🔶پوشش مناسب🔶
در مرحله اول،افراد بر اساس ظاهرشان مورد توجه قرار می گیرند یعنی 3 ثانیه اول ارتباط با مشتری،این ظاهر مشاور است که به چشم می آید و مشتری در همان ثانیه های اول تصمیم می گیرد که این رابطه را ادامه دهد یا خیر در حقیقت پوشش مشاور ، اعتبار اولیه خاصی را به او می بخشد.
از لحاظ روانشناسی لباس و ظاهر آراسته،بر اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی داشته و همین امر تا حدی ، باعث جذب افراد دیگر می گردد و موجب بالا رفتن عملکرد می گردد . دقت کنید که پوشیدن لباس زیبا به معنی خرید لباس های گران قیمت نمی باشد بلکه فرم لباس و تمیزی و آراستگی آن است که مد نظر می باشد.
برای مشاورین املاک پوشیدن لباس های رسمی با رنگهای خنثی بهترین گزینه می باشد . تا آنجایی که می توان باید از پوشیدن تی شرت های عکس دار ، جین های تنگ و پاره و رنگ های تند شبرنگی اجتناب کرد.
🔶فن بیان خوب🔶
خوش صحبت بودن یکی از ویژگی های اصلی یک مشاور می باشد که کاملا اکتسابی می باشد و می توان آن را فرا گرفت. یک مشاور ، هر چقدر دامنه لغات و اصطلاحات تخصصی اش وسیع تر باشد تسلط بر گویش و متقاعد کردن مشتری به مراتب بالاتر می رود.آگاهی داشتن از لحن صوتی خود در موارد احساسی گوناگون کمک شایانی به مشاور در فن بیانش می کند.

🔶دانش ملکی🔶
دارا بودن اطلاعات به روز ملکی و تاریخچه سازه های منطقه و همچنین ارتباط با سازندگان و اطلاع دقیق از آخرین پروژه های آنان،آگاهی از آخرین قوانین و مصوبه های شهرداری بابت ساخت و ساز ،خلاصه هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با ملک و قوانین مربوط به آن می باشد،دانش ملکی یک مشاور خوب به حساب می آید و آیتم بسیار با ارزشی در ارزیابی او محسوب می گردد.که مشتری با اولین گفتگویی که با مشاور انجام می دهد به میزان اطلاعات او در این باره پی خواهد برد و اغلب بر اساس همین معیار سنجش است که ، تصمیم می گیرد که ارتباط خود را با مشاورش ادامه دهد یا خیر.
🔶پیگیری مشتری🔶
داشتن تعامل مداوم با مشتری و پیگیری خواسته ایشان،رفتار بسیار ارزنده ای است و باعث برقراری حس دوستی و اعتماد بیشتر می گردد و در دراز مدت موجب خوشنامی مشاور شده و بدین طریق دامنه ارتباطات او را نیز، افزایش میدهد . باید به یاد داشته باشید که حتی اگر مشاور در وهله نخست نتواند در رابطه با کار ملکی مشتری،خدمات دلخواهی را ارائه دهد ولی ادامه ارتباط با ایشان بسیار نیکو و پسندیده می باشد.