بهزی

تولید مواد پلیمری ونداد تجارت در تهران

زمان مطالعه 1 دقیقه

تولید مواد پلیمری ونداد تجارت  در تهران

کاربرد مواد پلیمری در تولید انواع نایلون‌ها و همچنین در ساخت انواع ظروف یک بار مصرف و بطری‌ها به طور وسیعی گسترش یافته است. در این مقاله انواع نایلون‌هایی که برای مصارف مختلف به‌کار می‌روند را به همراه گریدهای پرکاربرد آنها بررسی می‌کنیم و همچنین به مواد پلیمری که در ساخت انواع ظروف یکبار مصرف و بطری‌ها بکار می‌رود اشاره می‌کنیم

قبل از هر نکته‌ای ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که به این نکته توجه کنید که مفهوم نایلون در صنعت دنیا و بازارهای داخلی ایران تفاوت دارد. Nylon یا نایلون یا فیلم در ایران به نایلون‌هایی (فیلم‌هایی) که بر پایه پلی‌اتیلن است، گفته می‌شود. نایلون‌ها یا فیلم‌ها با توجه به خواصشان کاربردهای بسیار مختلفی دارند. از جمله کاربردهای آن به ۱- انواع نایلون‌های کشاورزی (نظیر نایلون گلخانه، نایلون مالچ یا…)، ۲- نایلون‌های ساختمانی، ۳- نایلون استرچ، ۴- نایلون شرینک می‌توان اشاره کرد. در مقابل منظور از Nylon در جهان به پلیمرهایی با ساختار پلی آمید (PA) گفته می‌شود که با توجه به خواصشان کاربردهای خودشان را دارند که در این حالت با مفهوم فیلم یا نایلون که گفتیم تفاوت دارند.

ین نکته هم به خاطر داشته باشید، نایلکس به فیلم یا نایلون بر پایه پلی‌اتیلن سنگین گفته می‌شود که با توجه به خواصشان در ساخت انواع کیسه‌ها مانند کیسه‌های فریزری، دستکش‌های یک بار مصرف، کیسه‌های حمل میوه و مواد غذایی و… کاربرد دارد. در ادامه ابتدا به کاربردهای مهم نایلون‌ها از جمله در نایلون‌های کشاورزی (نظیر نایلون گلخانه، نایلون مالچ، نایلون سیلویی، نایلون ضدعفونی کننده و…)، در فیلم‌های استرچ (نظیر استرچ پالت بند، استرچ مواد غذایی، استرچ سیلاژ (سیلویی) و…)، در فیلم‌های شرینک، در نایلون‌های صنعتی و ساختمانی اشاره می‌کنیم و در پایان همین بخش گریدهای پرکاربرد مواد پلیمری که در ساخت انواع نایلون استفاده می‌شوند را معرفی می‌کنیم. سپس به کاربرد مواد پلیمری در ظروف یک بار مصرف و بطری‌ها به همراه گریدهای پرکاربرد مواد پلیمری در ساخت آنها اشاره می‌کنیم.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.