بهزی

جست و جو در بهزی...

مزایای پوشیدن کفش‌های طبی

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزایای پوشیدن کفش‌های طبی
انتخاب کفش‌های طبی برای پوشیدن، می‌تواند قدم بزرگی در جهت درست، به سوی بهبود سلامت پاهای شما باشد.

کفش‌های طبی، پشتیبانی عالی ارائه می‌کنند

کفش‌های طبی، علاوه بر ارائه پشتیبانی عالی از قوس کف پا، می‌توانند با کوسن گذاری در قسمت پاشنه کفش، تراز مناسبی برای پاهای شما فراهم کنند. در صورت عدم پشتیبانی مناسب و تراز ضعیف پا، ممکن است مشکلاتی مانند صافی کف پا و فاسئیت پلانتار رخ دهد که مشکلاتی دردناک و اغلب خسته کننده هستند.

پوشیدن کفش‌های طبی به صورت روزانه می‌تواند پا درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

یک انسان به طور متوسط روزانه ۵ تا ۱۰ هزار قدم بر می‌دارد. تفاوتی ندارد که شما یک ورزشکار حرفه‌ای باشید یا صرفاً در یک پارک پیاده روی کنید؛ اگر کفش ضعیف و نامناسبی بپوشید، با هر قدمی که بر می‌دارید خطر وارد شدن آسیب به پاهای خود را افزایش می‌دهید. هدف از پوشیدن کفش‌های طبی، کاهش خطر ایجاد آسیب است. از این رو این کفش‌ها در اندازه‌ها و عرض‌های مختلفی که معمولاً کفش‌های عادی فاقد آنها هستند، تولید می‌شوند. این کفش‌ها به شکل فوق‌العاده‌ای راحت بوده و فضای کافی برای حرکت انگشتان پا، بدون هر گونه ناراحتی را فراهم می‌کنند و همچنین از کشیده شدن پاها به سطح داخلی کفش‌ها جلوگیری می‌نمایند. این کفش‌ها در ناحیه پاشنه، کوسن گذاری شده‌اند تا پاهای شما به شکل ناراحت‌کننده‌ای به سمت جلو فشار داده نشوند که این امر باعث راحتی بیشتر در انجام فعالیت‌های فیزیکی می‌شود.

کفش‌های طبی، گردش خون را افزایش می‌دهند

افرادی که از دردهای عصبی ناشی از بیماری دیابت رنج می‌برند، با پوشیدن کفش‌های طبی، احساس راحتی بسیار زیادی خواهند داشت. بیماران مبتلا به درد عصبی دیابت، به پشتیبانی عالی از قوس کف پا احتیاج دارند و کفش‌های ارتوپدی از این جهت برای آنها بسیار عالی هستند. متخصصان همچنین پوشیدن کفش‌های طبی را برای بیمارانی که از نوروپاتی دیابتی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند. بیماری که مبتلا به نوروپاتی دیابتی است، دچار کاهش احساسات در نواحی مختلف پا شده و اغلب متوجه آسیب‌هایی که در پا رخ داده شده است، نمی‌شود. که این امر می‌تواند در آینده، بیمار را در معرض خطر مشکلات جدی قرار دهد. بیماران مبتلا به نوروپاتی دیابتی، اغلب دچار گردش خون ضعیف در پاهای خود می‌باشند. کفش‌های ارتوپدی می‌توانند فضای کافی برای حرکت و عملکرد پا، بدون ایجاد ناراحتی را فراهم کنند و در بسیاری از موارد، کفش‌های طبی بیماران را از خطر قطع شدن پا نجات داده‌اند.

کفش‌های طبی می‌توانند به کاهش علائم مشکلات متعدد مربوط به پا، کمک کنند.

کفش‌های ارتوپدی می‌توانند ناراحتی ناشی از مشکلات متعدد مربوط به پا را از بین ببرند؛ زیرا تراز عالی پا (متناسب با نیازهای هر فرد) و پشتیبانی مناسب از قوس کف پا را فراهم می‌کنند. اغلب اوقات بیشتر مشکلات مربوط به پا، ناشی از پوشیدن کفش‌های نامناسب هستند.

برخی از افراد برای داشتن تحرک، به کفش‌های طبی تکیه می‌کنند

هنگامی که از درد یا انعطاف ناپذیری و خشکی در پاهای خود رنج می‌برید، این وضعیت می‌تواند باعث کاهش تحرک کلی شما شود. مشکلات مربوط به پا می‌تواند شما را از راه رفتن و انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود باز دارند. اما پوشیدن کفش‌های طبی می‌تواند به بهبود تحرک شما کمک کند. ممکن است پس از پوشیدن کفش‌های طبی و عادت کردن به احساسی که این کفش‌ها به شما می‌دهند، متوجه شوید که ورزش کردن با آنها چقدر راحت‌تر است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.