بهزی

جست‌وجو

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

دوربین مداربسته چند روز ضبط می کند

امروزه دوربین های مداربسته از آن دست تکنولوژی هایی به شمار می رود که در خرید آن شک و شبهه ای وجود ندارد. شاید تا چند سال پیش، تنها فروشگاه های بزرگ و کارخانه ها نسبت به خرید دوربین مداربسته اقدام می کردند اما تحولات جامعه، ذهنیت افراد را به سمت و سوی دیگری سوق داده و شاهد این هستیم که حتی برای یک ملک کوچک نیز، دوربین مداربسته تهیه می شود. چناچه شما نیز فکر خرید دوربین مداربسته را در سر می پرورانید، به طور حتم سوال ها و موضوعات مختلفی ذهن شما را درگیر کرده است و به احتمال زیاد یکی از چند سوال مطرح شده در ذهن شما این است که دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میدارد.

مدت زمان ضبط دوربین مدار بسته به چه عواملی بستگی دارد؟

مگاپیکسل یا رزولوشن دوربین ها

اولین عامل از عوامل چندگانه موثر بر اینکه دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره مگاپیکسل یا رزولوشن دوربین ها می باشد. مگاپیکسل یا رزولوشن دوربین ها بر ظرفیت ذخیره سازی سیستم اثر گذاشته و با گرفتن حجم و حافظه، خود را نشان خواهد داد. در یک سیستم مداربسته ممکن است دوربین هایی با کیفیت تصویرهای مختلف وجود داشته باشند که تصاویر آنها به نسبت مگاپیکسل شان حجم متفاوتی را اشغال خواهد نمود. به عنوان مثال دوربین هایلوک دارای کیفیت تصویرهای مختلفی است که شامل HD، FULL HD، ۴K و … می باشد که هر کدام فضای متفاوتی از هارد را اشغال می کنند. به طور کلی هرچه مگاپیکسل دوربین ها بالاتر باشد و کیفیت تصویر بالاتری ارائه دهند تصاویر آنها فضای بیشتری را اشغال خواهد نمود. در نتیجه حجم هاردیسک شما زودتر اشغال خواهد شد و بر مقوله دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره اثرگذاری مستقیمی خواهد داشت.

تعداد فریم در ضبط همانطور که می دانید هر یک ثانیه تصویر زنده از ۲۵ فریم تشکیل شده است. به عنوان مثال در تنظیم نحوه ضبط DVR هایک ویژن تعداد فریم ها را بر روی ۱۵ فریم در هر ثانیه می گذارند. زیرا هرچه تعداد فریم ها بیشتر باشد فضای بیشتری را اشغال خواهند نمود و در نتیجه نمی توان انتظار خود را از مدت زمان نگه داری فیلم در دوربین بالا برد.

تعداد دوربین های مداربسته تعداد دوربین های موجود در سیستم بر مدت زمان ضبط دوربین مداربسته تاثیرگذار است. طبیعی است که به هر تعداد دوربین ها بیشتر باشد تصاویر ضبط شده بیشتری خواهید داشت که باید در فضای ذخیره سازی موجود نگه داری شوند.

تاثیر اندازه پروژه بر روی مدت زمان ذخیره سازی

فروشندگان متخصص در پروژه های بزرگ تر به وضوح ویدئو را برای مدت زمان طولانی تر نسبت به متخصصان پروژه های کوچک نگه می دارند. در حالی که این موضوع در توضیحات بیان نشده ما گمان می کنیم که پروژه های بزرگ تر به طور معمول دارای الزامات امنیتی بالاتری هستند که منجر به ایجاد نیاز برای ذخیره سازی طولانی تر می شود. اگر این اتفاق در کسب و کار شما نیز رخ می دهد، حتما قبل از خرید، با شرکت اطلس الکترونیک مشاوره کنید.

حجم و تعداد هارد در دوربین مداربسته مهمترین عامل موثر در توانایی سیستم برای ضبط تصاویر مداربسته ظرفیت هاردیسک ها و تعداد آن است، برخی از دستگاه های ضبط DVR و NVR حافظه داخلی ندارند و باید برای ذخیره تصاویر برای آنها هارد دیسک تهیه کنید اما برخی دیگر نیز مقدار مشخصی حافظه داخلی دارند اما باز هم نیاز به هارد دیسک دارند تا بتوانند تصاویر ضبط شده را تا چندین ماه نگهداری کنند. کارت حافظه ای که در دوربین مدار بسته خود از آن استفاده می‌کنید، باید دارای ویژگی ها و مشخصه های خاصی باشد. تا بتوانید حداکثر استفاده را از ظرفیت آن کنید. کارت های میکرو SD از کارت حافظه هایی هستند که در دوربین های مدار بسته، از آنها استفاده می‌شود. در انتخاب این کارت ها، باید به سه عامل ظرفیت (۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶) و سرعت کارت مورد نظر و همچنین دوام آن توجه داشت. البته در زمان خرید دوربین، باید به مشخصات دوربین توجه نمایید. زیرا برخی از دوربین ها به میزان محدودی می‌توانند از ظرفیت کارت حافظه استفاده نمایند و این خود محدودیتی برای شما ایجاد می‌کند. البته هرچه وضوح تصاویر گرفته شده بیشتر و بالاتر باشد، نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی خواهید داشت.

راهکار افزایش حافظه دوربین مداربسته

۱. اولین راه تنظیماتی است که برای بخش رزولوشن دوربین از آنها کمک می گیریم. در صورتی که میزان رزولوشن را بر اساس مکانی که دوربین از آن فیلم می‌گیرد تنظیم کنیم، یعنی برای مکان های کم اهمیت تر از رزولوشن پایین تر استفاده کنیم، میزان حجم قابل ضبط بالا می‌رود.

۲. راهکار دوم برای بالا بردن ظرفیت این است که در مکان هایی مانند پارکینگ که به صدا زیاد نیازی نیست و در عین حال صداهای اضافه نیز زیاد وجود دارد، قابلیت ضبط صدا برای دوربین این بخش را غیرفعال کنیم.
۳. دارا بودن قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مورد نظر، باعث می‌شود تا تنها زمانی شروع به ضبط کند که حرکتی صورت گیرد. و در غیر این حالت، دوربین چیزی ضبط نخواهد کرد. این مورد نیز به بالا رفتن زمان و ظرفیت ضبط در دوربین ها کمک می‌کند.
۴. بک آپ گرفتن از اطلاعات دوربین و انتقال آن به کامپیوتر به طور دائم، باعث می‌شود تا فضای دوربین دائما خالی باشد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.