بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع شارژر‌های گوشی تلفن همراه

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع شارژر‌های گوشی تلفن همراه

انواع شارژر‌های گوشی تلفن همراه

هنگام خرید شارژر گوشی تلفن همراه با انتخاب‌های زیادی روبرو می‌شوید. برخی از شارژر‌ها برای استفاده در خانه و سر کار مناسب هستند درحالی که برخی دیگر به طور اختصاصی برای استفاده در ماشین طراحی شده‌اند. افرادی که اغلب در حال مسافرت هستند ممکن است شارژر مناسب شان آن‌هایی باشد که با یک منبع تغذیه سوخت جایگزین کار می‌کنند. در شرایط اضطراری، شارژری که منبع تغذیه آن باتری است می‌تواند به طور بالقوه یک مزیت بزرگ و حیاتی باشد. هر گزینه مزایا و معایب خودش را دارد، بنابراین خریداران باید ببینند که کدام گزینه بیشتر به کارشان می‌آید. انواع مختلف شارژر‌های گوشی تلفن همراه را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

۱. شارژر‌های گوشی همراه با پورت USB و سوکت دیواری:

اکثر تلفن‌های همراه با یک شارژر AC که می‌توان به پریز روی دیوار وصل کرد، فروخته می‌شوند. برخی از آن‌ها ممکن است دارای کابل شارژ با سری USB باشند. این مدل‌ها را می‌توانید به طور مستقیم به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید یا به یک آداپتور شارژر (کلگی شارژر) متصل کنید و به پریز برق روی دیوار بزنید. شارژر‌های USB و AC از ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع شارژر‌های گوشی همراه هستند و بسیاری از افراد تمایل دارند که چندتا از آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف در دسترس داشته باشند.
۱. شارژر‌های گوشی همراه با پورت USB و سوکت دیواری:

۲. ایستگاه داک تلفن همراه و پد‌های شارژ:

ایستگاه‌های داک یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شارژ گوشی‌های موبایل در خانه و اداره هستند. به جای وصل کردن کابل شارژر گوشی همراه به برق، آن را به ایستگاه مورد نظر متصل می‌کنید. ایستگاه شارژ داک همیشه به پریز برق متصل هستند بنابراین، کاربران نیاز نیست خود را برای یافتن یک پریز برق خالی به زحمت بیندازند. پد شارژ یا مت شارژ نیز همانند ایستگاه‌های داک هستند و هیچ اتصال مستقیم سیمی (کابل شارژ) مورد نیاز نیست. برخی از کیس‌های گیرنده گوشی‌های همراه این امکان را دارند تا کاربران بتوانند گوشی‌هایشان را با قرار دادن روی پد آن‌ها شارژ کنند.

۳. شارژر فندکی:

خریدارانی که همیشه در حال رفت و آمد هستند ممکن است به دنبال شارژر گوشی یا آداپتور شارژ برای استفاده در وسیله نقلیه شان باشند. با اتصال به فندک سیگار ۱۲ ولتی یا آداپتور برق کمکی، یک شارژر فندکی می‌تواند گوشی شما را از طریق باتری وسیله نقلیه تان شارژ کند. شارژر‌های فندکی را حتی می‌توان روی برخی قایق‌ها نیز استفاده کرد. با پیدا کرن آداپتور یا کابل شارژ مناسب، تمام دارندگان گوشی‌های همراه می‌توانند گوشی‌های شان را در حین رانندگی شارژ کنند.

۴. شارژر‌های خورشیدی:

این شارژر‌ها گا‌هی دارای یک سلول خورشیدی کوچک و قابل حمل هستند، درحالی که برخی دیگر دارای سایز بزرگ‌تر هستند و مقادیر بیشتری از نور خورشید را جذب می‌کنند و منجر به قابلیت شارژر سریع‌تر و بیشتر می‌شوند. برخی از مدل‌ها نیز هستند که انرژی خورشید را درون باتری برای استفاده بعدی ذخیره می‌کنند. برخی از شارژر‌های خورشیدی یک اتصال USB دارند و می‌توانند تعداد زیادی از دستگاه‌ها نظیر دوربین‌ها و تبلت‌ها را شارژ کنند. شارژر‌های خورشیدی یونیورسال برای اطمینان از سازگاری کامل با طیف گسترده‌ای از گوشی‌های موبایل با آداپتور‌های مختلفی عرضه می‌شوند. تنها عیب شارژر‌های خورشیدی این است که نیاز به نور مستقیم خورشید دارند.
۴. شارژر‌های خورشیدی:

۶. شارژر‌های باتری خور یا پاوربانک‌ها:

شارژر‌های گوشی همراه باتری خور یا پاوربانک‌ها یکی دیگر از گزینه‌های سریع‌العمل برای خریداران است. این شارژر‌ها آنقدر کوچک هستند که به راحتی می‌توانید درون جیب شلوارتان جای دهید و هر زمان که نیاز به شارژ داشتید از آن‌ها استفاده کنید. این شارژر‌ها مناسب برای موقعیت‌های اضطراری هستند و موقعی که کاربران یادشان می‌رود که گوشی خود را در خانه به شارژ بزنند بسیار به کار می‌آید. برخی از این مدل شارژر‌ها نیاز به تعویض باتری دارند درحالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند.

انواع شارژر گوشی بر اساس نوع سوکت

سوکت‌های شارژی که در گوشی‌های موبایل به کار گرفته می‌شوند، انواع مختلفی دارند و از نظر شکل با هم متفاوت هستند، برای مثال آیفون‌های اپل از سوکت شارژ اختصاصی با عنوان لایتنینگ بهره می‌برند که قابل نصب در گوشی‌های اندرویدی نیست! این مسئله سبب شده است که سیم شارژر گوشی‌های موبایل نسبت به یکدیگر متفاوت باشند و نتوان از هر سیم شارژری برای شارژ باتری هر گوشی استفاده کرد. البته ذر حال حاضر تقریبا ۷۰ درصد گوشی‌ها به جز آیفون‌های اپل از شارژر‌های میکرو یو اس بی (Micro USB) بهره می‌برند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.