بهزی

جست و جو در بهزی...

تعمیرات یخچال و هر آنچه باید درباره آن بدانید

زمان مطالعه 1 دقیقه

تعمیرات یخچال و هر آنچه باید درباره آن بدانید
همانطور که می‌دانید تعمیر یخچال ، در پی پیدا کردن عیب آن صورت می‌پذیرد. این موضوع هم گویای این مطلب است که روند شناخت مشکل و رفع آن هم باید با دقت و بررسی لازم انجام شود. تعمیر یخچال به مجموعه‌ای از خدمات اشاره می‌شود که برای بررسی و رفع مشکلات ، این محصول به کاربران ارائه می‌گردد. به سبب پیچیدگی‌های موجودی که در سیستم عملکردی و قطعات این لوازم خانگی پرمصرف وجود دارد ، فرایند ترمیم آن ، نیازمند مهارت بالایی است.
تعمیر یخچال

اگر یخچال‌تان خراب شد چه می‌کنید؟

مطمئنا اصلا کار آسانی نیست که تعمیر یخچال توسط خودتان و یا افراد غیرماهر انجام شود. تعمیرات یخچال در محل از جابجایی یخچال و انتقال آن به مراکز تعمیرات جلوگیری به عمل می‌آورد. هرگاه یخچال شما دچار مشکل شد ، بهتر است از متخصصین با تجربه کمک بگیرید تا بدون آسیب به دستگاه مشکل برطرف شود. تعمیر یخچال جنرال الکتریک در اصفهان و تعمیر برد یخچال جنرال در اصفهان و سایر قطعات برندهای مختلف یخچال توسط پارسان سرویس به عنوان نمایندگی رسمی بوش در اصفهان انجام می‌گردد. تعمیرات یخچال توسط پارسان سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. اگر تا به حال با مشکلاتی در انواع لوازم خانگی به خصوص یخچال‌ها که یکی از مهمترین عناصر آشپزخانه است برخورد کرده باشید، متوجه می‌شوید که چقدر آزار دهنده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد تعمیرات یخچال به شما ارائه دهیم.

مراحل تعمیر یخچال

در برندهای مختلف یخچال ایرادات مختلفی ممکن است بروز کند که اگر ساکن اصفهان هستید برای تعمیر برندهای مختلف یخچال مانند تعمیر یخچال آمریکایی جنرال الکتریک ، تعمیر یخچال بوش و تعمیر یخچال مابه در اصفهان پارسان سرویس در خدمت شماست. تعمیر یخچال در منزل یا هر مکان تعمیر، نیاز به طی کردن مراحل مشخصی می‌باشد. تعمیرات یخچال از هر نوعی که باشد ، باید توسط تعمیرکاران مجاز یخچال بررسی گردد و مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد. هر عیب یخچال، یک تعمیر جداگانه را می‌طلبد. دو روش شایعی که در مراحل تعمیر یخچال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر اساس زیر است: بررسی مشکل سیم یا رابط برق یخچال‌ها : یکی از علت‌های ساده و شایع در عدم کارکرد یخچال‌ها ، خراب شدن سیم برق می‌باشد. گاهی حتی محافظ یخچال هم خراب می‌گردد. پس باید در نظر داشته باشید اگر مشکل از سیم‌ها باشد، برای رفع عیب به کمک ابزار و لوازم مخصوص ، عیب آن را رفع کنید. بررسی ترموستات : یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در یخچال‌ها پیش بیاید مربوط به ترموستات یخچال است و با تعمیر یخچال در منزل مشکل برطرف گردد. در وهله اول بررسی کلید ترموستات برای تعمیر و تشخیص عدم حرکت کمپرسور حائز اهمیت است.
تعمیر یخچال

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات یخچال

تعمیر هر قطعه یا دستگاهی نیازمند یکسری ابزارهای لازم و تخصصی است. هیچ تعمیرکاری را نمی‌بینید که بدون وجود وسایل حرفه‌ای بتواند یخچالی را تعمیر کند. یخچال‌ها از هر مدل و برندی که باشند نیازمند یکسری ابزار هستند. این ابزارها عبارتند از: انبردست ، پیچ گوشتی ، آچار بکس ، آلن ، کپسول گاز ، دستگاه جوشکاری ، کورکن لوله ، لوله بر ، هویه و غیره.

تعمیر واشر یخچال

یکی از عمده مشکلات یخچال‌ها خرابی واشر یخچال‌ها می‌باشد. وقتی واشر درب یخچال خراب می‌شود ، دیگر یخچال عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهد. در نتیجه شما ملزم به تعویض آن خواهید شد. برای اینکه این عمل را به راحتی انجام دهید باید یکسری دستورالعمل‌ها را برای تنظیم یا تعویض واشر درب یخچال به کار ببرید. برای تعمیرات واشر یخچال در منزل ، هر پوششی که در بین درب قرار گرفته است ، باید خارج کنید. سپس برای تعویض واشر درب یخچال فریزها ابتدا قسمت بالایی درب فریز را با یک مهره و قسمت پایین را با آچار بکس تنظیم کنید. سطحی را بالای درب یخچال ها بگذارید و تا زمانی که درب تراز نشود ، باید آن را جابجا نکنید. سپس درب‌ها را در همین حال نگه دارید و پیچ‌ها را باز کنید. واشرهای جدید را برای تعمیر یخچال تا جایی که امکان دارید تنظیم کنید.

نشت آب در تعمیر یخچال

نشت آب یخچال بسیار ناراحت کننده است. عدم توجه به آن هرگز ممکن نیست. به وجود آمدن این مشکل می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. به زبان ساده و راحت‌تر می‌توان گفت که این مسئله به طور یقین نزدیک به ۹۰ درصد مربوط به نشتی لوله آب دستگاه است. برای رفع آن ابتدا یخچال را از برق جدا کنید. سپس با بررسی فیلتر‌های نصب شده در پیدا کردن علت نشت تلاش کنید. در صورتی که مشکلی در لوله آب باشد، بهتر است در تعویض لوله‌ها اقدام کنید. بررسی لوله تخلیه یخچال و چک کردن راه آن باعث می‌گردد تا در رفع نشتی‌ها بهتر اقدام کنید. محل تخلیه هر دستگاه با هم متفاوت می‌باشد با این حال اگر محل تخلیه را پیدا کردید مسیر آن را به وسیله آب گرم تمیز کنید.

برطرف کردن صدای یخچال در تعمیر یخچال

صدای بلند در یخچال همیشه یک معضل برای مصرف کنندگان یخچال به حساب می‌آید. اگر یخچال شما هم صدا می‌دهد، بهتر است از تمام زوایا بررسی و مشکل رفع گردد. گاه علت اصلی این سر و صدای زیاد ، صدای فن خنک کننده کندانسور است. این فن در پایین‌ترین قسمت یخچال قرار گرفته است. مورد دیگر این عیب ، صدای مربوط به موتور فن تبخیر یخچال است. وظیفه این موتور جابجا نمودن هوا در بین سیم‌های مربوطه اپراتور دستگاه است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.