بهزی
طراح و تولیدکننده دکوراسیون داخلی مسکونی تجاری اداری در گلبهار خراسان رضوی
طراح و تولیدکننده دکوراسیون داخلی مسکونی تجاری اداری در گلبهار خراسان رضوی

طراح و تولیدکننده دکوراسیون داخلی مسکونی، تجاری، اداری در گلبهار خراسان رضوی

نکات مهم طراحی دکوراسیون فضای کار اشتراکی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مهم طراحی دکوراسیون فضای کار اشتراکی

طراحی دکوراسیون فضای کار اشتراکی چیست؟

در گذشته های نه چندان دور، مدیران با اجاره دفاتر کاری بزرگ، تلاش می کردند تا به هر یک از کارمندان خود یک اتاق مجزا اختصاص دهند. اما امروزه با توجه به افزایش سرسام آور کرایه ها، دیگری دلیلی برای این نوع بذل و بخشش ها وجود ندارد. امروزه مدیران شرکت های موفق به این نتیجه رسیده اند که باید با کرایه یک دفتر کار کوچک و نقلی و پیاده سازی دکوراسیون اشتراکی، هزینه های جاری شرکت را مدیریت کنند. اما استفاده از طرح های اشتراکی تنها مختص مدیران کم درامد نیست. امروزه اهمیت روحیه کار تیمی در کارمندان نیز استفاده از طرح های اشتراکی و عمومی را ضروری ساخته است. این بدین معناست که برای خلق یک دکوراسیون کارآمد و حفظ روحیه کار گروهی در کارمندان خود نیاز به استفاده از این طرح خواهید داشت. چیدمان مبلمان های اداری و دکوراسیون فضا برای اجرای طرح اشتراکی، چالش های بسیاری به همراه دارد. شاید تصور کنید همین که میزهای کاری مختلف را کنار هم بچینید و کارمندان را به انجام کار تیمی تشویق کنید، در طراحی دفتر کار اشتراکی موفق عمل کرده اید. اما اینطور نیست. طراحی های پلان باز و اشتراکی برای اینکه کارکرد موثری داشته باشند و منجر به کاهش راندمان کاری نشوند، نیاز به رعایت ده ها نکته اساسی دارند. چرا که همانطور که می دانید به اشتراک گذاشتن یک اتاق با افراد مختلف می تواند بر تمرکز کارمندان اثر گذاشته و راندمان آنان را کاهش دهد.

مزیت طراحی دکوراسیون اشتراکی

مهم ترین مزیت اجرای طرح های اشتراکی صرفه جویی در مصرف هزینه هاست. اما این طرح دکوراسیون تنها به فکر جیب شما نیست. بلکه کارکردهای بیشتری نیز دارد. سایر مزیای طراحی داخلی اداری با مدل های اشتراکی را می توان در موارد زیر برشمرد.

نکات مهم طراحی دکوراسیون فضای کار اشتراکی
1.بهینه سازی دفاتر کاری

برای اینکه بتوانید از دفتر کار خود نهایت استفاده را ببرید، باید قید استفاده از حائل ها و تفکیک کننده ها را بزنید. چرا که این تجهیزات اداری نیز به نوبه خود یک فضای گسترده را اشغال کرده و پیوند میان اتاق ها را از بین می برد. صرف نظر کردن از این جداکننده ها می تواند تا حد قابل توجهی به بهینه سازی دکوراسیون اداری کمک کند.

2.تقویت روحیه کار تیمی

در پلان های باز و دکوراسیون های اشتراکی، کارمندان دائماً در تماس با یکدیگر قرار دارند. همین مسئله موجب می شود تا روحیه کار گروهی آنان تقویت شود. این مسئله در کسب و کارهایی که نیاز به تبادل فکر و ایده دارند، یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

3.صرفه جویی در مصرف هزینه ها با کاهش مصرف مبلمان اداری

در طرح های اشتراکی دیگر ضرورتی در خرید مبلمان اداری مجزا وجود نخواهد داشت. شما می توانید با خرید یک میز کارگروهی، نیاز به خرید چندین میز شخصی را از بین ببرید. سایر خدمات رفاهی نیز به همین شکل بین کارمندان تقسیم می شود و نیاز به خرید مجدد آن از بین می رود. بنابراین می توان گفت، اجرای طرح اشتراکی به مدیریت هزینه ها کمک شایانی می کند.

نکات مهم طراحی دکوراسیون فضای کار اشتراکی
4.توزیع عادلانه امکانات

زمانی که دیوارهای حائل را از میان کارمندان بر می دارید، به راحتی تمام امکانات رفاهی را بین آنان تقسیم می کنید. همچنین شرایط محیطی را برای عموم کارمندان یکسان می سازید. برای مثال تقسیم نور و تهویه را عادلانه ساخته و عموم کارمندان را از این دو آیتم تأثیرگذار بهره مند می سازید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اشتراکی

حالا که با مفهوم طراحی اشتراکی، مزایا و معایب آن آشنا شدید، بهتر است با نحوه طراحی دکوراسیون اشتراکی نیز آشنا شوید. طراحان نماد معماری از نکات زیر برای خلق یک دکوراسیون پلان باز و مشترک استفاده می کنند. شما نیز می توانید با رعایت این نکات یک دکوراسیون کارآمد خلق کنید. با اینحال توصیه می کنیم طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را به شکل شخصی و اختصاصی در اختیار طراحان نماد معماری قرار دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.