بهزی

جست و جو در بهزی...

نور مخفی کناف سقف

زمان مطالعه 1 دقیقه

نور مخفی کناف سقف
قطعاً نورپردازی باعث ایجاد تحول شگرف در یک فضا می‌شود. طراحی خلاقانه نورپردازی می‌تواند یک اتاق کسل‌کننده را به یک اتاق دیدنی تبدیل کند. نوع وسایل روشنایی و نه فقط نوری که از آن‌ها تابیده می‌شود نیز می‌توانند به عنصری برای طراحی تبدیل شوند. اما اگر فقط به میزان نور و رنگ آن اهمیت می‌دهید دیگر وقت خود را برای انتخاب لوازم روشنایی هدر ندهید، در اینجاست که اهمیت نور مخفی سقف مشخص می‌شود. می‌توان برای روشنایی یک فضا تنها از نور مخفی استفاده کرد اما اغلب اوقات همراه با وسایل روشنایی دیگر همچون آویز سقفی و هالوژن‌ها، به طراحی و اجرای نور مخفی می‌پردازند. با نورپردازی مخفی جذاب سقف می‌توانید طرح‌های زیبایی را خلق و بازدیدکنندگان را متحیر کنید.
چراغ‌های کار گذاشته شده در سقف‌های کاذب، که اغلب آن‌ها را مخفی می‌نامند، نورپردازی‌های متنوعی را ایجاد می‌کنند، شما هرگز شکل ظاهری لامپ را مشاهده نخواهید کرد و تنها انعکاس آن را خواهید دید. اجرای این نورپردازی برای فضاهایی که سقف کوتاه دارند، بسیار کاربردی است، چرا که نصب چراغ‌های آویز ممکن است مشکلاتی برای عبور و مرور ایجاد کنند. نصب چراغ‌های مخفی بسیار ساده است و گاهی خود افراد بدون نیاز به کمک کسی می‌توانند آن‌ها را نصب کنند. نه تنها سقف، بلکه این نوع نورپردازی را می‌توان برای دیوارها، کابینت‌ها و قفسه‌ها و حتی در نورپردازی راه‌ پله‌ها نیز استفاده کرد.. آنچه در اجرای نورپردازی مخفی سقف اهمیت دارد، کاربرد فضا، انتخاب نوع لامپ، انتخاب رنگ نور مناسب و میزان روشنایی است. اجرای نورپردازی مخفی برای برجسته‌سازی ویژگی‌های معماری و فضاهای غیرکاربردی و البته ایجاد درخشش در فضا عالی هستند.

انواع چراغ برای استفاده در نور مخفی

با گذشت زمان و پیشرفت دنیای الکترونیک لامپ‌های نور مخفی نیز گسترش پیدا کرده‌اند، امروزه می‌توانید این لامپ‌های کوچک و ساده را در طیف مختلفی از شکل و رنگ، متناسب با فضای مورد نظر خریداری و نصب کنید. ریسه شلنگی LED، پنل LED و لامپ سقفی هالوژن LED از جمله مدل‌هایی هستند که می‌توانید برای ایجاد نور مخفی به طور کامل یا به عنوان مکمل در کنار نور مخفی سقف استفاده کنید. عمدتاً برای نور مخفی به دلیل ایجاد نور یکپارچه از ریسه شلنگی استفاده می‌کنند، که می‌توانید با توجه به فضای مورد نظر در متراژهای مختلفی آن‌ها را تهیه کنید. به دلیل عایقی که این ریسه‌ها دارند هیچ‌گونه خطری را ایجاد نمی‌کنند و نصب آن‌ها بسیار آسان است. اگر نور فضای مورد نظر با استفاده از ریسه شلنگی کافی نباشد، باید از لامپ‌های سقفی هالوژن LED استفاده کنید. آن‌ها نور را به پایین می‌تابانند و می‌توانند در روشنایی فضا تأثیرگذار باشند.

انواع طراحی نور مخفی

بر روی کناف می‌توانید نور مخفی را به صورت نقطه‌ای یا یکپارچه اجرا کنید. برای اجرای نور نقطه‌ای باید از لامپ‌های LED که با فاصله مشخصی از یکدیگر داخل کناف نصب می‌شوند، استفاده کنید. اما اگر علاقمند به نورپردازی یکپارچه هستید، استفاده از ریسه‌ها کار را آسان کرده‌اند. معمولاً نور مخفی داخل کناف فقط فضای سقف را روشن می‌کند برای نمونه اگر شما قصد دارید دیوارهای اطراف راهرو ورودی اتاق خواب‌ها نیز روشن باشد، باید از هالوژن‌ها در فاصله‌های مشخصی بر روی کناف استفاده کنید. نورپردازی مخفی چندان کاربردی نیست و بیشتر به جهت زیبایی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. روشنایی که در طراحی سقف راهرو با کناف‌ها استفاده می‌شوند، نور ملایمی دارند و انرژی زیادی را مصرف نمی‌کنند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.