بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع چراغ خطی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع چراغ خطی
به صورت کلی انواع چراغ خطی یا انواع چراغ لاینرعبارتند از : دو دسته چراغ های خطی توکار و چراغ های خطی روکار 1 چراغ های خطی توکار خود به دو صورت آویز لبه دار(فریم دار) و سقفی بدون لبه (بدون فریم) موجود می باشند. 2 چراغ های خطی روکار به دوصورت آویز و سقفی موجود می باشند.

چراغ لبه دار

این نوع از چراغ های خطی به طور معمول برای ساختمان های نوساز و یا ساختمان های درحال بازسازی که طراحی معماری داخلی و موقعیت قرار گیری چراغ ها در سقف کاذب از قبل توسط معمار و طراح داخلی در نقشه ها پیش بینی شده است به کار می روند. و مستلزم این است که انتخاب چراغ ها و ابعاد آنها از قبل یا حین برش های سقف کاذب با مشاوران فنی و طراحان شرکت تولید کننده چراغ هماهنگ شده باشد ، و تیم های اجرا و طراحان با هم ارتباط مستقیم داشته باشند.

چراغ بدون لبه

به طور اصولی برای فضاهایی که طراحی داخلی آنها دست خوش تغییر و بازسازی شده است ، و امکان نصب چراغ های توکار به دلیل عدم وجود سقف های کاذب وجود ندارد یا اینکه طراحی مدرن و اکسپوز (Exposed) مد نظر طراح یا کارفرما است استفاده می شوند. البته نوع آویز چراغ های خطی روکار هم که در این دسته بندی هستند ، برای ایجاد نورهای تاکیدی و تزئینی در طراحی های فضاهای داخلی در حال حاضر بسیار پر طرفدار هستند.

چراغ های خطی مناسب فضا های داخلی 1.چراغ خطی توکار بدون لبه (یا بدون فریم)

پیش فرض ذهنی اکثر مشتریان ، طراحان و سازندگان این است که شاید چراغ های خطی صرفا مناسب تامین نور عمومی و تزئینی برای محیطهای اداری و تجاری و عمومی باشند. یا به دلیل اینکه تصور و یا اطلاعی از قیمت این چراغ ها ندارند ، با اکتفا به تصویر ذهنی خود که رندر ها و یا طراحی هایی که چراغ خطی در آنها به کار رفته فوق العاده لوکس هستند از قیمت چراغ های بکار رفته در آنها واهمه داشته و به سمت آنها نمی روند در صورتی که اصلا به این صورت نیست.
انواع چراغ خطی

چراغ های خطی مناسب فضا های داخلی 2. چراغ خطی توکار لبه دار (یا فریم دار)

بسته به طراحی معمار یا طراح داخلی و یا اقتضاعات سقف یا دیواری که چراغ خطی قرار است در آن کار شود در برخی موارد نیاز است که چراغ خطی توکار لبه دار استفاده شود.

چراغ های خطی مناسب فضا های داخلی 3.چراغ خطی روکار آویز

چراغ های خطی روکار آویز به جرئت شناخته شده ترین و پرکاربردترین نوع از چراغ های خطی باشند ، که شاید در طراحی های داخلی مشاهده کرده باشید. از کاربرد های آن می توان بالای میز کار و کنفرانس در محیط های اداری و یا حتی بالای اپن و جزیره ی آشپرخانه ها.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.