بهزی

همه چیز درباره سایبان برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز درباره سایبان برقی
معمولاً سایبان‌ها برای مغازه‌ها و اماکن مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. استفاده از سایبان‌ها بسیار گسترده بوده و در سطح شهر به‌ صورت گسترده مشاهده می‌شوند. کار سایبان دور نگه‌ داشتن منطقه مورد محافظت از نور خورشید ، برف ‌و باران ، رطوبت و گرد و خاک است. به همین سبب کاربرد گسترده‌ای برای صاحبان فروشگاه‌ها دارد. در گذشته سایبان‌ها به‌ صورت دستی باز و بسته می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سایبان برقی وارد بازار شده و جای سایبان‌های قدیمی را گرفته است. سایبان‌های برقی راحتی و مزایای بسیار دیگری را برای مصرف‌کنندگان فراهم آورده است که همین مسئله سبب محبوبیت و رواج آن شده است. در مقالة پیش‌رو قصد داریم که درباره سایبان‌های برقی ، کاربرد آنها ، مزایا و سایر مسائل پیرامون آن اطلاعاتی را ارائه دهیم.
سایبان برقی

عملکرد سایبان برقی

احتمالاً همان‌طور که از اسم این سایبان متوجه شده‌اید ، این سایبان با نیروی الکتریسیته کار می‌کند. به‌گونه‌ای که برای باز و بسته شدن ، جابه‌جایی و تغییر حالت نیازی به استفاده از نیروی دست نیست. بلکه تمام این عملیات‌ها به ‌واسطه نیروی الکتریسیته انجام می‌پذیرد. در واقع این سایبان دارای یک موتور الکتریکی است که به برق وصل می‌شود. این موتور الکتریکی نیرویی که سابقاً به ‌واسطه انسان تولید می‌شد را فراهم می‌کند. سایبان‌های قدیمی دستی به ‌وسیلة هندل و دستگیره جابه‌جا می‌شدند. اما سایبان‌های برقی دارای ریموت بوده و با استفاده از این ریموت می‌توان سایبان را کنترل کرد. ریموت عملکرد موردنظر را به موتور سایبان برقی انتقال داده و موتور عمل موردنظر را انجام می‌دهد. نوع دیگری از سایبان‌های برقی هم وجود دارد که ریموت ندارد. این سایبان‌ها به‌ وسیلة دکمه تعبیه‌شده در سایبان کنترل می‌شوند.

قیمت سایبان برقی

مشخص است که سایبان‌های دستی قدیمی از تکنولوژی ساده‌تر و اجزای کمتری ساخته شده‌اند اما سایبان‌های برقی دارای موتور الکتریکی و اجزای پیشرفته و پیچیده‌تری هستند. به همین سبب سایبان‌های برقی قیمت بالاتری نسبت به سایبان‌های معمولی دارند. اما در مقابل کاربردی‌تر بوده و راحتی بیشتری را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کنند. به‌ طور کلی قیمت سایبان‌های برقی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر یک از عوامل نوع سایبان، اندازه، جنس پارچه ، قدرت موتور ، ریموت‌دار بودن و… بر قیمت این محصول تأثیرگذار هستند و هر سایبانی با توجه‌ به ویژگی‌های سفارشی قیمت خاصی دارد.
سایبان برقی

کاربرد سایبان‌های الکتریکی

به‌ طور کلی می‌توان گفت سایبان‌های الکتریکی هم کاربردهایی مشابه سایبان‌های دستی دارند و در هر مکانی که سایبان‌های دستی نصب می‌شدند ، امکان نصب سایبان برقی نیز وجود دارد. از جمله کاربردهای این سایبان در تراس‌ها است. با استفاده از این سایبان می‌توانید محل تراس خود را از نور آفتاب ، رطوبت و گرد و غبار دور نگه‌ داشته و یک فضای مناسب را برای نشستن و یا نگهداری وسایل فراهم کنید. همچنین می‌توان برای حیاط خانه و یا ویلا هم از این سایبان‌ها استفاده کرد. همچنین گاهی از این سایبان‌ها برای محافظت از خودرو استفاده می‌شود. با استفاده از این سایبان می‌توان در حیاط خانه مکان مناسبی را برای نگهداری خودرو فراهم کرد. اما گسترده‌ترین کاربرد سایبان‌های الکتریکی برای مغازه‌ها است تا آنها را از نور خورشید ، برف ‌و باران و سایر عوامل بیرونی حفظ کرده و مانع خرابی وسایل و محصولات فروشگاه‌ها شود. این سایبان‌ها در کنار حفظ فروشگاه از عوامل بیرونی کاربرد تبلیغاتی نیز دارد. چرا که با سفارش مشتری هر طرح تبلیغاتی بر روی سایبان چاپ شده و خود به بیلبوردی برای تبلیغات تبدیل می‌شود.

چرا سایبان‌های برقی؟

همان‌طور که گفته شد سایبان‌های برقی با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. به ‌طور کلی استفاده از سایبان‌ها مزایایی همچون زیباسازی محیط ، امکان چاپ تبلیغات، امکان استفاده از نورپردازی ، محافظت از وسایل و مکان در برابر عوامل آسیب‌زای بیرونی و… به همراه دارد. اما سایبان برقی مزیت دیگری را نیز با خود به همراه دارد و آن سهولت در استفاده و اتوماتیک بودن است. برقی بودن سایبان باعث شده تا دیگر نیازی به نیروی دست برای جابه‌جایی سایبان نباشد. مشخص است که این امر سبب راحتی بیشتر استفاده‌کنندگان شده است. صاحبان مغازه‌ها می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه سایبان خود را باز و بسته کنند. همچنین این سایبان‌ها به سبب استفاده از آلومینیوم وزنی کمتر نسبت به نمونه‌های قدیمی خود دارند.

کلام پایانی

در مطالبی که خواندید به ارائه اطلاعاتی راجع به سایبان‌های برقی پرداختیم. همان‌طور که گفته شد این سایبان‌ها دارای موتور الکتریکی بوده و برای باز و بسته شدن از نیروی الکتریسیته کمک می‌گیرند. این عملکرد توسط دکمه تعبیه شده و یا ریموت سایبان قابل انجام است. این سایبان‌ها همچون نوع دستی برای فروشگاه‌ها و سایر اماکن استفاده می‌شوند تا از تابش نور خورشید، ورود رطوبت و گردوغبار جلوگیری کنند. این سایبان‌ها می‌توانند برای حیاط خانه‌ها و یا تراس مورداستفاده قرار گیرند. قیمت سایبان برقی نسبت به نوع دستی گران‌تر بوده و به عواملی چون جنس پارچه، چاپ بر روی پارچه ، ابعاد ، قدرت موتور و… بستگی دارد. مزیت این نوع سایبان‌ها سهولت در استفاده است. چراکه دیگر نیازی به نیروی دست برای باز و بسته کردن سایبان وجود ندارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.