بهزی

جست و جو در بهزی...

همه چیز درباره فریزر صندوقی

تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز درباره فریزر صندوقی
فریزر صندوقی بر خلاف ظاهرش فضای کمی اشغال می‌کند و در عوض بسیار جادار است. ساختار آن با استفاده از انواع عایق و بدنه اصلاح شده ، سرمای بیشتری را در خود نگه می‌دارد و اگر برندهای برتر را انتخاب کنید برای مناطق گرمسیری مناسب است. مهم نیست این دستگاه را برای خانه استفاده کنید یا مغازه یا حتی کارگاه‌های بزرگ ، این دستگاه در انواع متنوع برای هر کاربردی ایده‌ آل است.
فریزر صندوقی

مزیت فریزر صندوقی چیست؟

فریزر صندوقی همانطور که از نامش پیداست مانند صندوق یخی عمل می‌کند. سرزمین ما دارای مناطق وسیع آب و هوایی گرم و خشک است. مواد غذایی در این منطقه گرمایی به سرعت رو به فساد می‌گذارد. بنابراین نیاز به فریزر به شکل روز افزونی همیشه حس می‌شود. در این مناطق داشتن فریزر صندوقی یکی از بهترین راه ‌حل‌ها است. فریزر صندوقی به صورت جعبه ‌ای با حجم نسبتا زیاد است که بعضی از انواع آن دارای سبدهایی برای جای دادن مواد غذایی مختلف است. سیستم کار فریزر به گونه‌ای است که در نهایت فضای داخلی فریزر صندوقی به درجه انجماد می‌رسد و مواد غذایی درون آن کاملا یخ می‌زند و در نتیجه از فساد آن‌ها جلوگیری می‌شود و به مدت طولانی‌تری مواد غذایی سالم و تازه، در اختیار شماست. فریزر صندوقی استاندارد ، مصرف برق پایینی دارد و سبب می‌شود تا مواد غذایی به مدت طولانی‌تری تازه بماند. مصرف بهینه انرژی و کم‌ ترین میزان اتلاف سرما در فریزر صندوقی ، یکی از مهم‌ترین فاکتور های انتخاب این نوع از فریزر است. نوع نوفراست (No Frost) فریزر صندوقی مشکل یخ زدن را حل کرده است. در نوع برتر فریزرهای صندوقی ، برای پوشش بدنه از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود که این ورق ظاهر زیباتری دارد ، ضد خش و ضد زنگ است و به راحتی تمیز می‌شود. در عایق بندی بدنه و درب فریزر صندوقی ، از فوم پلی یورتان استفاده می‌شود که این فوم دقیقا از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. فریزرهای صندوقی استاندارد دارای ترموستات اتوماتیک است و همانطور که می دانید ، کارکرد ترموستات اتومات کاهش کار موتور است و زمان نگهداری مواد غذایی را طولانی‌تر می‌کند. یکی از ویژگی‌های فریزرهای صندوقی استاندارد داشتن سیستم روشنایی ال ای دی در محفظه آن است. بر خلاف نظر بسیاری ، فریزر صندوقی جای زیادی را اشغال نمی‎کند. برای خانواده‌های کم جمعیت و پرجمعیت مناسب است و شما را از خرید غذاهای آماده بی نیاز می‌کند. در هزینه و زمان شما برای خرید صرفه جویی می‌کند. قیمت مناسبی دارد و شما مجبور نخواهید بود برای داشتن فریزر مناسب ده‌ها برابر هزینه کنید.
فریزز صندوقی

پیشینه استفاده از فریزر

از گذشته‌های دور که بگذریم، ذخیره مواد غذایی به منظور تامین خوراک فردا، پیوسته دغدغه بوده و هست. گرمای خورشید و هوای گرم مواد غذایی را به سرعت فاسد می‌کند و انسان‌ها عملا هدر رفتن حاصل دسترنج خود را خواهند دید. پس همواره مواد غذایی در پستوهایی که ساخته دست خودشان بود و یا به طور طبیعی وجود داشت و البته معمولا خنک تر از بقیه مکان ها بود ، ذخیره می‎شد. امروزه اما این وظیفه بر عهده انواع یخچال و فریزراست که البته فریزرهای صندوقی از بهترین انتخاب ها می باشد. در عصر جدید و ورود تکنولوژی به زندگی بشر ، فکر اختراع وسیله‌ ای که بتواند آدمی را از این دغدغه آسوده کند سرانجام به اختراع و تولید فریزر انجامید. در اروپا ، فریزر در نیمه اول قرن هجدهم ساخته شد و مدل ایونس آن که درِ آن مجهزتر بود موفق به دریافت جوایزی نیز شد. اولین نمونه‌های فریزر، همیشه به این شکل و شمایلی که امروزه می بینید نبوده است. سال‌ها تولید کشید تا فریزر نفتی و گازی ، جایش را به فریزر امروزی داد. اولین تولید کننده به سبک امروزی ، شرکت جنرال الکتریک آمریکایی بود که ایرانیان این نام را به خوبی می‌شناسند. نزدیک به 80 سال می‌شود که فریزر صندوقی به بازار اروپا و آمریکا ارائه شده و اولین‌ های این محصول 15 سال پس از اروپا در ایران رونمایی شد. یادآوری این نکته ضرورت دارد که تفکر در مورد این وسیله در تمدن‌های پیشین وجود داشته اما نکته مهم این است که برای به بازار آمدن فریزر صندوقی به شکل امروزی ، بدون به کارگیری صنعت مدرن و پیشرفته امکان پذیر نبود.

