بهزی

جست و جو در بهزی...

دلیل و علت بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

دلیل و علت بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره برقی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از نصابان کرکره برقی و در نتیجه مشتریان پس از نصب تیغه کرکره برقی دارند این است که تنظیم حد بالا و پایین موتور کرکره برقی ساید و یا توبولار ( تیوبلار ) پس از مدتی بهم خورده و در جای قبلی متوقف نمی شود.

دلایل بهم خوردن تنظیم لیمیت سوئیچ های موتور ساید :

🔹 عدم استفاده از کاور موتور ساید و در نتیجه سقوط اشیای خارجی روی لیمیت سوییچ ها که باعث آسیب دیدن آن خواهد شد .

🔹سفت نکردن پیچ های تنظیم لیمیت سوئیچ ها توسط ابزار کار درست.

🔹 استفاده نکردن طولانی از کرکره باعث خشک شدن مسیر حرکتی چرخ دنده های متحرک می شود که در نتیجه این چرخ دنده های کندتر و کندتر حرکت خواهند کرد و این امر باعث بهم ریختن حد بالا و پایین کرکره می گردد. برای برطرف کردن این مشکل مسیر حرکت چرخ دنده ها را بخوبی روغنکاری نموده و چند بار با دست چرخ دنده ها را چپ و راست حرکت بدهید.

🔹 رطوبت و بارندگی باعث زنگ زدگی مسیر حرکت چرخ دنده های متحرک می شود که مشابه مورد بالا چرخ دنده های به درستی حرکت نخواهد کرد. برای برطرف کردن این مشکل هر چند وقت یکبار مسیر حرکت چرخ دنده ها را بخوبی روغنکاری نموده و چند بار با دست چرخ دنده ها را چپ و راست حرکت بدهید.

🔹 ناهماهنگی حرکت دو چرخ دنده به دلیل خورده شدن رزوه های مسیر باعث بهم ریختن تنظیم بالا و پایین کرکره در موتور ساید می شود. برای برطرف کردن این مشکل یک عدد کش پول را تا دو دور به دو عدد چرخ دنده ها می بندیم تا تعادل بین آن ها ایجاد شود.

🔹 سه عدد چرخ دنده های پشت موتور را چک کنید تا شکستگی یا خوردگی در سر چرخ دنده های وجود نداشته باشد. این امر باعث خوب درگیر نشدن چرخ دنده ها پشت موتور می شود. این چرخ دنده ها مستقیم به لیمیت سوئیچ های موتور متصل هستند.

دلایل بهم خوردن تنظیم حد بالا و پایین لیمیت سوئیچ های موتور توبولار کرکره برقی :

🔹 با زدن ریموت موتور توسط تاج چدنی خودش لوله را می چرخاند. با چرخش لوله همزمان می بایست آداپتور موتور هم بچرخد که این عمل مستلزم این است که از روی لوله به آداپتور موتور پیچ یک سانتیمتری و یا پرچ کوتاه زده شود. اگر این پیچ یا پرچ بلند بوده و به بدنه موتور برسد ، میکروسوئیچ را خراب کرده و پس از مدتی حد بالا و پایین موتور بهم میخورد.

🔹 رسیور های تایم دار : رسیور هایی که قابلیت زمان دهی جهت تنظیم حد بالا و پایین را دارند به دلیل بهم خوردن زمان توسط رسیور حد بالا و پایین را به هم میزنند که در اینصورت می بایست با یک رسیور تازه تست های لازم را گرفت و در صورت خرابی رسیور تایم دار می بایست رسیور را عوض نمایید.

🔹 گیرداشتن کرکره در مسیر حرکت و خوب جمع نشدن تیغه ها روی هم مستقیما تنظیم بالا و پایین موتور را خراب می کنند.

🔹 ناترازی در نصب باعث کج نصب شدن موتور و در نتیجه فشار به میکروسوئیچ می شود که در اینصورت حد بالا و پایین پس از مدتی به مشکل خواهد خورد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.