بهزی

جست و جو در بهزی...

مزیت های حمایت خانواده از فرد معتاد برای ترک اعتیاد

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزیت های حمایت خانواده از فرد معتاد برای ترک اعتیاد


🔹افزایش انگیزه فرد معتاد به ادامه روند ترک اعتیاد

🔹همدلی و صمیمت بیشتر بین اعضای خانواده

🔹حس ارزشمندی و مهم بودن (فرد معتاد به این باور می‌رسد که هنوز هم برای اعضای خانواده خود مهم است و آن ها به وی علاقه دارند. در نتیجه بر تصمیم خود به ترک اعتیاد متمرکزتر خواهد شد)

🔹ترمیم روابط آسیب دیده

🔹افزایش اعتماد به نفس شخص معتاد

🔷 نقش خانواده در ترک اعتیاد 🔷

اعتیاد به مواد مخدر یک اتفاق ناخوشایند همراه با نتایج نامطلوب جسمی و روانی است. فرد معتاد دچارعارضه‌های روانی می‌شود که نجات از آن‌ها به آسانی محقق نخواهد شد. به همین دلیل خانواده باید در نظر داشته باشد که علاوه بر حمایت مالی و فیزیکی باید از لحاظ روانی نیز اقدامات لازم را انجام داده و فضای امن روانی را برای شخص معتاد فراهم بیاورند. اگر خانواده در این باب، به درستی عمل نکند و فرد معتاد را مورد حمایت روانی قرار ندهد، ممکن است سبب از دست دادن انگیزه در فرد معتاد شده و او را نسبت به ادامه روند ترک اعتیاد به مواد مخدر دلسرد نماید. موفقیت در ترک اعتیاد مهم‌ترین نقش خانواده در ترک اعتیاد است.

یکی دیگر از اقداماتی که باید توسط خانواده در زمان ترک اعتیاد انجام شود این است که اعضای خانواده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های روانشناسان و روانپزشکان فعال در عرصه ترک اعتیاد بهره مند شوند. همچنین الزامی است که فرد معتاد را به متخصص مربوطه ارجاع دهند و از درمان دارویی سرخود برای شخص معتاد جدا خودداری نمایند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.