بهزی

جست و جو در بهزی...

کاربرد نور نخفی

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاربرد نور نخفی
یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از نورپردازی مخفی این است که منبع اولیه نور به شکل مستقیم مشاهده نمی شود. نور ثانویه ایجادشده موجب زیبایی فضا می گردد. به همین دلیل می توانیم از این نوع نورپردازی در مکان های بیرونی و درونی ساختمان استفاده کنیم. از مهم ترین کاربردهای نورپردازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔸 نور مخفی سقف 🔸

سقف ها یکی از اصلی ترین مکان هایی هستند که از این نوع نورپردازی در آن ها استفاده می شود. نور مخفی کناف و سقف به شیوه های گوناگون انجام می شود. امروزه استفاده از سقف های کاذب یا کناف در معماری گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل استفاده از نورپردازی مخفی نیز رواج یافته است. طرح ها و مدل های مختلفی برای نور مخفی برای سقف ها وجود دارد که با توجه به ارتفاع و ابعاد فضا طراحی آن ها انجام می شود.

🔸 نور مخفی آشپزخانه 🔸

نور مخفی سقف آشپزخانه از دیگر کاربردهای این سبک نورپردازی است. این مدل نورپردازی اغلب برای آشپزخانه هایی استفاده می شود که سقف کوتاهی دارند و فضای مناسبی برای نصب لوستر، آویز و لامپ در آن ها وجود ندارد. همچنین در برخی از آشپزخانه ها با وجود اینکه امکان نصب لوستر وجود دارد، از نورپردازی مخفی جهت ایجاد نورهای تزئینی استفاده می شود. در آشپزخانه از نور مخفی کابینت نیز استفاده می شود. به کمک نورپردازی مخفی در کابینت ها می توانید زیبایی آشپزخانه را چندین برابر کنید. در صورتی که در زیر کابینت های دیواری یا در قسمت های بالای کانتر از نورپردازی مخفی استفاده کنید، دیگر نیازی به منبع نور اضافه نخواهید داشت.

🔸 نورپردازی مخفی در سرویس ها 🔸

در صورتی که قصد دارید فضای سرویس های بهداشتی را تغییر دهید، می توانید از نورپردازی مخفی استفاده کنید. لازم نیست فقط از نورهای مخفی در سقف یا کف استفاده کنید. می توانید از این نورها در فضای پشت آینه یا سایر تجهیزات سرویس بهداشتی نیز استفاده نمایید.

🔸 نورپردازی مخفی در اتاق خواب 🔸

در صورتی که قصد دارید در همه قسمت های اتاق شما نور وجود نداشته باشد، می توانید با استفاده از لامپ ال ای دی کوچک و مخفی یک حس دلپذیر را در اتاق خوابتان ایجاد کنید. برای اجرای نورپردازی مخفی در اتاق خواب ها می توانید از چراغ های نواری نیز استفاده کنید. برای ایجاد نورپردازی مخفی می توانید از فضای پشت آینه، زیر تخت و … استفاده کنید. در بسیاری از اتاق خواب ها از نورپردازی مخفی به عنوان چراغ خواب استفاده می کنند. نور مخفی انبه ای یا زرد رنگ در اتاق خواب حس بسیار خوبی را به شما القا می کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.