بهزی

جست و جو در بهزی...

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
چسب کاشی پودری و خمیری هردو برای اتصال سطوحی مانند کاشی و موزاییک و غیره بکار می روند. این دو چسب از لحاظ ساخت و کاربرد تفاوت هایی با هم دارند که در زیر تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری را مرور می کنیم.

تفاوت در کاربرد

چسب کاشی پودری برای نصب سرامیک و کاشی روی سطح های بتنی و رنگ شده ، روی کاشی قدیمی و در قسمت هایی که میزان رطوبت و حرارت بالا است بکار می رود. چسب پودری بسیار قدرتمند و با استحکام و چسبندگی بالا است. اما چسب خمیری جهت چسباندن کاشی در آشپزخانه بکار می رود و برای اتصال کاشی روی سطح های گچی و سنگی استفاده می شود.
تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر قیمت

چسب کاشی پودری نسبت به چسب کاشی خمیری از نظر مصرف و مزایا قیمت کمتر و به صرفه تری دارد.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری در ترکیبات

ترکیبات چسب کاشی خمیری بر پایه رزین های اکریلیکی، مواد معدنی و مواد غلظت دهنده است. اما ترکیبات چسب کاشی پودری بر پایه سیمان و برخی از افزودنی ها است. این چسب برای اتصال کاشی روی کاشی های قدیمی نیز استفاده می شود که مزیت بزرگی برای بازسازی ساخت های قدیمی است.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر استفاده

قبل از استفاده از چسب پودری باید آن را با آب مخلوط کنیم تا حالت خمیری پیدا کند. یکی از مزایای کاربرد این چسب وجود مواد پلیمری است که مقاومت و چسبندگی آن را در برابر آب و رطوبت بالا می برد. ولی برای استفاده از چسب کاشی خمیری نیازی به مخلوط کردن آن با آب ندارد.
تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

تفاوت در مکان های مورد استفاده

در مکان هایی که آب و رطوبت زیاد است مانند حمام و دستشویی از چسب کاشی خمیری استفاده نمی شود زیرا مقاومت آن در برابر آب و رطوبت پایین است. د رمکان هایی مانند آشپزخانه که رطوبت کم است از چسب خمیری استفاده می کنند.

تفاوت در مهلت استفاده

چسب های خمیری محدودیت استفاده دارند و به محض اینکه درب آن را باز کردیم فقط تا یک ساعت قابل استفاده است. اما چسب های پودری تا زمانی که آب به آنها اضافه نکنیم تا دو سال تاریخ انقضا دارند.
تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.