شنایی با انواع فریزر

تکنولوژی رو به رشد هر روزه انواع جدیدی از لوازم خانگی و از جمله فریزر را به بازار عرضه می‌ کند. تنوع موجود در بازار سبب می‌شود تا مصرف کننده در انتخاب خود دچار تردید شود. از سوی دیگر فروشندگان فریزر هم اغلب اطلاعات دقیقی در مورد مسائل فنی فریزر به مصرف‌کننده ارائه نمی‌دهند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا فریزرهای مختلف موجود در بازار را به شما معرفی کنیم اما سلیقه و خواست شما در انتخاب، همیشه اساسی ‌ترین فاکتور است. از قدیمی‌ترین مدل‌های فریزر ، فریزرهایی است که بر روی یخچال تعبیه می شده است که در واقع به یخچال فریزرهای تک درب معروف است. این موارد اغلب در هتل‌ها ، اداره‌ها و فروشگاه‌ها به کار می‌آید.بعد از آن نوعی از فریزر طراحی شد که یا در قسمت بالای یخچال و یا در پایین آن تعبیه شده است. سلیقه و خواست خریدار در انتخاب این نوع بسیار موثر است. سومین مدل، یخچال‌های دوقلو است، که در آن یخچال‌ جدا و فریزر دقیقا با حجم مساوی یخچال به صورت جداگانه و در کنار هم ست کاملی می‌شود که مناسب خانواده‌های پر جمعیت است. مزیت یخچال فریزر های دوقلو این است که جا دار هستند و حمل و نقل آسان‌تری دارند اما البته جای بیشتری را هم اشغال می‌کنند پس برای فضاهای بزرگتر مناسب‌ تر است. فریزرهای ساید یکی از پر فروش‌ترین‌ها در ایران و سایر نقاط دنیاست. ساید در واقع مدل به روز شده‌ی یخچال فریزر دو قلو است. از مزیت های آن یکی شکیل بودن و دیگری جمع و جور بودنش است و عیبش هم این است که در زمان جابجایی به دلیل وزن زیاد باید کاملا محتاطانه با آن برخورد کرد. انواع درب فرانسوی، چهار درب و … نیز وابسته به نوآوری‌های برندهای مختلف است. تنوع بیشتری را پیش روی خریدار قرار می‌دهد. برخی از انواع آن دسترسی آسان‌تری را به نوشیدنی‌ها فراهم می‌آورد. نسل آینده فریزرهای هوشمند هم البته در راه است.

راهنمای استفاده از فریزر صندوقی

شما در زمان خرید فریزر صندوقی ، یک دفترچه راهنما دریافت می‎‌کنید. دقت کنید تا تمامی بندهای دفترچه یک زمانی به کارتان می‌آید. برای اینکه فریزر شما راندمان صد در صدی داشته باشد بهتر است تا آن را در فاصله مناسبی از اجاق ، فر و وسایل گرمازا قرار دهید. اگر جای فریزر شما در انباری خانه است، حتما پنجره‌ای برای گردش هوا داشته باشد. روی فریزر صندوقی وسایل دیگری قرار ندهید. هر چند وقت یکبار سبدهای فریزر را نظافت کنید و هر سال یک بار یخچال را به سرویس کار بسپارید تا چک شود. مواد غذایی ذخیره را طبقه بندی کنید و هر کدام را در یک سبد قرار دهید. مثلا گوشت مرغ ، ماهی ، گوشت قرمز ، سبزیجات و … هر کدام در یک سبد جداگانه باشد. با این روش شما هر بار برای برداشتن یک بسته ، دقایق متمادی درب فریزر را باز نگاه نمی‎‌دارید. نظافت داخل فریزر اهمیت زیادی دارد ، حتما چند وقت یکبار آن را تخلیه و داخل محفظه را ضد عفونی کنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.