بهزی

جست‌وجو

لامپ کم مصرف و معرفی انواع آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

لامپ کم مصرف و معرفی انواع آن
از میان تمامی انواع لامپ های موجود در بازار لامپ کم مصرف یکی از بهترین و پر بازده ترین لامپ ها به شمار می رود. این لامپ هم اکنون در بازار محبوبیت بسیار زیادی را از جهت مزیت های مختلف خود دارد. لازم به ذکر است که با وجود کیفیت بالای لامپ های کم مصرف، با توجه به پیشرفت علم هنوز هم جا برای توسعه چنین‌ محصولاتی است.

مزایای لامپ کم مصرف

لامپ‌ کم‌ مصرف یکی از انواع لامپ های نسل جدید و پیشرفته موجود در بازار است. همان‌ طور که از نام این لامپ ها پیداست، کم‌ مصرف هستند. و در کاهش هزینه ها نیز بسیار تاثیرگذارند. مهمترین مزیت ابن لامپ های سازگاری خوب و بالای آن ها با محیط‌ زیست است. این لامپ ها نتیجه پیشرفت علم و تخصص کادر تولید است. که به منظور کاهش میزان مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها به تولید رسیده اند. طول عمر این دسته از لامپ ها بسیار زیاد است و در ساخت آن ها از تکنولوژی خاصی استفاده کرده اند. این لامپ های نسل حدید به سبب تکنولوژی پیشرفته ساختاری خود، دارای مزیت های بسیار زیادی می باشند که برخی از آن ها عبارتند از: جلوگیری از اتلاف انرژی و قابل تعمیر بودن لامپ یکی از ویژگی های شاخص این لامپ ها به شمار می رود. مهمترین مزیت لامپ کم مصرف میزان مصرف انرژی کم آن است. که این میزان انرژی یک پنجم لامپ های تنگستنی می باشد. طول عمر آنها بسیار بیشتر از دیگر انواع لامپ های موجود در بازار می باشد. متخصصین بر این باورند که این افزایش طول عمر لامپ های کم مصرف ۶ الی ١۵ برابر بیشتر از دیگر لامپ ها است. مهمترین مزیت این لامپ عدم تولید گرما است. بسیاری از لامپ‌ ها با وجود میزان مصرف بالای انرژی معمولا گرمای بسیار زیادی نیز تولید می کنند‌. اما لامپ های کم‌ مصرف هیچگونه گرمایی از خود ساطع نخواهند کرد. نور ساطع شده توسط این لامپ بسیار ملایم و استاندارد است. و از لحاظ استاندارد و ایمنی به چشم ها آسیب نمی رساند. بسیاری از لامپ ها با ساطع کردن نور غلیظ و زننده چشم ها را خسته می کنند. از طرفی این نور تولید شده استاندارد بوده و از هیچ‌ جهتی برای سلامتی انسان مصر نیستند.

انواع لامپ کم‌ مصرف

یکی از انواع لامپ‌ های بسیار پر فروش در بازار لامپ های کم مصرف هستند. که این دسته از لامپ ها به سبب میزان مصرف انرژی کم و بهره نوری بالا مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. لامپ های LED مهمترین نوع این لامپ های کم مصرف هستند. که سال هاست جایگزین لامپ های قدیمی پر مصرفی شده اند که میزان گرمای زیادی تولید می کنند. لامپ کم‌ مصرف را بر اساس پارامترهای بسیار مختلفی تقسیم بندی می کنند. که رایج ترین تقسیم بندی آن بر اساس اشکال و ساختار لامپ ها می باشد. برخی از انواع لامپ‌ های کم مصرف موجود در بازار شامل وارد زیر هستند:

لامپ کم مصرف شمعی

لامپ‌ های شمعی کم مصرف که در گروه انواع لامپ LED قرار می گیرند به صورت شمع طراحی شده اند. این لامپ ها به سبب شکل و ساختار ویژه ای که دارند جدا از مصرف میزان انرژی کم دارای زیبایی بوده و جنبه دکوراسیون نیز دارند. کاربرد این لامپ ها بیشتر در لوسترها، انواع چراغ‌ خواب‌ و همچنین چراغ‌ های مطالعه است. اگر دقت کنید زیبایی لوسترها به زیبایی و نوع لامپ‌ آن ها بستگی دارد.

لامپ کم مصرف تزیینی

دیگر انواع لامپ‌ های بسیار پر کاربرد که هم از لحاظ مقرون بصرفه بودن و هم جنبه زیبایی مورد توجه قرار دارد، شامل انواع لامپ کم مصرف تزیینی می باشد. در این دسته از لامپ های کم مصرف نیز از فناوری LED استفاده کرده اند و در نورپردازی و تزیین‌ بسیار اهمیت دارند.

لامپ حبابی

لامپ های حبابی یکی از انواع لامپ‌ های پر کاربرد کم‌ مصرف در بازار هستند. که در تمام خانه ها حداقل یک عدد از آن وجود دارد. کیفیت نور تولید شده این لامپ ها بسیار ملایم و استاندارد است. و با زاویه ۱۳۰ درجه نور را به صورت گسترده در محیط متمرکز می کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.