بهزی

جست و جو در بهزی...

چند نکته اساسی در تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی

زمان مطالعه 1 دقیقه

چند نکته اساسی در تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی

در این بخش به بررسی نکات مربوط به تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی می پردازیم:

الف) پس از شستشو درب ماشین لباس شویی را باز بگذارید. این امر باعث گردش هوا و جلوگیری از خرابی واشر ها می شود. ب) از پودر شستشوی خوب و مناسب استفاده نمایید. دقت کنید که میزان مناسبی شوینده استفاده کنید. پ) پس از شستشو، به سرعت لباس ها را خارج نمایید. ت) هر از چند گاهی به تمیز کردن صافی فیلتر بپردازید.

در این بخش به بررسی نکات مربوط به تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی می پردازیم:

الف) هر از چند گاهی سبد ها را خارج نمایید، و به تمیز کردن و ضد عفونی کردن فضای داخلی ماشین ظرفشوییتان بپردازید. ب) از تمیز کردن فیلتر ها غافل نشوید. پ) بهتر است از ماشین ظرفشویی برای شستشوی چاقو هایتان استفاده نکنید. علت این امر این است که چاقو ممکن است جا به جا شود و به بدنه و سایز ظروف آسیب بزند.

در این بخش به بررسی نکات مربوط به تعمیر و نگهداری کولر های گازی می پردازیم:

الف) کولرتان را طولانی مدت روشن نگذارید! بدیهی است که این کار به موتور کولر آسیب می رساند و آن را تحت فشار می گذارد. ب) با استفاده از پرده ها، و بستن پنجره ها و غیره، سعی کنید مانع تابش نور مستقیم خورشید به فضای خانه شوید، چرا که این امر می تواند باعث فشار آمدن به موتور کولر شود. پ) دمای کولر را خیلی پایین تنظیم نکنید! مخصوصا شب ها هنگام خواب. خطر سرما خوردن حتی در تابستان را جدی بگیرید.

در این بخش به بررسی نکات تعمیر و نگهداری هود اشپزخانه می پردازیم:

الف) حتما حتما هود تان را تمیز کنید. این کار ممکن است از شما وقت زیادی نگیرد و اصلا هم سخت نیست. اما در نظر داشته باشید انجام این کار تاثیر فوق العاده ای بر حفظ کیفیت و افزایش عمر هودتان دارد. اگر این کار را نکنید، هودتان ممکن است دچار مشکلات و خرابی ها شود، بنابراین هرگز این کار را فراموش نکنید. ب) گاهی اوقات پیش می آید که مکش هود بسیار کم می شود. در این مواقع شما باید هوشیارانه عمل کنید و به بررسی هودتان بپردازید. درمواردی ممکن است این مشکل به علت کثیف بودن هود به وجود آید، اما در مواردی نیز پیش می آید که موتور دچار ایراد شده است و سریع تر باید به رفع مشکل آن بپردازید. پیشنهاد می کنیم حتما از متخصص کمک بگیرید.

در این بخش به بررسی روش های تعمیر و نگهداری ماکروویو می پردازیم:

الف) هر چند که درست مثل اجاق گاز، شما می توانید هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن بدنه ماکروویو وقت اختصاص دهید، اما بهترین راه این است که در آن واحد کثیفی ها را از بین ببرید که خشک نشوند و به راحتی از بین بروند. مورد دیگری که خوب است آن را رعایت کنید این است که از ظروف مناسب برای گرم کردن غذایتان در ماکروویو استفاده کنید تا غذا بیرون نریزد و ماکوویوتان کثیف نشود. ب) شما نباید از ماکروویو برای اقدامات خاصی استفاده کنید که در اینجا برخی از این اقدامات را شرح می دهیم. برای گرم کردن شیشه شیر کودک (اگر پلاستیکی باشد آب می شود، اگر شیشه ای باشد می شکند)، برای درست کردن پاپ کورن به خصوص در مقادیر زیاد (باعث بالا رفتن حرارت داخل ماکروویو و در نهایت سوختگی می شود)، برای سرخ کردن یا داغ کردن کنسرو و غیره.

در این بخش می خواهیم نکات مربوط به تعمیر و نگهداری اجاق گاز را بررسی نماییم:

الف) بدیهی است که اگر هنگام آشپزی لکه ای بر بدنه اجاق ایجاد کردید، بهتر است همان موقع به تمیز کردن و رفع آن اقدام نمایید چرا که اگر آن لکه ها بیشتر بمانند، پاک کردن شان سخت تر خواهد شد. ب) استفاده از شوینده های مناسب نیز برای تمیز کردن اجاق بسیار مهم است. بسیاری محصولات امروزه در بازار هستند که مخصوص تمیز کردن اجاق گاز ها طراحی شده اند و بسیار کارآمد هستند. استفاده از آن ها باعث می شود لکه ها به راحتی از بین بروند و نه وقت شما زیادی گرفته شود و نه سطح بدنه اجاق دچار مشکل گردد. پس استفاده از آن ها را نیز در نظر داشته باشید. پ) اگر می خواهید به جای استفاده از محصولات موجود در بازار، از شوینده های خانگی استفاده نمایید، مخلوط سرکه و جوش شیرین پیشنهاد بسیار خوبی برای شماست. این مخلوط به خوبی لکه ها را از بین می برد و چربی ها را می زداید. ت) برای جلوگیری از لکه شدن بدنه گاز هنگام آشپزی، از قابلمه های سایز مناسب استفاده کنید که غذا بیرون نریزد، و دما را خیلی زیاد نکنید که غذا قل بزند و بر سطح گاز بپاشد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.