بهزی

نکاتی درباره فایل‌یابی برای مشاورین املاک

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکاتی درباره فایل‌یابی برای مشاورین املاک
چه چیزی از فایل برای کار مشاور املاک ضروری‌تر است؟ شاید بتوان گفت مهم‌ترین داشته هر مشاور املاک فایل است. چرا که بدون فایل، نه می‌توانید خریداری را جذب کنید ، نه قراردادی بسته می‌شود و نه درآمدی بدست می‌آورید. بنابراین ۴ نکته‌ای که در ادامه توضیح داده می‌شود را به عنوان نکات حیاتی در کار خود در نظر گرفته و تلاش کنید به آن‌ها عمل کنید.

۱- درک اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز در فایل‌یابی

همیشه رقابت شدیدی برای جذب فایل و داشتن فایل بیش‌تر بین مشاورین املاک وجود داشته، چرا که فایل بیش‌تر مساوی قرارداد بیش‌تر و درآمد بیش‌تر است. مشاورین املاک به خوبی می‌دانند که همیشه تعدادی فایل وجود دارد که چندین مشاور املاک روی آن کار می‌کنند. ما به این فایل‌ها ، اقیانوس قرمز می‌گوییم. اقیانوس قرمز یعنی فضایی با رقابت بالا و همچنین ریسک بسیار زیاد. در نقطه مقابل شما می‌توانید برای خود اقیانوس آبی خلق کنید. یعنی فضایی که در آن رقابتی وجود ندارد. مسلما فایل‌هایی که از طریق شرکت‌های فایلینگ (در تهران) ، دیوار و شیپور بدست می‌آیند همان اقیانوس قرمز هستند. چرا که تعداد زیادی مشاور املاک وجود دارند که روی همین فایل‌ها در حال کار کردن هستند. بنابراین شما برای به قرارداد رساندن این فایل‌ها ، باید وارد یک رقابت سخت شوید. حالا فکر می‌کنید یک مشاور املاک چطور می‌تواند برای خودش اقیانوس آبی خلق کنید؟ با فایلینگ شخصی. پیشنهاد ما به شما این است که با یادگیری روش اصولی فایلینگ ، همیشه تعدادی فایل شخصی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که هرگز فایل‌های غیر شخصی را بی‌اهمیت ندانید. چرا که به هر حال ، هر فایلی فرصتی برای بستن قرارداد و کسب درآمد است. اما نکته مهم برای مشاوران حرفه ای این است که با داشتن فایل شخصی ، می‌توانید تا حد قابل قبولی ، بخشی از درآمد خود را تضمین کنید.

۲- مونوپل کردن فایل

مونوپل کردن به معنای انحصاری کردن امتیاز عرضه کالا یا خدمت است. وقتی می‌گوییم فایلی را مونوپل کنید ، یعنی باید کاری کنید که مالک فروش فایل را به طور کامل به شما واگذار کند. در واقع یک مشاور املاک حرفه‌ای بعد از بدست آوردن فایل‌های شخصی، تلاش می‌کند آن فایل‌ها را برای خود مونوپل کند. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌کند که مالک آن فایل را روی دیوار آگهی نکرده و در اختیار سایر مشاورین املاک قرار نمی‌دهد. روش‌های مونوپل کردن فایل را در درس «فایلینگ اصولی ، شاه کلید فروش در دوران رکود» به صورت کامل توضیح داده‌ایم. اصلی‌ترین نکته در مونوپل کردن فایل این است که ۲ نکته را در ذهن مالک تثبیت کنید: با سپردن فایل به دیگران، امکان ذلیل شدن ملک وجود دارد. در صورت مونوپل شدن فایل، شما روی ملک به صورت ویژه‌ای کار می‌کنید تا ملک را با سرعت بیش‌تر یا شرایط بهتر بفروشید. در واقع با نکته اول ، ترسی درست و منطقی از واگذاری فایل به مشاورین املاک دیگر را در دل مالک ایجاد می‌کنید. با نکته دوم نیز انگیزه لازم برای مونوپل شدن فایل را بوجود می‌آورید. درست انجام دادن این کار به روش شما و نوع بیان این مطلب وابسته است که به آموزش و تجربه نیاز دارد.

۳- منبع مناسب جهت ایجاد اقیانوس آبی برای فایل‌یابی

ایجاد اقیانوس آبی برای فایل‌یابی
پیدا کردن فایل‌های شخصی که بتوانید آن‌ها را مونوپل کنید قطعا کار سختی است. روش‌های مختلفی نیز برای این کار وجود دارد. اما یکی از روش‌هایی که قطعا از آن می‌توانید نتیجه بگیرید و تعدادی فایل شخصی به لیست فایل‌های خود اضافه کنید ، فایل‌یابی روی املاک نوساز است. چرا پیدا کردن فایل‌های نوساز کار راحتی است؟ چرا که ملک‌های نوساز را به راحتی می‌توانید از ملک‌های دارای سکنه تشخیص دهید. فقط کافی است در کوچه‌ها و خیابان‌ها راه بروید و حواس‌تان به پنجره خانه‌هایی باشد که پرده ندارند. توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید از این روش برای فایل‌یابی استفاده کنید، برنامه‌ریزی شده عمل کنید. یعنی مسیرهای مختلفی را برای خود تعیین کنید و در فواصل زمانی مختلف این مسیرها را برای پیدا کردن فایل نوساز طی کنید.

۴- منبع غنی دیگری برای فایل‌های شخصی

در روش قبل برای پیدا کردن هر فایل باید انرژی صرف کرده و مسیرهای مشخصی را به صورت مستمر طی کنید تا بتوانید فایل پیدا کنید. در این روش به جای صرف هزینه ، تلاش می‌کنید خود را به یکی از منابع غنی تامین فایل وصل کنید. این منابع غنی ، لابی‌من‌ها و سرایدارهای ساختمان‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی هستند. قطعا اگر قرار باشد در یک آپارتمان واحدی به فروش رود، یکی از افرادی که از این موضوع اطلاع پیدا می‌کنند ، لابی‌من‌ها و سرایدارهای آن ساختمان هستند. اگر شما بتوانید ارتباط مناسبی با این اشخاص برقرار کنید، آن‌ها را به منبعی قابل اعتماد برای فایل‌یابی خود تبدیل کرده‌اید. منبعی که برای استخراج فایل از آن‌ها، نیازمند صرف زمان و انرژی نیستید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.