بهزی

جست و جو در بهزی...

بهترین پارچه ها برای پیراهن های مردانه

زمان مطالعه 1 دقیقه

بهترین پارچه ها برای پیراهن های مردانه

کتان ظریف Fine cotton

پیراهن تولید شده با کتان با کیفیت بالا مانند کتان پیما، سوئیس یا مصر، در تمام مدت زمان آزمایش و سایش، مقاومت می کنند. در نتیجه از بهترین و مطلوب ترین نوع الیاف و پارچه برای تولید پیراهن هستند و به شما جلوه ای شیک و زیبا می دهند. این پارچه ها بسیار گران هستند اما دلیل آن است که پارچه کتان، از گیاهی با همین نام ساخته شده است و به عنوان الیاف اصلی، امکان تنیدن رشته نخ های طولانی ظریف و محکم را فراهم می کند. آنها با تعداد نخ بسیار بالا نرم ترین بافت هستند و ساختار دو لایه دارند.

پوپلین Poplin

پوپلین، محبوب ترین پارچه پیراهنی است که پارچه ای ساده بافته شده، صاف، خنک و با قابلیت عبور جریان هوا است. نوع خوب این پارچه، کاملاً محکم و بافته شده و با کیفیت بالا است. پوپلین به طور کلی نازک،سبک و اندکی براق است که البته به دلیل نازک بودن، بسیار چروک می شود. بنابراین با توجه به تمام نکات بسیار خوبی که دارد، poplin به عنوان انتخاب پارچه برای پیراهنی که می توانید در هر زمان و هر مکان آن را بپوشید و به خصوص برای پیراهن های رسمی، بسیار مناسب است.

کجراه Twill

کجراه یک نوع بافت پارچه است و پارچه های زیادی که با این نوع بافت ساخته می شوند مانند Herringbone، Denim، Houndstooth و Cavalry همه برای تولید پیراهن بسیار محبوب هستند. بافت کجراه، باعث لمس نرم پارچه ها می شود اما از کتان، ابریشم یا پوپلین سنگین تر است. این پارچه، بسیار بادوام و محکم است اما در عین حال افتان خوبی دارد. پارچه کجراه با کیفیت خوب دارای الگوی بافت کاملاً واضح و کمی براق است (به دلیل بافت)، به راحتی اتو می شود و در برابر چین و چروک مقاوم است.

لینن Linen

هیچ لباسی ظریف تر از لباس های ساخته شده از پارچه لینن نیست و این پارچه، با افزایش سن و شستشو بهتر می شود. این پارچه شل و بافته شده تر از کتان و مناسب ترین پارچه برای پوشیدن در آب و هوای گرم تابستان است. این پارچه اندکی چین و چروک می خورد اما اگر این مورد برای شما مهم نیست، پارچه ای با الیاف طبیعی و شیک است که امکان عبور جریان هوا را در خود دارد.

فلانل Flannel

فلانل پارچه ای با وزن ضخیم بافته شده برای تولید پیراهن های زمستانی است. می تواند 100٪ پنبه یا ترکیبی از کتان/پشم یا کتان/ترمه باشد. فلانل یکی از بهترین پارچه ها برای پیراهن های مردانه گرم و دارای احساس مبهمی است. فلانل را کتان برس خورده نیز می نامند که برای از بین بردن پرزها و الیاف آن برس زده می شود. در لمس پارچه بسیار نرم است. نوع با کیفیت این پارچه پیراهنی، برای پوشیدن در زمستان مناسب است زیرا از کیفیت عایقی برخوردار است.

کتان گاباردین Gabardine cotton

گاباردین پارچه ای با بافت کجراه و وزن متوسط است (با سطح صاف در روی پارچه و دنده های مورب کمی برجسته در پشت پارچه) و می تواند از الیاف پشم یا کتان ساخته شود. این پارچه به دلیل کیفیت پوشیدنی با دوام، بهترین پارچه برای پوشش لباس کار، اور کت و کت و شلوار است. همچنین به راحتی چروک یا پاره نمی شود. با این پارچه می توانید پیراهن های محکم و بادوام تهیه کنید. یک عیب این پارچه آن است که شما ممکن است کمی بزرگ هیکل و سنگین به نظر برسید؛ البته امروزه انواع گاباردین وجود دارد که نرم تر، نازک تر و سبک تر هستند.

پارچه آکسفورد / پارچه Pinpoint

هر دو از مواد پیراهنی با وزن متوسط و کمی خشن هستند که گرم، با قابلیت عبور جریان هوا و بسیار بادوام می باشند. آنها برای لباس رسمی و پیراهن های مجلسی مناسب نیستند. هر دو پارچه نسبت به پوپلین خشن تر، سخت تر و سنگین تر هستند. این پارچه ها بیشتر مناسب لباس های کژوال، لباس کار و یا ورزشی هستند. پارچه آکسفورد به خاطر پیراهن هم نام خود، پیراهن آکسفورد، که پیراهنی کژوال با یقه دکمه دار است، مشهور می باشد. پارچه آکسفورد و پارچه Pinpoint، دارای بافت مشابه هستند؛ یک بافت سبد مانند متقارن. اما تفاوت های ظریفی بین این دو وجود دارد. در پارچه آکسفورد دو یا چند نخ پیچیده شده از تعدادی مساوی نخ پود عبور می کند. در پارچه pinpoint، یک پود منفرد از دو نخ تار عبور می کند و در نتیجه پارچه ای ظریف تر و بافتی محکم تر ایجاد می شود. پارچه پیراهن Pinpoint، بسیار خوب است که این از دید ظاهری لباس، بسیار مهم است. Pinpoint برای ساخت پیراهن های رسمی بهتر از پارچه آکسفورد است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.