بهزی

جست و جو در بهزی...

اینورتر خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد ؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

اینورتر خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد ؟

اینورتر خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد ؟

اینورتر وسیله ای است که برق مستقیم یا DC دریافتی را به یک برق متناوب یا AC با ولتاژ بالاتر و به خصوص هم تراز با ولتاژ برق شهر تبدیل می کند تا در فعال سازی لوازمات برقی متداول، مورد استفاده قرار گیرد و در پنل های خورشیدی و باتری ها کاربرد زیادی دارد.
اینورتر خورشیدی با اینورتر یا معکوس کنندۀ منطقی که در الکترونیک و مدارات دیجیتالی به کار رفته است و برای معکوس کردن وضعیت منطقی یک ولتاژ DC بسیار جزئی در ورودی خود به کار می رود مشابه نیست. اینورتر مورد استفادۀ سیستم خورشیدی دقیقاً نقطۀ مقابل یک آداپتور AC یا منبع تغذیۀ معمولی است، چون با دریافت یک ولتاژ ۱۲ ولت DC یا بالاتر از یک یا چند باتری سرب اسیدی یا نمونه های مشابه دیگر، برق AC مورد نیاز بسیاری از دستگاه ها و لوازمات برقی خانگی و صنعتی در رنج ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت را مهیا می کند.
اینورتر مرکزی

اینورتر خورشیدی باید دو هدف را برآورده کند :

توان ورودی DC را به جریان AC خروجی مناسب تبدیل کند که اعوجاج هارمونیکی کل کم و ضریب توان مورد قبولی داشته باشد. حداکثر توان را از منبع نور دریافت کند. اینورتر از هر نوعی، باید این دو هدف را تأمین کند. ساختار اینورترهای خورشیدی به چهار دسته اینورتر مرکزی، اینورتر رشته‌ای، اینورتر چندرشته‌ای و میکرواینورتر یا اینورتر ماژول-یکپارچه تقسیم می شوند.
میکرواینورترها

اینورتر در مدار سیستم سولار مستقل از شبکه برق شهر (OFF grid)

اینورترهایی که صرفاً برای سیستم های خورشیدی مستقل از شبکه استفاده می شوند، قابلیت اتصال به شبکه را ندارند و برق ذخیره شده در باتری را از DC به AC تبدیل می کنند.
وقتی در سیستم های متصل و متکی به شبکه یا مستقل از شبکه، از اینورتر استفاده می شود، وسیلۀ مزبور با کنترل کننده کاری ندارد و مستقیماً به مجموعۀ باتری ها اتصال می یابد

انواع اینورتر خورشیدی

انواع اینورتر خورشیدی اینورتر رشته ای اینورتر مرکزی اینورتر چند رشته ای میکرواینورترها
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.