بهزی

جست و جو در بهزی...

مشخصات ظاهری گوی برفی

در خرید گوی برفی به اولین چیزی که باید توجه کنید مشخصات ظاهری است اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید به کیفیت جنس و رنگامیزی پایه‌ی گوی، عروسکها و همچنین به طراحی آنها توجه کنید. اگر خرید شما انلاین است از سایتی خرید کنید که از گوی ها عکس های واقعی گذاشته باشند. عکسهای شفاف که بتوانید کیفیت و جزئیات را به راحتی ببینید.

جنس گوی برفی

گوی معمولا از دو قسمت حباب و پایه تشکیل می‌شود. در ابتدا گوی‌های برفی شامل یک گنبد شیشه‌ای سربی سنگین بود که روی یک مجسمه کوچک و بر یک پایه سرامیکی ریخته‌گری شده سیاه قرار می‌گرفت و با آب پر می‌شد و سپس مهر و موم می‌شد. برف یا “فلتر” با استفاده از تراشه‌های استخوان یا قطعات چینی، ماسه یا حتی خاک اره ایجاد می شد. اما با گذر زمان، شیشه‌ها نازک‌تر و پایه‌ها سبک‌تر شدند و برف از ذرات ورق طلا یا تکه‌های صابون غیر محلول درست می‌شد. به دلایل بهداشتی و ایمنی، پلاستیک سفید در ساخت گوی های برفی مدرن رایج تر شده است. و مایع درون گوی از روغن اولیه سبک به مخلوطی از آب، ضدیخ (اتیلن گلیکول) و گلیسرول تبدیل شده است. گلیسرول نزول برف را کند می کند و تصویر زیباتری ایجاد می‌کند.

در هنگام خرید گوی برفی توجه داشته باشید که شیشه گوی شفاف و کاملا بی رنگ باشد. همچنین مایع درون آن باید صاف و شفاف باشد. وجود مایع کدر یا زرد رنگ نشانه‌ی بی کیفیتی اشکال داخل گوی است. در گوی های فیک از رنگهای بی‌کیفیت برای مجسمه ها استفاده می‌شود و به مرور این رنگ، آب درون گوی را کدر می‌کند.

طراحی گوی و اشکال داخل آن

گفتیم قسمت دوم گوی پایه‌ی آن است. در گوی های اصل طراحی چه در قسمت پایه و چه در مجسمه های داخل آن بسیار خوش ترکیب است. توجه به جزئیات و پرداخت درست مجسمه ها نشان از تخصص سازندگان دارد. اگر به گوی های اصل دقت کنید خواهید دید که جزئی ترین وسایل مثل گل سر و یا حیوانات کوچک را نیز از قلم نینداخته‌اند. گاهی طرح داخل گوی تا پایه هم ادامه دارد و این گوی را جذابتر می‌کند.

رنگ آمیزی گوی برفی

رنگ آمیزی این گوی ها عموما با دست انجام می‌شود. این کار هم مزایایی دارد و هم معایبی. ظرافت کار دستی بیشتر و تنوع کار بالاتر است طوری که گاهی در یک دسته یا مدل از گوی، هیچ کدام دقیق کپی دیگری نیست و اغلب تغییرات کوچکی دارند و این حسن سلیقه آدمی را نشان می‌دهد. اما خب وقتی دست انسان در کار باشد احتمال دارد کار کمی یکدستی خود را از دست بدهد. البته موقع خرید گوی برفی دقت کنید که ساخت محصول باید مرتب و یکنواخت باشد اما ممکن است در رنگامیزی کمی متفاوت باشند.

وزن گوی موزیکال

اگر خرید گوی برفی برای کودکان است حتما به وزن آن توجه کنید چون به هر حال بچه ها اغلب دوست دارند که وسایل خود را بغل کنند و با خود حمل کنند. برخی گوی های بزرگ تا نزدیک به 900 گرم وزن دارند و ممکن است برای کودکان سنگین باشد و یا در موقع راه رفتن از دست آنها بیفتد و آسیب‌زا باشد. یا گوی موزیکال سبکتر بردارید و یا گوی را در محلی قرار دهید که در دسترس کودک نباشد اما بتواند آن را ببیند و لذت ببرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.