بهزی

جست و جو در بهزی...

چرا داشتن مشاور املاک در خرید ملک ضروری است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا داشتن مشاور املاک در خرید ملک ضروری است؟
امروزه انجام بیشتر کارها به صورت مجازی شده‌است. هر کسی به هر چیزی نیاز دارد تنها با یک سرچ در گوگل به آن می‌رسد و احتیاجی ندارد از شخص متخصص دیگری در آن زمینه کمک بگیرد. آیا این واقعیت در معاملات املاک هم صدق می‌کند؟

به چه دلیلی مشاوران املاک جای خود را به تکنولوژی ندادند؟

شاید حذف واسطه در فرایند خرید یک تلفن همراه، عمل بسیار مفیدی باشد. با این کار درصدی از حق‌الزحمه مغازه‌دار را از جیبمان نخواهیم داد. پس از خرید اینترنتی، گوشی به دلمان ننشست یا دارای مشکلات فنی بود و با فرض بدترین شرایط هیچ پشتیبانی خوبی هم نداشت. کل زندگی را به باد نداده‌ایم. تنها کافی است یک تا دو ماه دیگر کار کنیم تا یک گوشی دیگر بخریم (اگر قصد خرید برند اپل را نداشته باشیم!) اما در خرید و فروش خانه نیز این‌چنین است؟ فرض کنید که هنگام خرید، یک کلاه بزرگ سرتان برود. چند سال یا چند دهه طول می‌کشد تا دوباره پول خرید خانه را به دست آورید؟ آیا این ریسک جبران پذیری است؟ حتماً با من موافقید که خرید خانه جزو معاملات بزرگ به حساب می‌آید و و ریسک در آن کار خطرناکی است و وجود یک متخصص این فرایند -خرید، فروش، اجاره املاک- در کنار شما بسیار ضروری است.

با مشاور املاک خیالتان جمع باشد

📑 خاطر جمعی قانونی :

وقتی یک مشاور املاک مجاز و رسمی در کنار شماست دیگر در مسائل قانونی به مشکل نخواهید خورد. او باید از سلامت همه مدارک اطمینان پیدا کند تا یک معامله صورت پذیرد. مشاور املاک مجاز کسی است که دارای پروانه املاک ثبت شده توسط اتحادیه مشاوران املاک است. نکته دیگر این است که وقتی با مشاور املاکی بازدید می‌روید دیگر لازم نیست درگیر قوانین قضایی ورود به خانه شوید. مورد هایی ثبت شده که به علت بازدید بدون جواز، یک بازدید ساده ملک به پیگیری دادگاهی تبدیل شد...

📑 خاطر جمعی عدالت :

یکی از خصوصیت‌های هر مشاوری توانایی بالا در مذاکره است. مشاوران به دلیل آشنایی با فنون مذاکره می‌توانند معامله را به سمتی پیش ببرند که هر دو طرف معامله راضی باشند و سود ببرند.

📑 خاطر جمعی تجربه :

فرض کنید شما قصد خرید خانه‌ای را در منطقه شمالی بابلسر دارید. به مشاور املاک موردنظر خود مراجعه می‌کنید. او حتماً در خرید و فروش املاک در آن منطقه تجربه‌ای دارد که شما از آن اطلاعی ندارید. برای مثال می‌گویند در آن منطقه از بابلسر همسایه ها به علت بوی بد در شب ناراضی هستند. یا اینکه در آنجا خرید املاک معمولاً با مشکل قانونی مواجه می‌شود. بنابراین شما با تجربه چندین ساله و وسیع مشاورتان در حوزه املاک، این معامله خاص را بررسی و عمل خواهید کرد. یک مشاور با تجربه، اگر حتی خودش در بخش خاصی فعالیت نکند، آشنایان مورد اعتمادش را به شما معرفی خواهد کرد تا بتوانند به شما کمک کنند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.