بهزی

نکات مهم خرید همزن برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مهم خرید همزن برقی

در حالی که بانوان امروزی که به نحوی با تکنولوژی بزرگ شده اند، این کار را خسته کننده تلقی می کنند و این طبیعی است که هر دوره ای، چیزی را طلب کند. بنابراین برای هر کاری دست روی راحت ترین نوع آن می گذارند. زیرا در غیر این صورت آن ها برای هم زدن یک زرده تخم مرغ مجبور خواهند بود زمان طولانی را صرف نمایند در حالی که همزن های برقی نه تنها در مدت کوتاه تری این کار را انجام می دهند بلکه ترکیب یکدست تر و صاف تری را نیز به شما تحویل می دهند.

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند.

مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.

چرا که خمیر آماده شده به وسیله آن مانند خمیری است که ساعت ها آن را ورز داده اید. شاید بگویید با قاشق این کار انجام می دهید ولی شما هیچ وقت نمی توانید ادعا کنید که نتیجه دو روش شبیه هم است چرا که همه سرآشپز های حرفه ای عنوان کرده اند سخت ترین مرحله تهیه خوراکی ها، درست ترکیب کردن و بدست آوردن مایع یک دست و همگون ‌تر است. همچنین هم زدن با قاشق زمان زیادی احتیاج دارد که این زمان طولانی باعث می شود کیک شما در حین پختن، زیاد پُف نکند و به اصطلاح ماسیده شود.

انواع همزن های عرضه شده به بازار

به طور کلی 2 نوع همزن دستی و برقی طراحی و به بازار راه یافته اند. همزن های دستی اولین مدل های اختراع شده بودند و داشتن یک دسته پلاستیکی یا فلزی، یک میله و یه سری مخصوص همزدن، دال بر ساختار ساده آن ها دارد. این همزن ها دارای قیمت پایینی هستند و سرعت آن ها به قدرت جسمی شما بستگی دارد. همزن های دستی در انواع مدل های مسطح، مدل های دو در یک، همزن مخصوص خمیر، بالونی و دندانه دار ساخته شده اند و در عصر خود از محبوبیت بی شماری برخوردار بودند.
همزن های مسطح و 2 در یک مخصوص درست کردن انواع سس بوده و همزن خمیر و بالونی مختص درست کردن خمیر نان یا خمیر کیک می باشد. در حالی که همزن دندانه دار برای ترکیب و قاطی کردن مواد مایع کاربرد دارد. اما با پیشرفت تکنولوژی عصر همزن های دستی نیز به سر آمد و نسل جدید همزن های برقی عرضه شدند.

همزن برقی معمولی چه ساختاری دارند و چگونه کار می کنند؟

این مدل ها را در دسته ساده ترین همزن های برقی قلمداد می کنند چرا که تنها از دو بخش دسته و سری همزن ساخته شده اند. لازم به ذکر است که همزن های معمولی خود در دو نوع تک موتوره و دو موتوره وجود دارند.
مدل های دو موتوره سرعت و توان بیشتری به نسبت نوع اول دارند. همزن های برقی معمولی به علت طراحی جمع و جور، قیمت مناسب و استفاده راحتی که دارند محبوب جمع کثیری قرار گرفته اند. برای کار با این دسته کافی است که همزن را در دست گرفته و پس از روشن کردن آن، سری مخصوص را درون موادی که قرار است هم زده شوند، فرو ببرید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.