رویه درب های جانبی : رویه ی درب های پراید آستری کوره ای و یا به صورت آهن میباشد . نکته قابل توجه دراین است که کیفیت رو دری در بازسازی و جاگیری قطعه درب در هنگام مونتاژ نهایی بسیار مهم می باشد.
رویه درب به عنوان پوششی برای خود درب خودرو میباشد که از نفوذ هوا و عوامل خارجی به داخل کابین جلوگیری میکند و اصطکاک آیرودینامیکی را در آن قسمت کم میکند که باعث افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت میشود . این قطعه توسط چند پیچ روی درب نصب میشود .
درب های جانبی : درب های جانبی پراید ، وظیفه محافظت از سرنشینان را دارد و در پروژه پلتفرم x100 این قسمت با لوله های فولادی اضافه شده تقویت شده است . این قسمت ، محل قرارگیری قطعات و انواع لوازم یدکی میباشد ، قطعات سیستم برق خودرو شامل سیم ها و سوکت های آن ، اعم از مدار شیشه بالابر و قفل مرکزی و …
درب های موتور خودرو : درب موتور یا همان کاپوت ، به صورت یکپارچه بوده و وظیفه حفاظت از قطعات و لوازم یدکی موتور خودرو ، لوازم برقی و … را دارد و با ساختار صاف و یکپارچه باعث کاهش اصطکاک آیرودینامیکی نیز میشود . گلگیر : گلگیر به عنوان قطعه ای از بدنه میباشد که واسطه بین درب های جانبی و کاپوت و سپر میباشد . گلگیر سبک ترین عضو بدنه میباشد و در مواردی جنس آن با جنس دیگر قسمت ها متفاوت میباشد.
درب صندوق : به عنوان پوششی برای محفظه صندوق میباشد .
سینی شاسی : سینی شاسی با تعداد نقاط جوش مورد نیاز و استاندارد برای هر خودرو تولید میشود . همچنین مهره و پیچ های آن استاندارد در دو نوع بدون پرچمی و به همراه پرچمی میباشند.
فوم سپر : فوم های سپر در هنگام مونتاژ پوسته سپر در زیر آن قرار می گیرد.
پوسته سقف ، ابرویی زیر چراغ ، سینی جلو و … . نیز سایر بخش های مرتبط با بدنه ی خودرو میباشند که به دلیل اهمیت کمتر مورد بررسی قرار نمیدهیم .