بهزی

مدت زمان و نحوه شارژ باتری قلمی و نیم قلمی

زمان مطالعه 1 دقیقه

مدت زمان و نحوه شارژ باتری قلمی و نیم قلمی

مدت زمان و نحوه شارژ باتری قلمی و نیم قلمی

تمامی شارژر ها برای انواع باتری ها اعم از قلمی، نیم قلمی و کتابی شارژی قابل استفاده هستند. مدت زمان و نحوه شارژدهی برای باتری قلمی و نیم قلمی یکی از موارد مهمی است که احتمالا هنگام خرید شارژر باتری ذهنتان را درگیر می‌کند. با توجه به حساسیت باتری های شارژی حتما از شارژر های مخصوص و مناسب استفاده نمایید. باتری های قابل شارژ معمولا از آداپتور‌های A/C برای شارژ شدن استفاده می‌کنند. پس می‌توان از پریز برق منزل برای شارژ آن‌ها استفاده کرد.

از کجا بفهمیم باتری قلمی شارژی است ؟

ممکن است تا به حال برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه باتری شارژی را از معمولی تشخیص دهیم؟ به طور کلی در خرید باتری قلمی و نیم قلمی در نظر داشته باشید که این باتری ها از نظر ظاهری به یکدیگر شبیه هستند و فقط از نظر ابعادی با یکدیگر متفاوت می باشند. باتری‌های نیم قلمی (AAA) قابل شارژ از نوع نیکل متال هیدرید یا نیکل کادمیوم هستند. قیمت باتری شارژی با تکنولوژی نیکل متال هیدرید نسبت به قیمت باتری نیکل کادمیوم کمتر است.

روش اول

اصلی ترین روش شناخت یک باتری شارژی از باتری های معمولی، توجه به اطلاعات روی بسته بندی باتری است. زمانی که شما از یک برند معتبر خرید باتری شارژی را انجام دهید. میتوانید اطلاعات کامل در خصوص ساختار و نوع باتری را روی بسته بندی آن مشاهده کنید. بعد از بررسی مشخصات بسته بندی باتری، ساده ترین راه برای تهیه یک باتری شارژی، این است که از فروشنده درخواست کنید تا یک باتری شارژی را برای خرید به شما بدهد.

روش دوم

روش بعدی برای تشخیص باتری قلمی شارژی این است که به قیمت‌ها دقت کنیم. قیمت باتری های شارژی به طرز مشهودی بالاتر از قیمت باتری های معمولی است. علت این تفاوت قیمت در این است که یک باتری نیم قلمی شارژی از نظر ساختار با باتری غیرقابل شارژ بسیار متفاوت هست و به خاطر امکان شارژ مجدد، ماندگاری طولانی‌تری نیز دارند. البته توجه داشته باشید که هر باتری گران قیمتی صرفا شارژی نیست.

نحوه شارژ باتری شارژی

باتری های شارژی به دو روش مختلف شارژ می‌شود: هوشمند و غیرهوشمند. باتری‌های AAA غیریکسان ممکن است به مدل شارژر باتری هوشمند وصل شوند و می‌توانند بدون تداخل در شارژ یکدیگر به شارژ شدن خود ادامه دهند و پس از شارژ شدن هر باتری، شارژر به طور خودکار فرآیند شارژ را متوقف می‌کند. در نتیجه این عملیات عمر باتری قابل شارژ را افزایش می‌دهد. نحوه کارکردن شارژر باتری سخت نیست اما نکاتی دارند که مستلزم است به منظور افزایش طول عمر دستگاه حتما به آن‌ها توجه شود.

کدام باتری قلمی قابل شارژ است؟

اگر به دنبال خرید باتری قابل شارژ هستید، بهترین راه برای تشخیص توجه به علائم روی باتری و نوشته قابل شارژ بودن “rechargeable” یا تکنولوژی “NiCd, NiMH” حک شده به روی باتری یا بسته بندی است. (البته باتری های شارژی برند وارتا آلمان همگی به رنگ سبز طراحی و تولید می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را از باتری های غیر قابل شارژ تشخیص دهید.) بنابراین اگر به دنبال این هستید که بفهمید باتری‌هایی که در خانه دارید، شارژی هستند یا غیر قابل شارژ (به اصطلاح معمولی)، می‌بایست به تکنولوژی باتری و نوشته های حک شده به روی بدنه یا بسته بندی آن توجه نمایید. باتری شارژی 2600 یکی از انواع پرکاربرد باتری‌های شارژی به شمار می‌آیند که برای انواع دستگاه‌های دیجیتالی، تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری، چراغ‌قوه، اسباب بازی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.