بهزی

جست و جو در بهزی...

کفش اسپرت حرفه‌ای و راه‌های شناخت آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

کفش اسپرت حرفه‌ای و راه‌های شناخت آن
کفش اسپرت در انواع مختلفی طراحی می‌شود که رایج‌ترین انواع آن کفش دویدن و پیاده‌روی است، یعنی کفش‌هایی که شما به طور معمول برای فعالیت‌های روزمره ورزشی‌تان به آن‌ها نیاز خواهید داشت. کفش اسپرت باید بر اساس نیاز و ورزش حرفه‌ای که انجام می‌دهید انتخاب شود. در مدل های کفش ورشی طراحان معروف و حرفه‌ای از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که دانستن آن‌ها برای داشتن یک انتخاب درست ضروری است و البته برای اینکه بهترین انتخاب را داشته با انتخاب کفش ورزشی نادرست به جای آنکه باعث شود، از ورزش کردن لذت ببرید و سالم‌تر زندگی کنید در نهایت به این ختم می‌شود که از درد پاشنه رنج ببرید. در حالیکه شاید در یک فروشگاه اینترنتی کفش و سایر لباس‌های ورزشی و اسپرت یا در نمایندگی‌ها اطلاعاتی را درباره کفش اسپرت و سایر تجهیزات ورزشی در اختیار شما قرار دهند اما دانستن برخی اطلاعات پایه‌ای در باره پا و نیازهای خاص آن‌ها شما را برای انتخاب یک مدل کفش ورزشی کاملا مناسب جلو می‌اندازد.

از یک کفش اسپرت چندین استفاده متفاوت نکنید

کفش پیاده روی معمولا ساختاری سفت‌تر دارد در حالیکه کفش دویدن زنانه یا مردانه قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و در با داشتن بالشتک‌های بیشتر در زیره کارایی بالاتری برای دویدن دارند. بنابراین اگر هم می‌دوید هم گاهی پیاده‌روی می‌کنید بهتر است یک جفت از هر کدام از این دو نوع کفش اسپرت تهیه کنید.

کفش اسپرت را با جوراب خودتان تست کنید

برای آنکه مطمئن شوید کفش درست اندازه خودتان است و در آن احساس راحتی دارید، کفش اسپرت را با جوراب ورزشی را که قرار است با آن بپوشید امتحان کنید.

عمر کفش ورزشی را بدانید

یک جفت کفش دویدن معمولی باید پس از ۵۵۰ تا ۶۵۰ کیلومتر دویدن تعویض شود. اگر حساب نمی‌کنید که با هر جفت کفش چقدر راه می‌روید یا می‌دوید می‌توانید به ظاهر و احساس خودتان اعتماد کنید. هر گاه که پاشنه کفش اسپرت خورده شده بود یا راحتی کتانی از بین رفت و احساس کردید قابلیت گذشته را ندارد وقتش رسیده که سراغ خرید کفش ورزشی تازه‌ای بروید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.