بهزی

جست و جو در بهزی...

اره برقی چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

اره برقی چیست؟
اره برقی یکی از ابزارهای کشاورزی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. در ساختار این مدل اره ها از موتور الکتریکی استفاده می شود که به کمک آنها می توان سرعت و دقت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد. از اره درخت بر برقی در مکان هایی که دسترسی به برق راحت است، استفاده می شود. لازم به ذکر است اره های برقی برای برش درختان نازک و کارهای ظریف کاربرد دارند. این مدل اره برقی ها را سیم دار نیز می نامند که با استفاده از سیم و پریز برق می توانند کار کنند. انواع اره برقی با برند های متفاوت توسط هایپر صنعت فامکو عرضه می شود.

نحوه عملکرد اره برقی

اره برقی ها شامل یک موتور محرک و یک زنجیر تیغ دار می باشند که اطراف یک ورق فلزی به نام ساطور چرخش می کنند و برش چوب را به خوبی انجام می دهند. مکانیسم عملکرد اره زنجیری برقی به این صورت است که نیروی گشتاور موتور به زنجیر انتقال پیدا می کند و موجب چرخش آن به دور ساطور می شود.

نکات خرید اره برقی

تیغه ها اره های برقی مجهز به 30 تیغه ریز می باشند که حول محور ساطور که معمولا از جنس فلز هستند، پیچیده شده اند و با چرخش به دور همان صفحه می توانند عملیات برش را انجام دهند. در نظر گرفتن کاربری اره برقی اره سر شاخه بر برقی دارای سرعت بالایی می باشد، که باعث افزایش عملکرد می شود. رعایت موارد ایمنی در زمان کار کردن با اره درخت بر برقی باید به نکات ایمنی توجه داشته باشید. دستگاه را به صورت مداوم بررسی کنید تا خرده های چوب و خاک اره به دستگاه وارد نشود تا از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری شود. در نظر گرفتن طول تیغه طول تیغه اره سر شاخه زن برقی بسیار مهم است که اره های بلندتر به منظور برش چوب هایی با قطر بیشتر کاربرد دارند. نحوه قرارگیری دسته اره های برقی از نظر نحوه قرارگیری دسته، در دو مدل طبقه بندی می شوند، در یک حالت دسته در قسمت بالایی موتور قرار می گیرد که کار هدایت و کنترل دستگاه را انجام می دهد و در حالت دیگر دسته در پشت اره قرار می گیرد که به منظور استفاده بر روی زمین کاربرد دارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.