بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع دستگاه کرگیر بتن مسلح و غیرمسلح

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع دستگاه کرگیر بتن مسلح و غیرمسلح
برای مغزه گیری از بتن معمولی، از مته های مخصوص بتن استفاده می شود. باید مته مورد استفاده در کرگیری بتن، دارای قابلیت چکش کاری و سرعت متغیر باشد. همچنین قدرت بالای این مته، اهمیت زیادی دارد. دستگاه های مناسب برای عملیات سوراخکاری بتن، بر اساس میزان مصرف انرژی، کاربرد و نوع مته مورد استفاده، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. کاربرد اصلی دستگاه های اصلی کرگیر، تهیه نمونه یا مغزه یا سوراخ کردن بتن می باشد. دستگاه های کرگیر از نظر میزان مصرف انرژی، به انواع دستگاه های بنزینی، الکتریکی، بادی و هیدرولیکی تقسیم بندی می شوند. دو نوع اصلی مته های مورد استفاده در دستگاه های کرگیر، مته های نوع الماسی و کاربیدی هستند. در بیشتر موارد، از مته های الماسی برای کرگیری بتن استفاده می شود و تمایل کمتری به استفاده از مته های از نوع کاربیدی وجود دارد.

انواع دستگاه های مورد استفاده برای مغزه گیری

دستگاه های کرگیر تخت: این دستگاه دارای یک پایه تخت بوده و از آن، برای مغزه گیری از بتن استفاده می شود. دستگاه های کرگیر انتهایی: این دستگاه دارای یک میله فولادی تیز بوده که از آن برای نمونه برداری و برش دادن بتن استفاده می شود.
دستگاه کرگیری الماسی: در این دستگاه از یک تیغه الماسی استفاده شده و برش و کرگیری بتن با استفاده از همین تیغه دیاموند، انجام می شود. دستگاه کرگیری لوله ای: در این دستگاه، مغزه گیری از بتن با استفاده از یک لوله فولادی دایره ای شکل، استفاده می شود. هر یک از انواع دستگاه های کرگیر، در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پارامترهایی از قبیل نوع بتن و نوع تست مورد نظر، بر انتخاب دستگاه مناسب برای مغزه گیری تاثیر می گذارند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.