بهزی

جست و جو در بهزی...

محاسبه هزینه ساخت ساختمان

زمان مطالعه 1 دقیقه

محاسبه هزینه ساخت ساختمان
همه افراد سعی می‌کنند در طول عمر خود خانه ای را بسازند یا ملکی را خریداری کنند. قبل از اقدام به ساخت و ساز، باید با یک سری مقدمات آشنا شوید. به طور مثال شما باید بین خرید آپارتمان و ساخت یک ساختمان در منطقه دیگر تهران یکی را انتخاب کنید. محدود بودن بودجه و انتخاب بین خرید ملک و ساخت و ساز، باعث شده است تا افراد قبل از ساخت و ساز تحقیقاتی درباره مقدار هزینه ساخت انجام دهند. در این مقاله شما را بیشتر با هزینه های ساخت و ساز آشنا خواهیم کرد.
برآورد هزینه های ساخت و ساز کار راحتی نیست! قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی متغیر است. اگر می‌خواهید یک برآورد کلی با قیمت روز را انجام دهید؛ باید به صورت آنلاین هزینه های ساخت و ساز را برآورد کنید. برای برآورد آنلاین هزینه های ساخت و ساز باید از برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی در این زمینه استفاده کنید. این نوع برآورد هزینه، عموما برای قیمت گذاری ملک استفاده می‌شود.
در محاسبه آنلاین هزینه های ساخت و ساز باید مواردی مانند شهر، منطقه، طول و عرض زمین، تعداد واحد و نوع سازه را مشخص کنید. به طور مثال اگر می خواهید در آجودانیه یک ملک بسازید؛ باید بدانید که آجودانیه منطقه چند است.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان

برای اینکه برآورد صحیحی از هزینه های ساخت و ساز داشته باشید؛ باید محاسبه کنید برای هر متر مربع چه مقدار هزینه می شود. مطابق با قیمت های تصویب شده در شورای نظام مهندسی کشور، هزینه ساخت هر متر مربع آپارتمان یک یا دو طبقه، معادل 6 میلیون و 237 هزار تومان خواهد بود. شایان ذکر است که هر مقدار تعداد طبقات یک ساختمان افزایش یابد؛ هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت. هزینه های زیاد ساخت سبب شده است تا خرید آپارتمان در نیاوران در هر متر مربع از 50 میلیون تومان به بالا باشد.

راه و روش های محاسبه هزینه ساخت

یکی از راه های محاسبه هزینه ساخت خانه و قیمت تمام شده آن را می توان با مراحل زیر محاسبه کرد: نسبت به تجزیه و تحلیل دقیق نقشه ها و بازدید از محل ساخت اقدام کنید. مقادیر و تعیین واحدهای اندازه گیری برای هر قسمت محاسبه کنید. هزینه مورد نیاز برای تکمیل هر قسمت از ساختمان را محاسبه کنید. هزینه لازم برای کار را محاسبه کنید. هزینه تجهیزات لازم برای استفاده در ساختمان را محاسبه کنید. هزینه لازم برای پیمانکاران بتن را محاسبه کنید. هزینه لازم برای مالیات، اداره و بیمه های مختلف را محاسبه کنید. نسبت به محاسبه کل هزینه با جمع آوری داده ها از مرحله سوم تا مرحله ششم برای محاسبه کل هزینه ساخت پروژه اقدام کنید.
محاسبه هزینه ساخت ساختمان

نحوه محاسبه هزینه ساخت آپارتمان

تخمین هزینه ساخت خانه و آپارتمان کاملا به نحوه محاسبه هزینه ساخت آپارتمان بستگی دارد، یکی از این راه ها، روش واحد مقایسه ای ساده می باشد که می توان طی مراحل زیر محاسبه کرد: یافتن مساحت ساختمان و بررسی نمای افقی آن برآورد قیمت تمام شده نمای ساختمان در هر طبقه هزینه هر متر مربع در فرآیند ساخت ساختمان شامل نرده ها و سنگ ها طراحی و نقشه کشی معماران تکمیل نما و مشاعات ملک بررسی کیفیت تعداد طبقات و متراژ بنای نهایی هزینه های سربار و هزینه های جانبی هزینه های تاخیر در مدیریت پروژه مساحت ساختمان را در هزینه محاسبه شده در مرحله قبل ضرب کنید تا برآورد اولیه هزینه ساخت را بیابید. فقط توجه کنید که این روش صرفا بصورت چشمی انجام نشده و کلیه مراحل آن بصورت نرم افزاری، با دقت تمام و توسط یک مهندس با سواد و با تجربه مدیریت پروژه و مسلط به نرم افزارهای مدیریت پروژه مانند MSP انجام شود. علم مدیریت پروژه می تواند برنامه های شما را منظم کرده، و با ارائه عملیات های داده شده به آن تخمین هزینه ساخت خانه و زمان مورد نیاز آن را به شما ارائه دهد.

معیارهای قبل از شروع مراحل ساخت

قبل از شروع فرایند ساخت و ساز، محاسبه قیمت ساختمان مسکن باید با تطبیق ساختمانی که با یکی از ساختمان های موجود ساخته می شود و مقایسه آن با مشخصات ، تکمیل و فرم نهایی و ثبت و محاسبه قیمت ها بر اساس متر مربع به منظور تایید بودجه و هزینه ساختمان سازی را در اصل تعیین کنید. برخی تغییرات لازم را برای انطباق با منابع مالی و توانایی های مادی که در اختیار دارید اضافه کنید و همچنین باید برخی از هزینه های غیر منتظره و ذخیره را در طول مراحل ساخت در نظر بگیرید. که می تواند به عنوان مقدار ذخیره تخمین زده شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.