبناک داخل یخچال می‌توانید مقداری روغن خوراکی را با جوش شیرین ترکیب کنید و سپس با استفاده از یک تکه پارچه مرطوب، داخل شیشه‌ها را آغشته به مقداری از این محلول کنید. با این کار لکه‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.