بهزی

جست و جو در بهزی...

روش درست نگهداری از طلا چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

روش درست نگهداری از طلا چیست؟
همه جواهرات، به خصوص ‌گروهی که از فلزات یا سنگ‌های قیمتی ساخته شده باشند، نیازمند نگهداری صحیح‌ هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
1_خارج کردن طلا هنگام استفاده از لوازم آرایشی لوسیون‌ها و کرم‌ها از جمله مواردی هستند که به شدت درخشندگی و جلای طلا را از بین می‌برند. بنابراین برای نگهداری از طلا هنگام استفاده از محصولات آرایشی، حتی‌الامکان زیورآلات خود را خارج کنید. 2-بیرون آوردن طلا هنگام شنا توجه داشته باشید که حتی اگر جواهر شما ضدآب باشد، و هنگام مواجه شدن با آب دچار تغییر رنگ و خوردگی نشوند، در درازمدت کلر یا آب نمک از جلا و درخشندگی آن کم خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای نگهداری از طلا، هنگام شستن، نظافت منزل، دوش گرفتن و شنا جواهرات خود را خارج کنید. 3-تمیز کردن مرواریدها بعد از هر بار استفاده از جواهراتی که مروارید دارند، آن‌ها را با پارچه‌ای نرم، تمیز کنید تا روغن بدن و عطر، موجب زرد شدن رنگ آن‌ها نشود. 4-بلااستفاده قرار ندادن جواهرات روش مهم دیگری برای نگهداری از طلا اینه است که جواهرت خود را مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید. گاهی اوقات آن‌ها را بپوشید یا داخل کیسه‌ای قرار دهید که از لکه و خش جلوگیری کند.
5-بیرون آوردن طلا هنگام ورزش عرق کردن موجب جرم گرفتن طلا و جواهرات و کدر شدن آن‌ها می‌شود، بنابراین برای نگهداری از طلا، در هنگام فعالیت‌هایی که موجب تعریق بدن می‌شوند، از پوشیدن زیورآلات خودداری کنید. 6- قرار ندادن طلا در معرض نور مستقیم خورشید نگهداری از طلا شامل محل نگهداری آن نیز می‎‌شود. تابیدن نور مستقیم خورشید موجب کدر شدن و رنگ پریدگی طلا و سنگ‌های قیمتی می‌شود. بنابراین جواهرات خود را در مکانی مناسب قرار دهید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.